IBI על רכישת קלאבמרקט: מחיר יקר - סחורה מפוקפקת
בראייתו של האנליסט אורי וויסבורד, מקבוצת אי.בי.אי, רשת שופרסל שילמה מחיר יקר מאוד בעבור 114 הסניפים של קלאבמרקט וההוא תמה על הפער הגדול בין הצעת הרשת להצעות אחרות שקיבלה קלאב מרקט, פער שהוא מעריך בכ-500 מיליון שקל. ויסבורד מעריך, כי רק 25-35 מהסניפים מהסניפים אטרקטיביים להפעלה קמעונאית ארוכת טווח, בעוד שחלק מהסניפים מהווים נטל והוא מציין, שלהערכת גורמים בענף לא נין יהיה להעבירם לפסי רווחיות. ויסבורד מפנה את תשומת הלב לכך, שהמחיר שתשלם שופרסל גבוה פי שתיים מהמחיר ששילמו הבורבויצ'ים עבור הרשת לפני כארבע שנים ומאז מצבה של הרשת רק הלך והתדרדר, כך שתג מחיר של 930 מיליון שקל עבור כזו סחורה נשמע לו מופרך לגמרי. באי.בי.אי צופים ירידה ברווחיות הנמוכה ממילא של רשת שופרסל בעקבות הרכישה, לפחות במהלך השניה הקרובה. בבית השקעות סבורים גם, כי המאמץ לעיכול הרכישה חיייב תשומת לב משמעותית ותשומת לב זו תחסר במערכה התחרותית בפניה ניצבת שופרסל.