שינויים ומינויים: עוז ישמש כסמנכ"ל לקוחות במפעיל

גלית רוט תעבוד לצידו של עוז במפעיל כמנהלת "שרות לקוחות". אמנון אהרונוב ואמיר גולדין מונו לתפקיד מנהלי סניפי הוםלנד בתל אביב
חזי שטרנליכט |

מנכ"ל מפעיל, יורם כהן, הודיע על מינויים נוספים למערך הפיתוח ושירות הלקוחות: חזי עוז לסמנכ"ל שירות ופיתוח לקוחות בחברת מפעיל. עוז בוגר תואר ראשון במנהל עסקים, שימש בתפקידו האחרון כמנהל התפעול ב-XEROX ישראל, בין השאר הוביל את פרויקט הטמעת מערכת SAPץ.

לצידו של עוז מונתה גלית רוט כמנהלת "שרות לקוחות". גלית בוגרת תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני, היתה חלק ממחלקת משאבי אנוש בחברת "סאני אלקטרוניקה" יבואני סמסונג לישראל.

בין שאר תפקידיה הובילה את הקמת מערך ההדרכה בחברה כמו גם ביצוע סקרי שביעות רצון פנים ארגוניים, אבחון, מיון והשמת כוח אדם. תפקידיה האחרונים הכשירו את גלית לתובנות עמוקות בניהול מערך שרות לקוח מתוך התרבות העסקית הישראלית.

מינויים חדשים בהוםלנד

יוסף סיונוב בעל חברת התיווך הוםלנד וחברת ניהול הנכסים הום מנג'מנט מינה את אמנון אהרונוב ואמיר גולדין למנהלי סניפי הוםלנד בתל אביב.

הוםלנד נוסדה בשנת 1992 וסיונוב בעלים יחיד בחברה ומחזיק כיום ב100% ממניות החברה וזאת מאז כניסתו לחברה בשנת 1997. כיום החברה מונה 22 איש. לחברה סניף נוסף בגליל משנת 1999 ומתמחה בעיקר ברכישת קרקעות. לסיונוב נציגויות נוספות בניו יורק ומיאמי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קרדיט ורד פרקשקרדיט ורד פרקש

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים

מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו של ה"ישראלי הממוצע"

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.67%   חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.

אדישות מפתיעה

בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.

שנאת הסיכון

הבחירה במענק הכספי של 100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.

חשיפה ראשונה לשוק ההון?

כ-60% מהלקוחות שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.

פער גילאים מובהק

בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה 100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.