אלווריון מנמיכה ציפיות: צופה הפסד עד 8 סנט למניה

על בסיס GAAP. ההכנסות ינועו ברבעון השני בין 46 ל-47 מיליון דולר, ההנהלה פחות אופטימית עקב קצב התקנות של מוצריה שהיה נמוך מהצפוי
חזי שטרנליכט |

הנהלת אלווריון מנמיכה ציפיות לקראת סופו של הרבעון השני. ההכנסות ינועו בטווח שבין 46 ל-47 מיליון דולר, והיא חוזה הפסד למניה בטווח שבין 6 ל-8 סנט לפי בסיס GAAP. המנכ"ל היוצא (באוקטובר) צבי סלונימסקי ציין כי החברה תדווח ב-3 באוגוסט על הפסד ככל הנראה, שגם הוא לא כולל הוצאות פחת והוצאות חד פעמיות של כמיליון דולר.

ההפחתה בציפיות באה עקב עיכובים בביצוע של מספר פרוייקטים ציינו באלווריון. כמו כן, קצב ההתקנות היה איטי מהצפוי, במיוחד בתחום הסלולר, שלא הותיר לחברה להכיר בחלק מההכנסות לגבי מוצרים מסוימים שנשלחו לחברות.

אלווריון עוסקת בגישה לאינטרנט בפס רחב ברשתות אלחוט. מוצרי ה-WiFi שלה נועדו להוות את השלב הבא בחיבור של רשתות סלולר וטלקום לגישה לטכנולוגיית המידע. אך המניה של אלווריון היא מבין היוצאות ממדד ת"א 25 בעת האחרונה.

בתום הרבעון הראשון שמרה ההנהלה על אופטימיות גבוהה יותר, כשהציבה רף מכירות שבין 53 ל-58 מיליון דולר לרבעון הנוכחי. נזכיר כי בעת המקבילה עוד רשמה החברה רווחים של 2.5 מיליון דולר, במחזור הכנסות של 48.8 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.