חברת הזנק ישראלית תגלה גניבת זהויות באינטרנט

CallingID מחיפה המציאה מוצר המזהיר את המשתמש לפני שהנתונים מועברים מהמחשב שלו, כדי למנוע את זליגתם והפיכת המשתמש התמים לקורבן
חזי שטרנליכט |

חברת ההזנק החיפאית CallingID הודיעה היום (ב') כי היא סבורה שמצאה פתרון המגלה באופן אוטומטי נסיונות לגניבת זהות ונתונים אישיים של גולשים באינטרנט. המוצר של החברה אמור להזהיר את המשתמש לפני שהנתונים מועברים מהמחשב שלו, כדי למנוע את זליגתם והפיכת המשתמש התמים לקורבן.

המוצר CallingID, ציינו בחברה, מראה מידית למשתמש אם האתר שבו הוא מבקר הוא לגיטימי או לא, מי הבעלים של האתר והיכן הם נמצאים. אם הפרטים שהמשתמש מקבל שונים מאלו שהוא מצפה להם, כגון הימצאותם של בעלי האתר במדינה "בלתי צפויה", המערכת ממליצה למשתמש לשקול שנית אם ברצונו להעביר מידע אישי. במידה ובעלי האתר מסתירים את זהותם, המערכת מציגה למשתמש אזהרה חמורה.

יורם ניסנבוים, מנכ"ל CallingID, ציין כי חסימת גישה לאתרים כפתרון למניעת הונאות אינה יעילה, מאחר ומשתמשים רבים מעוניינים להעביר את פרטיהם לאתרים לגיטימיים, כגון אתר הבנק שלהם או אתרי סחר אלקטרוני.

"הבעיה היא כיצד יכול המשתמש לוודא שהאתר אליו הוא מעביר את פרטיו הוא אכן האתר האמיתי אליו הוא התכוון" אמר ניסנבוים "זהו ההבדל בין הגנת פרטיות לאבטחת מידע. אנו לא חוסמים גישה לאתרים אך מציידים את המשתמשים בכלי המציג לפניהם את הנתונים הדרושים כדי לקבל החלטה אם האתר שאליו התכוונו להעביר מידע הוא אכן האתר הלגיטימי ".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מונית
צילום: ביזפורטל

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה


ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים



רן קידר |
נושאים בכתבה מונית אובר

שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.

השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.

בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.

ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.

היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.


שביתה חלקית של נהגי המוניות