ענף האופטיקה גלגל מחזור של 1.05 מיליארד ש' ב-2004

מחקר גילה כי בשנה שעברה נמכרו כמיליון זוגות משקפי ראייה וכמיליון זוגות משקפי שמש. אך מבחינת המחזורים ריכזו משקפי הראייה עד כ-70% מנפח השוק
חזי שטרנליכט |

מדי שנה נמכרים בישראל כ-2 מיליון זוגות משקפיים, מתוכם כ-1 מיליון משקפי שמש וכ-1 מיליון משקפי ראייה, כך עולה ממחקר מיוחד של קבוצת BDI על ענף האופטיקה בישראל. ממצאי המחקר מצביעים, כי מכירות משקפי הראייה אוחזות בנתח כספי של כ-70%-65% מסך מכירות המשקפיים בענף, בעוד שמשקפי השמש אוחזות בנתח של כ-35%-30% מסך המכירות בלבד.

במחקר נמצא כי מחירן הממוצע של משקפי שמש זול בכ-25%, בהשוואה למחירן הממוצע של משקפי הראייה הנמכרות בשוק. הסיבה לכך, ככל הנראה, היא מחירי העדשות של משקפי הראייה המייקרות אותן.

בשנת 2004 חל גידול של כ-5% במכירות בענף האופטיקה בישראל, זאת בהמשך לגידול של כ-6% בשנת 2003. על-פי עורכי המחקר, הסתכמו המכירות במהלך השנה החולפת בכ-1.05 מיליארד שקלים, זאת בהשוואה לכ-1 מיליארד שקלים בשנת 2003 ולכ-945 מיליון שקלים ב-2002. ב-BDI מייחסים את הגידול המתמשך, בין השאר, גם למגמת ההתאוששות הכללית שאפיינה את המשק הישראלי בשנה האחרונה.

סיבות נוספות לגידול כספי זה, כך עולה מממצאי המחקר, הן מגמת המיתוג והאופנתיות ושיפור באיכות העדשות, מה שמאפשר לשחקנים בענף לגבות מחירים יקרים יותר.

בשנים האחרונות ניכרת בענף האופטיקה מגמה של התחזקות הרשתות, וזאת על חשבון החנויות הפרטיות. בענף האופטיקה פועלות כ-800 ל-1,000 נקודות קמעונאיות לממכר משקפיים (לא כולל נקודות מכירה שאינן חנויות משקפיים, כמו: דוכנים בחנויות השונות ובקניונים). הכלכלנים מצאו, כי הרשתות הפועלות בענף אוחזות בנתח כספי של כ-40%-30% מסך מכירות המשקפיים בישראל.

יתר המכירות נחלקות בין החנויות הפרטיות הפועלות בענף. עוד עולה מהמחקר ,כי כ- 30%-25% מכלל נקודות המכירה הן סניפי רשתות והיתר הן חנויות פרטיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה