זינוק במכירות האופנועים/קטנועים בחודשי הקיץ
בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) חלה עליה של 32% בממוצע לחודש במכירות אופנועים וקטנועים (רכבים דו-גלגליים) בהשוואה לשאר חודשי השנה. תופעה זו חוזרת על עצמה מאז שנת 2001. כך עולה מסקירה שנערכה באגף הכלכלה של איגוד לשכות המסחר, על בסיס נתוני המכירות של משרד התחבורה, עבור איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי (דו"ג). מהסקירה עולה, כי בחודשי הקיץ ב-4 השנים האחרונות מספר מכירות הרכבים הדו"ג עמד על כ-900 יחידות בממוצע לחודש. זאת, בהשוואה לכ-700 יחידות בממוצע לחודש במהלך 9 החודשים האחרים של השנה. כלכלני האיגוד ציינו, כי בשנת 2004 נמכרו מעל ל-9,400 רכבים דו"ג, ושווי השוק נאמד בכ-300 מיליון שקל. בשנה זו חל גידול של 19% במכירות הרכבים הדו"ג לעומת שנת 2003, כאשר בחודשי הקיץ חל גידול של 8.5% בהשוואה בין שתי התקופות. מבדיקת סוגי הרכבים הדו"ג שנמכרים עולה כי ההתפלגות זהה בכל עונות השנה. כך למשל, 44% הינם רכבים עד 50 סמ"ק, 19%עד 150 סמ"ק, 26% עד 250 סמ"ק, 7% עד 500 סמ"ק ו-4% מעל 500 סמ"ק. יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו"ג באיגוד לשכות המסחר, דרור גולדמן המכהן גם כמנכ"ל מטרומוטור שיווק, צופה עליה של כ-6% במכירות הרכבים הדו"ג לשנת 2005. בהתייחסו לעלית המכירות בחודשי הקיץ, הסביר, כי לתנאי מזג האוויר השפעה גדולה על הצרכנים. נהיגה בתקופת הקיץ נתפסת כבטוחה יותר מנהיגה בתנאים חורפיים שנתפסת כמסוכנת. גולדמן הוסיף, כי "נהיגה על רכב דו"ג מורידה את הטמפרטורות עבור הרוכב ב-3 מעלות, מה שהופך את הנהיגה בקיץ לנעימה ומרעננת. מעבר לזאת, נראה כי הצפיפות במרכזי הערים תורמת את חלקה".