רווחי פלרם עלו למרות מחיר הנפט ל-8.9 מיליון שקל
"ברבעון השני הגיעו מחירי חלק מחומרי הגלם ובעיקר מחירי הפוליקרבונט לשיא של השנים האחרונות, כתוצאה מהביקושים הגדולים בעולם לפוליקרבונט, והמרווח ביניהם ובין מחירי המכירה מסביר את השחיקה ברווחיות הגולמית. יחד עם זאת, הצליחה פלרם לשמור על רווחיות סבירה באמצעות המשך העלאת מחירי המוצרים", כך מסביר מנכ"ל חברת פלרם, עמוס נצר, את תוצאות החברה ברבעון השני.
חברת פלרם תעשיות, חברה רב לאומית המייצרת ומשווקת לוחות טרמופלסטיים קשיחים בעיקר מפוליקרבונט ומפי.וי.סי, רשמה ירידה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון שעמד על 26.7% לעומת כ-30.1% בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, הרווח ברבעון עלה ל-8.89 מיליון שקל מול 5.68 מיליון שקל בעת המקבילה. ההכנסות גדלו ל-229 מיליון שקל מול 202 מיליון שקל בעת המקבילה.
מכירות פלרם במחצית הראשונה של שנת 2005 הסתכמו בכ-442 מיליון שקל, גידול של כ-14%, לעומת מכירות בסך של כ-388.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול, מסבירים בחברה, נובע הן מגידול במכירות לחו"ל ובחו"ל והן מגידול בשוק המקומי. המכירות לחו"ל היוו כ-90% מכלל המכירות, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2005 הסתכם לסך של כ-118 מיליון שקל לעומת רווח גולמי בסך של כ-117 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-1%. מרכיב חומרי הגלם מהווה את המרכיב המהותי ביותר בעלות המכירות, והשינויים במרווחים בין מחירי המכירה לבין מחירי חומרי הגלם מהווים את הגורם העיקרי לשינויים ברווחיות הגולמית.