ביז 252
צילום: Pixabay

איך ממנכ"לים סוכנות דיגיטלית גלובלית לפני גיל 30?

תוכן בחסות |

איך? שאלה טובה. בהסתכלות אחורה אני יכול להגיד שזה ע"י הרבה אמביציה, מוטיבציה ורעב גדול לעולם הדיגיטלי.

במאמר הבא אסקור איך נראה היום-יום שלי, מה עשיתי כדי להגיע לפוזיציית המנכ"ל ואיך מנהלים 12 עובדים מרחוק.

 

איך נראה יום בחיו של מנכ"ל סוכנות דיגיטלית?

אחד הדברים החשובים ביותר הוא להתלהב מהעבודה שלך, זה אומר לשרת את הלקוחות שלך ולצפות לקבל את אותה רמת שירות מצד הספקים והעובדים שלך. מזמין אתכם להציץ בתחומי האחריות שלי כמנכ"ל הסוכנות הדיגיטלית Omnis:

  1. בקרה אחר פרויקטיי החברה ומצב הלקוחות שלנו - מעבר עם הצוות על המשימות שהם צריכים לבצע היום, כל אחד בתחומו - מעבר עם מנהל הסטודיו על משימות העיצוב להיום, מעבר עם הCTO על המשימות הטכניות שלנו, האם הספרינט מתקדם לפי התוכנית, האם יש משימות שדורשות התערבות.
  2. טיפול בלקוחות הפוטנציאליים (לידים) - אילו לידים נכנסו אתמול בערב והבוקר ל-CRM שלנו ודורשים טלפון ומייל אישי ממנהל המכירות שלנו, אילו לידים דורשים את התערבות המנכ"ל, מעבר על לקוחות אשר הצעת מחיר נשלחה אליהם ומה חסר להם כדי לסגור איתנו עסקה.
  3. ניהול אסטרטגיה - ישיבה עם עצמי, ישיבה עם המנהלים הרלוונטים, על קידום העסק וקידום הסוכנות בכל האגפים, בין אם המכירתיים, בין אם השיווקיים, בין אם העיצוביים או בין אם ברמת שירות הלקוח.
  4. מעקב אחר גבייה - מעקב אישי שלי, כמנכ"ל מול אנשי הגבייה והלקוחות.
  5. פגישות מכירות - עזרה למנהלי מכירות בהיבטים טכניים וטיפול בכאבי הלקוחות.
 

מה עשיתי כדי להגיע לפוזיציה של מנכ"ל דיגיטלית גלובלית לפני גיל 30?

  1. למדתי, למדתי, למדתי - הכל התחיל אי שם בגיל 18, חוזר מהצבא ולומד אל תוך הלילה פוטושופ, HTML, שפות תכנות צד לקוח ושרת, ניהול פרוייקטים ומוצר, משתלב בחברות הייטק בגיל צעיר ולא טס לטיול של אחרי צבא, עובד כל יום עד 12 בלילה באהבה ובתשוקה למקצוע שלי.
  2. עשיתי, התנסתי - זה בטח נכתב בכל הספרים שאי פעם קראתם על התפתחות אישית אבל זה נכון - מי שעושה מצליח, מי שמתנסה גם טועה אבל גם מצליח. פשוט לצייר דרך, להגיד מה אני צריך לעשות כדי להגיע ליעד, לסמן אבני דרך, לסמן משימות שבביצוען אבני הדרך תושלמנה.
  3. טעיתי והצלחתי, נפלתי וקמתי - אז גם טועים, יש תקופות שטועים יותר, יש שפחות, מה שחשוב הוא לא לטעות אלא ללמוד מכך, אני רגיל לכתוב לעצמי מה היה לא טוב בפרוייקט האחרון, איך הצוות היה יכול להשתפר, אנחנו עושים פגישות עבודה וסוקרים מה היה לא טוב בספרינט האחרון, באם שעות עבודה הלכו לאיבוד - אז למה. טוחנים עד הסוף במה טעינו ואיך אפשר להשתפר.
  4. לא לפחד לעשות, לא לפחד לשגות, לאהוב את החיים את המקצוע והתחום שלך - אני חושב שאחד הדברים שהכי חשובים בהצלחה בקריירה - זה לאהוב, לטרוף ולנשום את המקצוע שלך, אם אתה לא שמה - אתה במקצוע הלא נכון, אני יודע שכאשר לקוח מתקשר אליי, אני באהבה עונה לו, כשצריך לשלם לי כסף, אני יודע שמגיע לי ואני זכאי לכך, כשצריך להעיז אני מעיז, כשצריך להגדיל תקציב שיווק אני מבצע - אבל אני גם בודק מה ייצא לי מזה.
 

איך מנהלים 12 עובדים מרחוק?

  1. הגדרת ציפיות ברורות
  2. בקרה על משימות, עובדים, כספים באופן קבוע
  3. תמיד אבל תמיד לסמוך על הצוות שלך
  4. קביעת סשן קבוע ביומן לפגישה אישית עם כל אחד מהעובדים
  5. לגרום להם להרגיש שזו החברה שלהם
  6. להיות ממוקד במשימה, בערכים, בתוצאות
 

סיכום:

תעשו מה שאתם אוהבים, תפלו ותקומו, אל תפחדו להצליח, תעזו, תפתחו יוזמה, תשקיעו כסף ותמדדו את ההצלחה שלכם בעבור כל צעד שאתם עושים. תנטרו את העובדים, הספקים והלקוחות שלכם - זה ישים אתכם במקום גבוה!

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת