אופנוע
צילום: יצרן

מטרו מוטור עם תחזית אופטימית לשוק הדו גלגלי בישראל ב-2025

צמיחה צפויה בשוק הדו גלגלי ב-2025 למרות אתגרי 2024, אך מימוש מלוא הפוטנציאל תלוי בקידום רגולציה תומכת

אדיר בן עמי | (1)


למרות האתגרים הכלכליים והביטחוניים שאפיינו את שנת 2024, שוק הדו גלגלי בישראל הצליח לשמור על מגמת צמיחה, עם עלייה של 2.4% במכירות. מטרו מוטור, יבואנית הדו גלגלי המובילה בישראל, קיימה היום את מסיבת העיתונאים השנתית שלה, שם שיתפה את תחזיותיה האופטימיות לשנת 2025, עם צפי לצמיחה נוספת של 5%.


בשנת 2024, מטרו מוטור שמרה על מעמדה כמובילת השוק, עם 8,752 מסירות של קטנועים ואופנועים ממותגים מובילים כמו סאן יאנג, ימאהה וקוואסאקי. החברה מתכננת להרחיב את היצע הדגמים שלה ב-2025, עם השקה של 35 דגמים חדשים ממיטב היצרנים העולמיים.


בין המגמות הבולטות בענף ניתן למנות את צמיחת קטגוריית האדוונצ'ר, עלייה במכירות אופנועים אוטומטיים, התפתחות שוק אופנועי השטח החשמליים ועלייה בביקוש לקטנועי ביניים המשמשים ככלי תחבורה מהפריפריה למרכז הארץ. במטרו מוטור מאמינים כי מגמות אלו צפויות להימשך גם בשנה הקרובה.


במטרו מוטור מדגישים כי פוטנציאל הצמיחה של השוק תלוי במידה רבה בקידום רגולציה תומכת לתחום הדו גלגלי. צעדים כמו התאמת קטגוריות רישיונות הנהיגה לאלו הקיימות באירופה, הורדת מיסוי ומחירי ביטוח, והשלמת תוכנית התרת נסיעת דו גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית, יכולים להגדיל משמעותית את השימוש בכלים אלו ולהקל על עומסי התנועה הכבדים בכבישי הארץ.


גילי פריאנטה, מנכ"ל מטרו מוטור: "מטרו מוטור נערכת לשנה מרובת השקות בכל הסגמנטים וממשיכה בבניית תשתיות נרחבות להעצמת חווית הלקוח. החברה מסיימת בימים אלה מעבר למרכז לוגיסטי חדש, משדרגת את מערך השירות והמכירות כולל שיפוץ מרכזי הדגל וכן משיקה אתר חדש אשר יציע בקרוב לראשונה בענף אפשרות להזמנות און ליין. לאור האקלים המקומי המאופיין באתגרי תחבורה משמעותיים לצד עלייה ביוקר המחייה והמגמות השונות בעולם, אנו מציגים היום תחזית אופטימית לשנת 2025 וצמיחה בכל מגזרי הפעילות של החברה. גם השנה תמשיך מטרו מוטור להוביל את שוק הדו גלגלי וארבע גלגלי בישראל עם המותגים החזקים ביותר בעולם ומערך שירות ומכירות מוקפד ובסטנדרטים הגבוהים ביותר".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יש קטנועים סינים 350 סמק ב29 אלף חדשים (ל"ת)
    דני 08/01/2025 10:26
    הגב לתגובה זו
BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל? 

רכב גנוב. קרדיט: איתוראןרכב גנוב. קרדיט: איתוראן

איתוראן מדווחים על ירידה של 21% בגניבות רכב ב-2025, אז למה ביטוח הרכב עדיין יקר?

מחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב בשנת 2025 קובע שבעקבות פעילות ענפה של המערך המבצעי של חברת איתוראן לצד פעילות של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-21% באירועי גניבות רכב לעומת שנת 2024; באיזה חג התבצעו הכי הרבה נסיונות גניבה? 

רן קידר |

מחקר של חברת איתוראן Ituran Location & Control Ltd.  בנושא גניבות רכב בשנת 2025 קובע שבעקבות פעילות ענפה של המערך המבצעי של חברת איתוראן לצד פעילות של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-21% באירועי גניבות רכב לעומת שנת 2024. 

ניר שרצקי מנכ"ל חברת איתוראן מציין: "בשנת 2025 הובילה חברת איתוראן למעצרן של 610 חוליות חשודים בגניבות רכב, שיא בתפיסת חוליות גנבי רכב. מעצרן של חוליות הגנבים חסכו למשק הישראלי 3.3 מיליארד שקל. כמו כן, מעצרן של חוליות גנבי הרכב חסכו לשוק הרכב אלפי גניבות פוטנציאליות במהלך שנת 2026 ואף מעבר לה". 

עוד עולה מהמחקר כי היום שבו נרשם מספר הגניבות הגבוה ביותר בשנת 2025 היה 16.4.25 (חול המועד פסח). חודש מאי 2025 התבלט כחודש עם מספר גניבות הרכב הגבוה ביותר במהלך השנה. ההערכה היא כי-52% מכלי הרכב הגנובים נועדו לסחר בחלפים וכ-48% למכירה בשטחי הרשות הפלסטינית ובישראל. 

סטטיסטיקה ופילוחים 

המדגם רחב ההיקף של איתוראן מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים, גוש דן ממשיך להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 47% מכלל אירועי הגניבה, ואחריו אזור השרון עם 18%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 11%, ירושלים ומודיעין עם 10%, אזור הצפון עם 4% ויו"ש עם 1%. 

סגמנט כלי הרכב בעלי שכיחות נסיונות הגניבה הגדולים ביותר בשנת 2025 הוא ג'יפים וג'יפונים, ששיעורם בסך נסיונות הגניבה עומד על 47%, לאחריהם נמצאים הרכבים הפרטיים, עם 34%, אופנועים עם 11%, רכבים מסחריים עם 5%, משאיות 2% וכלי צמ"ה עם 1%.