צ'רי טיגו 8 פלאג אין. צילום יואב פולס
צ'רי טיגו 8 פלאג אין. צילום יואב פולס

צ'רי טיגו 8 פלאג אין - שבעה מקומות חסכוני וראוי

הצ'רי טיגו 8 פלאג אין מביא את ההנעה הסופר מתקדמת של צ'רי לעולמות רכבי השבעה מקומות. בדרך עובר תא הנוסעים שידרוג חומרים ועיצוב, וכך גם המתלים. התוצאה מצוינת.

אהבנו: צריכת דלק, תא נוסעים, מחיר

פחות אהבנו: ממשק משתמש

ציון מסכם 4.4 בסולם פולס

יואב פולס | (4)

יש מכוניות שעם ההשקה שלהן ברור שהן יהיו להיט. אתה רק שואל את עצמך אם זה מוצדק או לא. אם תהיה כאן חוכמת המונים או תופעת עדר. הדוגמה המושלמת לזה היא הצ'רי טיגו 8 פלאג אין הייבריד שהושקה בפברואר האחרון. שתי סיבות לכך שהיה ברור שהרכב יהיה להיט – הוא עם שבעה מקומות ויש לו הנעה מתקדמת שמאפשרת בשימוש נכון חסכון גדול בהוצאות דלק, דבר שאין לאף אחד מהמתחרים שלו. עכשיו נשאר לראות אם הוא גם רכב טוב לכשעצמו ולא רק עסקה נכונה, ולמי מביניכם שאין סבלנות לקרוא עד הסוף אקדים ואומר – בהחלט כן. רכב טוב מאוד.

אז הטיגו 8 PHEV לקח את העיצוב של הטיגו 8 בנזין כמה צעדים קדימה ועידן אותו מאוד. הרבה פחות 'גלינג-גלינג', יותר עיצוב מתקדם בעיקר ביחידות התאורה. פנים הרכב עבר שדרוג משמעותי עם חומרים נאים מאוד למראה, ונעימים למגע. שוב, צ'רי זנחה את הגימיקים הזולים לטובת עיצוב בוגר יותר וראוי יותר.

הצד המעניין בטיגו 8 PHEV הוא הצד הטכני. לצ'רי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ. בנוסף יש מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. הנתון המשולב הוא הספק של 347 כ"ס ומומנט של 52.5 קג"מ, ואם זה נשמע לכם מוכר, זו אותה מערכת הנעה שפגשנו בצ'רי אריזו 8 המשפחתית.

לטיגו 8 סוללה בקיבולת 18.3Kwh האמורה לספק טווח נסיעה חשמלי של 90 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 40Kw.

צ'רי טיגו 8 PHEV סביבת נהג. צילום יואב פולס

המימדים של הטיגו 8 PHEV גדולים אבל לא גדולים מדי. האורך הכולל 4.725 מטר, הרוחב 1.86 מטר ובסיס הגלגלים 2.71 מטר. על אף בסיס הגלגלים המצומצם משהו (יחסית) הטיגו 8 מרווח למדי, לרבות מקום ראוי גם במושבים 6+7. זה לא שהייתי רוצה לשבת לשבת שם בנסיעה לאילת, אבל ללא ספק צעירים ומתבגרים יהנו מהחופש והריחוק שהמושב הזה מאפשר מההורים שיושבים קדימה.

אני אוסף את הטיגו 8 PHEV מפריסבי בשורק כשהוא עם מיכל דלק מלא, וסוללה טעונה במלואה. מעבר לעולמות הנוחות, ביצועים, שימושיות, ברכבי פלאג אין יש את עולם צריכת הדלק, ואיך באמת ניתן למדוד אותה. ברור שלנסיעות יומיומיות אם נטעין את הרכב כל הזמן (וכמו שצריך לעשות אם יש לכם רכב פלאג אין ואתם רוצים למקסם את החסכון בהוצאות), צריכת הדלק תהיה אפסית. האפשרות השניה היא לקחת את הרכב לנסיעה ארוכה מאוד, נניח אילת וחזרה, ואז למדוד צריכת דלק. זה כמובן מחייב יום שלם שלא תמיד ניתן להקדיש. ויש באמצע, וזה בדיוק מה שעשיתי. דבר ראשון נסיעה ארוכה לגמור את הסוללה, ואז להקפיד לא להטעין, ולהשתמש ברכב שימוש יומיומי רגיל ולמדוד צריכה. נגיע לזה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בנסיעה הטיגו 8 PHEV מביא עימו משהו יותר נינוח ובוגר מהדגם הקודם עם מנוע הבנזין. יכול להיות שתוספת המשקל של הסוללה, יחד עם כיול נכון יותר של המתלים, ובשילוב המנוע החשמלי יוצרים את אותה תחושה נינוחה ונעימה. הרכב נעים מאוד לנסיעה, המתלים אמנם מכויילים לצד הרך, אבל עושים עבודה מצויינת כל עוד לא דוחקים את הרכב למקומות שהוא לא יועד להם. במילים פשוטות – מצוין לשימוש יומיומי. גם בכביש מהיר, על אף הרכות היחסית של המתלים התחושה היא נעימה ונוחה, ומתאימה כמו כפפה ליד לדרישות של 99.8% מרוכשי רכבי שבעה מקומות.

צ'רי טיגו 8 PHEV. צילום יואב פולס

צריכת הדלק של הטיגו 8 PHEV מצויינת כצפוי. מערכת ההנעה של צ'רי משאירה רזרבות חשמל, ומנהלת את האנרגיה בצורה יעילה מאוד, כך שבכל רגע שניתן מנוע הבנזין מטעין את הסוללה על מנת שבתורה היא תוכל להניע את הרכב, וכך מתקבלת צריכת דלק משולבת שהיא יותר טובה מזו של משפחתיות היברידיות נפוצות, ועוד ברכב עם שבעה מקומות. מהרגע שנגמר החשמל בסוללה, ולאורך יומיים של מבחן, צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ – 22 ק"מ לליטר מרשימים מאוד, וגם אם יש כאן זיוף מובנה של מחשב הרכב, אפילו ב 10% עדיין מדובר בצריכה פנומנלית לרכב בגודל הזה, עם שבעה מקומות.

אבל לא הכל מושלם בממלכת הטיגו 8 PHEV ואני כמובן מתכוון לממשק המשתמש של צ'רי, שמסוגל להוציא גם את האדם השלב ביותר מדעתו. רוצה לבטל תיקון סטיה מנתיב, תתחיל לחפש בתפריטים. רוצה לבטל ניטור מצב נהג, גם. רוצה להגדיר איחזור אנרגיה גבוה, בהצלחה עם התפריטים. רוצה לבטל קריאת תמרורים? בקיצור, הבנתם. נדמה שהסינים מעסיקים מעצבי מערכות שמעולם לא נהגו ברכב, והם בצידם יודעים לספק המון המון אופציות, ושהנהג יבחר מה הוא רוצה לעשות. איך אמרה מירי "דודו, זה לא טוב". זו הביקורת הכי משמעותית שיש לי על הרכב.

בתחום הבטיחות מצוייג הטיגו 8 PHEV במרבית מערכות הבטיחות המתקדמות ובהתאם מקבל ציון 7 עבור איבזור בטיחות. הטיגו 8 PHEV לא נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אבל כן נבחן במקבילו האוסטרלי ה ANCAP בגירסת הבנזין בשנת 2023, וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות מרשימים. 

זה הזמן לחזור לפסקת הפתיחה בה ציינתי כי ללא ספק יש כאן להיט מכירות. הטיגו 8 PHEV מספק גם שבעה מקומות, כשאלו האחוריים ראויים, גם מאפשר צריכת דלק סופר חסכונית, ועוד אם יקפידו להטעין אותו האירוע שנקרא 'תדלוק' יהפוך להיות רבעוני. הטיגו 8 PHEV משווק בשתי רמות גימור, נובל במחיר של 200.0 אש"ח ואולטימייט במחיר של 210.0 אש"ח. אבל זה לא כל ההסבר למה תראו השנה המון טיגו 8 PHEV על הכבישים. לציי רכב שהיו צריכים עד היום להסתפק ברכבי 7 מקומות יקרים משמעותית או צרכני דלק 'צמאים', הטיגו 8 PHEV מספק פתרון מושלם. גדול, מרווח, מאובזר, חסכוני, ובמחיר מתקבל על הדעת.

לטיגו 8 PHEV יש תחרות מצד רכבי 7 מקומות כמו הקודיאק שמחירו מתחיל ב 216.5 אש"ח לדגם לא מאובזר או מיצובישי אאוטלנדר שמחירו מתחיל ב 192.0 אש"ח לדגם בסיסי מאוד, אבל עם כמיהה עזה לביקור בתחנות דלק. מצד הפלאגאינים לטיגו 8 תחרות מאחיו הקטן הטיגו 7, וכן מהג'אקו 7 PHEV שכולם עושים שימוש באותה יחידת הנעה מצויינת, רק שלטיגו 8 PHEV יתרון משמעותי במרחב הפנימי.

ציון מסכם:

טיגו 8 PHEV

נוחות

4.3

דינמיות / שטח

4

צריכת דלק / טווח חשמלי

5

איבזור

4.5

בטיחות

4.5

עיצוב

4

תמורה למחיר VFM

4.5

ממוצע

4.4

 


תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 14/04/2025 08:56
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו לכתוב כתבות על רכבים שאין במלאי
  • 2.
    מומי 13/04/2025 20:52
    הגב לתגובה זו
    איזה התלהבות מצעצוע סיני.שייסימו לאפות אותם עדכן אותנו.תודה
  • 1.
    אלי שחר 13/04/2025 16:44
    הגב לתגובה זו
    מי מסתמך על הנתון במחשב הרכב כדי לקבוע מה הצריכה כנראה בוחן רכב בתחילת הדרך. ממש ממש לא רציני לגבי הנתון הכי משמוותי ברכב סיני אלוף המזייפים.
  • ספר את זה לפולקסוואגן (ל"ת)
    דיזלגייט 13/04/2025 17:07
    הגב לתגובה זו
קורקינטים
צילום: דאלי

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה

עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר

עמית בר |

רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.

כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל. 

האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.

המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.


איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?

הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט. 

רכבת ישראל
צילום: רכבת

שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון

לפי משרד התחבורה מדובר בשיא של כל הזמנים למספר יומי של נסיעות ברכבת ישראל, כאשר השיא הקודם נרשם רק במרץ השנה


הדס ברטל |

משרד התחבורה ורכבת ישראל מציינים אבן דרך: שיא נסיעות יומי חדש שנרשם ביום חמישי האחרון (ה-17.12.25) בו נסעו 361,255 אלף נוסעים ב-675 רכבות נוסעים שהופעלו. השיא הקודם נרשם גם הוא בשנת 2025 עם 357,773 נוסעים בתאריך 16.3.25.

נתון זה מהווה המשך למגמת העלייה במספרי הנוסעים הנרשמת בשנה האחרונה, כאשר משרד התחבורה מייחס את העלייה המספר הנוסעים להכנסת קרונות חדשים לתפעול, תוספת רכבות והפעלת רכבות חשמליות חדישות שלהן קיבולת שיכולה להכיל עד כ-2,000 נוסעים. בעיני המשרד, פרוייקטים אלו, לצד אחרים הבאים להרחיב את תשתיות המסילה ולהאריך את הרכבות, הם שמשפרים באופן משמעותי ורציף את היצע מקומות הישיבה.

ברכבת ישראל מציינים כי הביקושים בשנת 2025 היו הגבוהים ביותר מאז ומעולם וכי חמשת ימי התפעול עם מספרי הנוסעים הגבוהים ביותר נרשמו כולם בשנת 2025, כאשר שלושה מתוך החמישה נרשמו בחג החנוכה הנוכחי.

בחודש אוקטובר 2025 נרשם שיא של כל הזמנים בממוצע הנסיעות היומי עם 298 אלף נוסעים, נתון הנסיעות היומי הגבוה ביותר שנרשם בתקופה זו.

 

רכבת
 ישראל
רכבת ישראל - קרדיט: רכבת ישראל