בית השתתפויות
צילום: באדיבות חברת השתתפויות בנכסים

ניהול נכסים בתל אביב

תוכן בחסות |

במיוחד בערים גדולות ומרכזיות דוגמת תל אביב, אחוז ניכר מנכסי הנדל"ן הנרכש לצרכי השקעה או מסחר מנוהל על ידי חברות המתמחות בניהול נכסים. תחום זה חל בראש ובראשונה על נכסי נדל"ן עסקי, כאשר ניתן לכלול בקטגוריה זו גם דירות ובתים הנרכשים למטרת השכרה, שכן גם במקרים אלו מדובר בעצם בסוג של פעילות עסקית, בנכס מניב אותו יש לתחזק ולנהל באופן שוטף כך שיספק את ההכנסה הצפויה. מה כולל  תחום ניהול נכסים ונדל"ן עסקי ומדוע בעיר כמו תל אביב חשוב לעבוד עם חברה מקצועית ומובילה בתחום ניהול הנכסים, אפילו יותר מאשר במקרה של ערים ישראליות אחרות או יישובים פריפריאליים?

 

ניהול נכסים מניבים ונדל"ן עסקי – מה זה כולל?

אם כן, מה בעצם כולל שירות מקצועי של ניהול נכסים? כאשר אנחנו רוכשים דירה להשקעה (למטרת שיפוץ ומכירה או למטרת השכרה ארוכת טווח) ברור לנו כי נדרש ניהול שוטף של הנכס, לפחות בחלק מן הזמן – במקרה של שיפוץ ומכירה יש להוציא לפועל את הפרויקט של השיפוץ עצמו ולאחר מכן לפרסם את הדירה למכירה, לאתר קונים, לנהל משא ומתן ועוד. גם כאשר מדובר בדירה הנרכשת לצורך השכרה ארוכת טווח יש הרבה מה לעשות, לנהל ולתפעל, החל משיפוץ ואבזור הדירה (במידת הצורך) וכלה במציאת שוכרים, התנהלות שוטפת מולם ברמת גבייה של שכ"ד, ניהול ערבויות, ניהול ביטוחים, תיקונים ועוד.

אך חשוב להבין כי התחום של ניהול נכסים ונדל"ן עסקי כולל עוד יותר מכך. על מנת להבין זאת טוב יותר, נהוג לחלק את התחום למספר חלקים שונים, כאשר חברת ניהול נכסים מובילה ומקצועית תדאג לכלל ההיבטים הללו גם יחד וכך "תשחרר" את בעלי הנכס מכל דאגה או צורך לעסוק בניהולם השוטף והיומיומי. מבין ההיבטים השונים הללו ניתן לציין, בין השאר:

ניהול תפעול (ניהול אחזקה)  – תפעול שוטף של הנכס לאורך זמן, בין אם מדובר בנכס המשמש למטרות מסחר (דוגמת חנויות), משרדים או דירה המושכרת לטווח קצר או כל סוג אחר של נכס הזקוק לניהול תפעולי שוטף.

ניהול משפטי – ניהול העניינים המשפטיים הכרוכים בתפעול הנכס, דוגמת החתמת שוכרים על חוזים, טיפול בהיבטים המשפטיים הכרוכים בקנייה/מכירה/השכרה של הנכס, התנהלות משפטית שוטפת מול גורמים רלבנטיים שונים במידת הצורך וכד'.

ניהול השכרות – כאשר מדובר בנכסים המושכרים לשוכרים יש צורך כמובן להתנהל מול השוכרים והרשויות באופן שוטף, לחדש או לסיים חוזים, להעביר  את החשבונות (חשמל, מים, ארנונה, גז) על שם השוכר, לאתר שוכר חדש במידת הצורך, לגבות שכר דירה ועוד.

 

ניהול נכסים בתל אביב – במקרים רבים מדובר בשירות חשוב והכרחי במיוחד

בעוד חברות לניהול נכסים פועלות באינספור ערים ויישובים בארץ ובעולם, פעילותן ניכרת במיוחד בערים גדולות ומרכזיות, ובישראל הדוגמה המתבקשת ביותר היא כמובן תל אביב.

מדוע חשוב במיוחד לעבוד עם חברת ניהול נכסים מובילה ומצטיינת כאשר מדובר בנכסים הממוקמים בתל אביב?

ובכן, תשובה מתבקשת לשאלה זו היא רמת התחרות הגבוהה במיוחד הקיימת בעיר כמו תל אביב. עבור כל נכס נדל"ן עסקי, בין אם מדובר בדירה להשכרה או בחלל המיועד לשימוש מסחרי כלשהו – על פי רוב רמת התחרות בה יצטרך לעמוד נכס זה תהיה גבוהה ביותר, הרבה מעבר לרמה המקבילה ביתר ערי הארץ. רק ניהול מקצועי, מוקפד ואפקטיבי של הנכס יכול להבטיח כי הוא יניב את ההכנסה המקסימאלית ו/או ההכנסה הצפויה ממנו, ורק כך ניתן להבטיח עמידה בתחרות החריפה הקיימת בכל חלקי העיר, ולא רק במרכזה.

בעיקר מסיבה זו ניתן לראות בשנים האחרונות יותר ויותר נכסים עוברים לניהול שוטף של חברות לניהול נכסים. זה נוח ומשתלם עבור בעלי הנכסים, ומביא להתנהלות שוטפת חלקה ויעילה יותר, מה שמיטיב גם עם השוכרים עצמם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.