אי.סי.איי תתקין פלטפורמת XDM באסטרל טלקום הרומנית

פלטפורמת ה-XDM כבר מותקנת בשדרת רשת ה-SDH של אסטרל, המקשרת בין כל הערים המרכזיות ברומניה. החוזה נועד לאפשר לאסטרל לספק ללקוחותיה שירותי תקשורת מתקדמים
חזי שטרנליכט |

חברת הטלקום מפתח תקווה, אי.סי.איי טלקום, הודיעה על התקנת פלטפורמת ה-XDM ברשת התקשורת של אסטרל טלקום. הלקוחה הינה אחת הספקיות הגדולות של טלוויזיה אנלוגית ודיגיטלית בכבלים ברומניה, וכן של שירותי אינטרנט וקול. היקף החוזה לא נמסר.

פלטפורמת ה-XDM כבר מותקנת בשדרת רשת ה-SDH של אסטרל, המקשרת בין כל הערים המרכזיות ברומניה. החוזה נועד לאפשר לאסטרל לספק ללקוחותיה שירותי תקשורת מתקדמים.

באי.סי.איי מסרו כי הגישה שלהם מבוססת על "התרחבות תוך כדי פעולה" (Build-As-You-Grow) והיא אמורה להקנות לאסטרל חיסכון בעלויות ואינטגרציה קלה כמו גם את הקיבולת הנוספת הדרושה לחכירת קווים לספקיות תקשורת אחרות ולקישורים מעבר לגבולות המדינה.

הפלטפורמה החדשה נועדה לאפשר לאסטרל לנצל את משאבי הרשת ולהמשיך להתפתח, וזאת על מנת לקשר בין ערים נוספות ולהרחיב את מערך השירותים הניתנים על ידי החברה. בה בעת, פלטפורמות ה-XDM מאפשרת לאסטרל ליהנות ממעבר חלק לטכנולוגיית DWDM עם צמיחת הרשת ללא צורך בשינוי הפלטפורמה הקיימת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

"המס על הבנקים הוא מס על הציבור - והוא זה שישלם את המחיר"

בהמשך לכוונת שר האוצר סמוטריץ’ למסות את הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את תגובתו לדו"ח עבודת צוות האוצר וטוען כי הדו"ח חסר השוואות לרווחיות בענפים אחרים, לא בחנו את ההשלכות הכלכליות, והמס צפוי לפגוע בציבור הרחב; מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון "שר האוצר מבקש, באמצעות המהלך הזה, לגבות מס נוסף, בדרך עקיפה ולכאורה מתוחכמת מהציבור"

מנדי הניג |

ברקע הכוונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ להטיל מס מיוחד נוסף על הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את עמדתו לדו"ח עבודת הצוות שבחן את המהלך. לטענת האיגוד, הדו"ח שאמור היה לשמש בסיס מקצועי להחלטה, לוקה בחוסרים מהותיים, מדלג על בדיקות קריטיות ובעיקר אינו מתמודד עם השאלה מי ישלם בסופו של דבר את מחיר המס.

המסמך מוגש אף שעמדת בנק ישראל, שהוא חלק בלתי נפרד מהצוות, טרם פורסמה, ובאיגוד סבורים כי מדובר בהליך שמתקדם מהר מדי, בלי בחינה כלכלית מלאה של ההשלכות על הציבור והמשק.

לטענת איגוד הבנקים, הדו"ח שפרסם הצוות באוצר לא כולל את שתי הבדיקות המרכזיות שעל הבסיס שלהן אפשר בכלל לדון בהטלת מס על סקטור ספציפי. קודם כל, בדו"ח אין כל השוואה בין הרווחיות של הבנקים לבין הרווחיות של ענפים אחרים במשק. באיגוד מדגישים כי זה  בדיוק הבדיקה שנדרשה מהצוות לבצע, כדי לבחון האם מתקיימות נסיבות חריגות שמצדיקות מיסוי מיוחד של ענף אחד בלבד. למרות זאת, הדו"ח, כך נטען, מדלג לחלוטין על השוואה כזאת.

שנית, הדו"ח לא בוחן את ההשלכות הכלכליות של המהלך על המשק הישראלי. אמנם מצויין בדו"ח כי הטלת מס על הבנקים עלולה להוביל לעליית ריבית, לצמצום האשראי, לפגיעה במשקיעים ולנזק לציבור הרחב, אבל בפועל לא ניסו לאמוד את ההשפעות האלה או להעריך את ההיקף שלהן. באיגוד מציינים כי מדובר בתוצאות שכבר התרחשו בפועל במדינות שבהן הוטל מס דומה, ולכן היעדר ניתוח עלות־תועלת מהווה, לדבריהם, כשל מהותי בעבודת הצוות ואף עומד בניגוד לעקרונות חוק האסדרה.

כמו כן, באיגוד טוענים כי הדו"ח מציג נתון שגוי שלפיו הציבור מחזיק בכ-70% ממניות הבנקים, בעוד שבפועל שיעור אחזקות הציבור עומד על כ-90%. לטענתם, מדובר בפער מהותי, שכן הציבור הוא זה שנושא בפועל בעלות של כל מס שיוטל על הבנקים. למרות זאת, בדו"ח אין כל ניסיון לאמוד את הפגיעה הצפויה בחיסכון הציבורי, בדיבידנדים או בשווי אחזקות הציבור. באיגוד מדגישים כי מבנה בעלות כזה אינו קיים באף מדינה אחרת שהטילה מס על הבנקים, ולכן השוואות בינלאומיות מחייבות זהירות מיוחדת.