חדר ניתוח רופאים השתלה
צילום: Istock

עלייה דרמטית בכמות הניתוחים האסתטיים: איך תימנעו מהסיכונים?

הדרך לפנים צעירות ורעננות, הגדלת או הרמת החזה, ניתוח האף שתמיד חלמתם עליו או כל טיפול אסתטי שיגרום לכם להרגיש שלמים יותר עם הגוף שלכם הוא תהליך משנה חיים. זו גם הסיבה שבגללה אסור להתפשר כאשר בוחרים איפה לבצע אותו

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה תוכן מקודם

ד"ר עמוס לויאב, הרופא הראשי של רשת כללית אסתטיקה

אם גם אתם מרגישים שיותר ויותר אנשים מסביבכם בוחרים לעבור ניתוח אסתטי, אז יש לכך סיבה מוצדקת. בשנים האחרונות, תחום הניתוחים והטיפולים הקוסמטיים נמצא בעלייה מתמדת. בארצות הברית נרשם זינוק של כ-250% בכמות הניתוחים רק בעשור האחרון, ואם מצרפים לשקלול גם הליכים שאינם מצריכים חדר ניתוח וניתנים לביצוע במרפאות הרי שהנתון קופץ לעלייה של 700%.

הביקוש ההולך וגובר לניתוחים וטיפולים אסתטיים הביא לעלייה גם בנותני השירות, גופים רבים זיהו את התחום כהזדמנות להרוויח כסף קל ללא מאמץ מיוחד. הפיקוח בענף חשוב זה, עדיין אינו שווה ערך לרמה של הפיקוח המבוצע ברפואה הכללית, ולכן, כאן נדרשים המטופלים והמטופלות לשיקול דעת לפני שבוחרים את הרופא המנתח שיעשה בעבורם את ההליך משנה החיים.

העלייה בכמות הניתוחים נראית דרמטית, אך היא גם מובנת, מפני שכשאשר גבר או אישה מרגישים לא שלמים עם עצמם, הם יהיו מוכנים להשקיע רבות כדי לשנות את המצב, וכיום ניתן לעשות זאת באמצעות מגוון של ניתוחים פלסטיים בעלי אפקט חיובי משמעותי על חיי המטופלים.

השינוי לאחר הניתוח הוא לא רק חיצוני, כי אם במידה רבה שינוי פנימי עם תוספת נדיבה של ביטחון עצמי, הרגשה משופרת ולעיתים קרובות גם שיפור חברתי. הכוח העצום הזה – שיכול לשנות אדם הוא מה שהופך את הניתוחים והטיפולים לפופולריים כל כך.

אז כשאתם ניגשים לטיפול אסתטי, ועל אחת כמה וכמה אם מדובר בניתוח, לא כדאי לתת את האחריות על הגוף שלכם למוסד חדש ללא גב רפואי וניסיון מוכח בתחום. כללית אסתטיקה הוא הגוף הגדול ביותר בישראל בתחום האסתטיקה, בעל ותק וניסיון, שפועל שנים רבות בשוק תחת פיקוח מלא של משרד הבריאות על כלל הפעילויות והטיפולים ומעסיק רופאים מומחים ומיומנים, עם הגב של שירותי בריאות כללית.

בכל טיפול אסתטי, ובמיוחד בניתוח, קיימים סיכונים ויש להתייחס אליהם במלוא הרצינות. פנו רק לגופים מוסמכים, לכו על בטוח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.