איך ממנכ"לים סוכנות דיגיטלית גלובלית לפני גיל 30?
איך? שאלה טובה. בהסתכלות אחורה אני יכול להגיד שזה ע"י הרבה אמביציה, מוטיבציה ורעב גדול לעולם הדיגיטלי.
במאמר הבא אסקור איך נראה היום-יום שלי, מה עשיתי כדי להגיע לפוזיציית המנכ"ל ואיך מנהלים 12 עובדים מרחוק.
איך נראה יום בחיו של מנכ"ל סוכנות דיגיטלית?
אחד הדברים החשובים ביותר הוא להתלהב מהעבודה שלך, זה אומר לשרת את הלקוחות שלך ולצפות לקבל את אותה רמת שירות מצד הספקים והעובדים שלך. מזמין אתכם להציץ בתחומי האחריות שלי כמנכ"ל הסוכנות הדיגיטלית Omnis:
- בקרה אחר פרויקטיי החברה ומצב הלקוחות שלנו - מעבר עם הצוות על המשימות שהם צריכים לבצע היום, כל אחד בתחומו - מעבר עם מנהל הסטודיו על משימות העיצוב להיום, מעבר עם הCTO על המשימות הטכניות שלנו, האם הספרינט מתקדם לפי התוכנית, האם יש משימות שדורשות התערבות.
- טיפול בלקוחות הפוטנציאליים (לידים) - אילו לידים נכנסו אתמול בערב והבוקר ל-CRM שלנו ודורשים טלפון ומייל אישי ממנהל המכירות שלנו, אילו לידים דורשים את התערבות המנכ"ל, מעבר על לקוחות אשר הצעת מחיר נשלחה אליהם ומה חסר להם כדי לסגור איתנו עסקה.
- ניהול אסטרטגיה - ישיבה עם עצמי, ישיבה עם המנהלים הרלוונטים, על קידום העסק וקידום הסוכנות בכל האגפים, בין אם המכירתיים, בין אם השיווקיים, בין אם העיצוביים או בין אם ברמת שירות הלקוח.
- מעקב אחר גבייה - מעקב אישי שלי, כמנכ"ל מול אנשי הגבייה והלקוחות.
- פגישות מכירות - עזרה למנהלי מכירות בהיבטים טכניים וטיפול בכאבי הלקוחות.
מה עשיתי כדי להגיע לפוזיציה של מנכ"ל דיגיטלית גלובלית לפני גיל 30?
- למדתי, למדתי, למדתי - הכל התחיל אי שם בגיל 18, חוזר מהצבא ולומד אל תוך הלילה פוטושופ, HTML, שפות תכנות צד לקוח ושרת, ניהול פרוייקטים ומוצר, משתלב בחברות הייטק בגיל צעיר ולא טס לטיול של אחרי צבא, עובד כל יום עד 12 בלילה באהבה ובתשוקה למקצוע שלי.
- עשיתי, התנסתי - זה בטח נכתב בכל הספרים שאי פעם קראתם על התפתחות אישית אבל זה נכון - מי שעושה מצליח, מי שמתנסה גם טועה אבל גם מצליח. פשוט לצייר דרך, להגיד מה אני צריך לעשות כדי להגיע ליעד, לסמן אבני דרך, לסמן משימות שבביצוען אבני הדרך תושלמנה.
- טעיתי והצלחתי, נפלתי וקמתי - אז גם טועים, יש תקופות שטועים יותר, יש שפחות, מה שחשוב הוא לא לטעות אלא ללמוד מכך, אני רגיל לכתוב לעצמי מה היה לא טוב בפרוייקט האחרון, איך הצוות היה יכול להשתפר, אנחנו עושים פגישות עבודה וסוקרים מה היה לא טוב בספרינט האחרון, באם שעות עבודה הלכו לאיבוד - אז למה. טוחנים עד הסוף במה טעינו ואיך אפשר להשתפר.
- לא לפחד לעשות, לא לפחד לשגות, לאהוב את החיים את המקצוע והתחום שלך - אני חושב שאחד הדברים שהכי חשובים בהצלחה בקריירה - זה לאהוב, לטרוף ולנשום את המקצוע שלך, אם אתה לא שמה - אתה במקצוע הלא נכון, אני יודע שכאשר לקוח מתקשר אליי, אני באהבה עונה לו, כשצריך לשלם לי כסף, אני יודע שמגיע לי ואני זכאי לכך, כשצריך להעיז אני מעיז, כשצריך להגדיל תקציב שיווק אני מבצע - אבל אני גם בודק מה ייצא לי מזה.
איך מנהלים 12 עובדים מרחוק?
- הגדרת ציפיות ברורות
- בקרה על משימות, עובדים, כספים באופן קבוע
- תמיד אבל תמיד לסמוך על הצוות שלך
- קביעת סשן קבוע ביומן לפגישה אישית עם כל אחד מהעובדים
- לגרום להם להרגיש שזו החברה שלהם
- להיות ממוקד במשימה, בערכים, בתוצאות
סיכום:
תעשו מה שאתם אוהבים, תפלו ותקומו, אל תפחדו להצליח, תעזו, תפתחו יוזמה, תשקיעו כסף ותמדדו את ההצלחה שלכם בעבור כל צעד שאתם עושים. תנטרו את העובדים, הספקים והלקוחות שלכם - זה ישים אתכם במקום גבוה!
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
