מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
מחירי המוניות יעלו ב-1 באפריל, בשיעור של כ-3% כחלק ממנגנון אוטומטי ונוסחה שלוקחת בחשבון פרמטרים רבים לרבות מחירי הדלק. התעריף ההתחלתי של המונה יהיה כ-12.2, התעריף לכל דקה ולכל קילומטר של נסיעה יהיה 1.91 שקל בתעריף יום (שעות היום במשך השבוע - תעריף א').
בשעות הערב-לילה העלות באמצע השבוע תהיה 2.29 שקל לדקה או קילומטר. זה יהיה גם התעריף בשבת בבוקר (תעריף ב'), ובשעות הערת והלילה בסופ"ש התעריף יהיה 2.68 שקלים לדקה או קילומטר נסיעה (תעריף ג').
צריך כמובן להעלות את מחירי המוניות במקביל לעלייה בהוצאות הנהגים. אבל שוק המוניות לא תחרותי מספיק ולא מתחשב בעלויות הגבוהות של הנסיעות במונית. בעולם יש פתרונות זולים משמעותית.
למה אובר לא פועלת בארץ?
אפליקציית התחבורה הגדולה בעולם - אובר Uber פועלת בעשרות מדינות בעולם, כשהמודל שלה הוא פשוט - כמעט כולם יכולים להיות "נהגי מוניות". הציבור יכול דרך האפליקציה להזמין נהג שיסיע אותו, זה לא חייב להיות נהג מונית. יש בשלב הראשון מסננת שבודקת ומאשראת את הנהגים האלו, רואים באפליקציה את ההיסטוריה שלהם וזה עובד בדומה לשירות מוניות, רק שזה זול יותר משמעותית.- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש אפליקציות נוספות דומות כמו ליפט, כשבינתיים אובר היא המובילה העולמית. אם אובר היתה נוכחת כאן ואם היו מאפשרים לה לפעול בדומה לאיך שהיא פועלת בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם, המחירים היו נחתכים ב-30% לפחות. זו יכולה להיות בשורה גדולה לציבור, אבל הלובי של נהגי המוניות חסם אותה.
אובר פעלה בארץ עד ללפני שנה, אבל זו היתה פעילות מינורית ומול נהגי המוניות ולא לשם פתיחת השוק לנהגים חדשים. אובר ניסתה להיכנס לשוק המקומי כבר לפני עשור. משרד התחבורה בראשותו של ישראל כ"ץ התנגד וקיבל את עמדת נהגי המוניות. החל מאבק משפטי שבסופו קבע בית המשפט שאובר לא יכולה לספק למפעילים שלה שכר הוגן (מי קבע מה זה שכר הוגן?) ולא אישר את כניסתה.
אובר המשיכה לפעול כאן תחת מודל חדש - שיתוף פעולה עם נהגי המוניות. האפליקציה בעצם הפכה לדרך להזמנת מונית. אלא שהקורונה, שינויים בהנהלה והפסדים שוטפ0ים גרמו לאובר העולמית להקפיא את הפעילות.
- ריינג' רובר ספורט - לאצולה הממהרת
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
אחרי הקפאה של כשנה נעשה ניסיון חוזר שנמשך כשנה בשיתוף עם יאנגו, אבל גם הוא לא התרומם. נהגי המוניות פשוט לא רוצים לעבוד עם אובר. מבחינתם היא סוג של מתחרה.
לאורך התקופה ניסו באובר להציג את היתרון הכלכלי ואת התועלת הצרכנית בשירות שלהם, אבל כל שרי התחבורה בתקופה זו - ישראל כ"ץ, מירב מיכאלי ומירי רגב נמנעו ואפילו פחדו מעימות עם הלובי החזק והמיליטנטי של נהגי המוניות. אבל הגיע הזמן להפסיק לפחד ולעזור לציבור לחסוך בהוצאות התחבורה שלו. מי רגב, יכולה לעשות זאת כשרת התחבורה, הסיכויים לכך לא גבוהים.
- 22.מה זה ההפקרות הזו להעלים מס להטיל עונשים כבדים . (ל"ת)להטיל קנסות למעלימים 28/11/2025 20:18הגב לתגובה זו
- 21.נהג מונית 25/03/2024 15:43הגב לתגובה זולכותב הכתבה אין מושג מה העלויות של נהג המונית. וכמה ימים ושעות הנהג צריך לעבוד בשביל להגיע לשכר מינימום. אז בוא תהיה נהג מונית למשך שנתיים ואז תכתוב שוב. כי רק לאחר שנתיים אתה מבין שאתה עובד בחינם. ואתה כנהג מונית אתה עבד.
- מדה 27/03/2024 14:56הגב לתגובה זושיחלוף מקצוע. בדיוק כמו סנדלרים, חנויות צילום, דיסקים, וידאו וכו..
- 20.חיים 24/03/2024 11:15הגב לתגובה זונהג מונית עובד מעל 12 שעות בקושי סוגר את החודש.סולר יקר .מוניות יקרות שכירות מס או קניה יקרים.ברגע שהובר יכנסו המס למונית יהיה מיותר שזה הפנסיה של הנהגים
- 19.אם אין אובר - לא אעלה על מונית פה!! רק אובר!!!!!!! (ל"ת)חחחחחחחחחחחחחח 24/03/2024 11:14הגב לתגובה זו
- לך ברגל. חחח (ל"ת)יוס 25/03/2024 19:44הגב לתגובה זו
- 18.אולגה 24/03/2024 10:41הגב לתגובה זויוביל לאסון, ומסוכן לביטחון האישי של נהגי המוניות. חייבים להוריד מחיר.
- 17.ארקדי 24/03/2024 10:39הגב לתגובה זוממליץ למי שיכול
- 16.fd 24/03/2024 09:39הגב לתגובה זונהג מוניות עובד 12 שעות ביום ומרוויח 800 שקל ברוטו בממוצע תורידו דלק ביטוח עלות השכרת מספר ולפעמים גם רכב שזה 1500-1800 שקל בשבוע ותגיעו למסקנה שהנהג נשאר עם 300-350 שקל נטו על 12 שעות עבודה עם 0 זכיות סוציאליות
- 15.אורן 24/03/2024 09:12הגב לתגובה זורק בהתחלה מחירים זולים מאוד ואחרי שזורקים את שוק המוניות והופכים למונופול הם מעלים מחירים. גם לא רשאים לנסוע בנת"צ ,ללא נת"צ בתל אביב בשעות העומס ממש לא ממולץ.
- 14.יאיר 24/03/2024 08:45הגב לתגובה זובמקרה של תאונה, אובר לא מכוסה ביטוחית וזאת משתי סיבות עיקריות:1. רשיון הפעלת מונית או בשמו הידוע מספר למונית, הוא רשיון עסק ממדינת ישראל שעולה הרבה כסף ואז יש מונה עם קופה רושמת, עסק רשמי!אובר זאת נסיעה שיתופית בסגנון טרמפ.2. ביטוח למונית עולה סביב 17 אלף ש"ח בשנה מפני שמדובר ברכב ציבורי!אובר עושה שימוש ברכב פרטי, כך שהביטוח לא יכסה ברגע שתהיה תאונה!כלומר אובר עוברים על החוק במדינת ישראל גם מבחינת הסעת נוסעים בתשלום וגם מבחינת הביטוח!בנוסף, נהג מונית עובר הכשרה ובדיקות התאמה, במיוחד מוודאים שהוא ללא עבר פלילי ועומד בבדיקות בריאות!אובר לא בודקים כלום!הכתבה כאן מגמתית ומוטה מאוד כלפי אובר!
- 13.רפול 24/03/2024 08:12הגב לתגובה זובאיטליה היא יותר יקרה. לדעתי אין מה לנהגי המוניות לפחד
- 12.נעים 24/03/2024 06:39הגב לתגובה זואנח מקוה שאתה תשתמש לא באובר אלה בדריורים שיש וגם תעלה עם נהג שיקלל אותך ויצעק עלייך אז תבין מה זה נהג מוניות ואני לא מדבר על נהגים של אובר בעולם שיכולים לחטוף אותך חסר כאן בעיות באמת בגלל יוקר המחייה חיי האדם יקרים וחשובים כאן מאוד וזאת הסיבה למה באמת אין בארץ אובר
- הסיבה היחידה היא המאפיה של נהגי המוניות (ל"ת)אמיר1 24/03/2024 08:54הגב לתגובה זו
- 11.רמי 24/03/2024 05:27הגב לתגובה זוהנהגים לא מבקשים העלאה אלא שיחזירו את חישוב הנסיעות במונה לפי מה שהיה לפני ארבע שנים לערך שאז החליטו לשנות את חישוב הנסיעה ונתנו יותר משקל לזמן הנסיעה מה שגרם לנסיעה בפקקים בעיר להיות הרבה יותר יקרה ולנסיעות בין עירוניות ללא כלכלית לנהג.ומה שהנהגים מבקשים שיחזירו את שיטת החישוב הישנה וזהו ולא מבקשים שום תוספת.
- 10.אמרתם מירי רגב אמרתם הכל ???? (ל"ת)יציק 24/03/2024 00:22הגב לתגובה זו
- 9.אולי יש מניעה ביטחונית? (ל"ת)לירור 23/03/2024 20:11הגב לתגובה זו
- 8.יהווית 23/03/2024 17:47הגב לתגובה זולהתגבר על הפחד
- 7.נוסע מתמיד חדש 23/03/2024 17:09הגב לתגובה זופשוט תומכת בנהגי המוניות. מביאים לה תוצאות מעולןת במרכז הליכוד. מירב מיכאלי סתם לקקנית
- 6.שני 23/03/2024 16:49הגב לתגובה זומדינת עולם 3 לבנתיים נהגי המוניות בוכים דמעות תנין
- 5.ביטוח המונית עלה ב-45% הרכב עלה 25% , הזכות הציבור 23/03/2024 16:49הגב לתגובה זוביטוח המונית עלה ב-45% הרכב עלה 25% , הזכות הציבורית שרכשו מהמדינה עולה מעל 260000 ש״ח, המוסכים עולים המון מי כמוכם יודעים, ביטוח מונה, צמיגים, קצין בטיחות, אובר זה לא מונית ז ה חברת הסעות לכל דבר, והם צריכים לשלם לנהג תנאים סוצייאלים ככה בכל מדינה מתוקנת, ומחיר הנסיעה במונית בארץ זול מאוד
- 4.רון 23/03/2024 15:43הגב לתגובה זולמה בישראל משלמים על זכות ציבורית 1500 שח מה שאין באובר.איך אובר גובים 30% פחות פשוט לאורך השנים הם שרפו 32 מיליארד דולר.וכמובן ידוע שנהגי מוניות הם מעשירי המשקכאדם שמתעסק בתחום לא הייתי מצפה מכתב לכתוב בצורה כל כך שטחית.
- 3.אובר זה חאפר (ל"ת)רטוק 23/03/2024 14:26הגב לתגובה זו
- 2.ג׳קו 23/03/2024 14:13הגב לתגובה זובכל תחום קיימת מאפיה שנתמכת ע״י בעלי כוח בממשלות לסוגיהן ששומרות שחס וחלילה הקרטל לא יפורק. רכבים, מוניות, מזון, דיור שכירות רפואה…. המדינה הכי מושחתת ולראיה המחירים היקרים
- 1.נמאס כבר 23/03/2024 13:27הגב לתגובה זורק בישראל אין אובר!!! הכל מושחת מהיסוד

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
