עסקה הסכם
צילום: צילום מסך

איך לבחור שותף עסקי?

בחירה נכונה של שותפים היא משימה מורכבת ובעלת השפעה דרמטית על הצלחת העסק. החל מהחשיבות של חזון משותף ועד תיאום ציפיות למקרה של פרידה – הנה כל הטיפים שכדאי להכיר

תוכן בחסות |

המטרה של שותפות עסקית היא לצמצם את הסיכון ולהגדיל את פוטנציאל הרווח. בניגוד לבעלי עסקים שעובדים לבד, שותפים יכולים להחליף רעיונות וגם לגייס מימון ממגוון רחב של מקורות שונים. במידה והשותפות עולה יפה, ניתן למצות עד תום את היתרונות של העסק ואף לייצר בולטות מול מתחרים. מצד שני, קשה ולעיתים מאתגר לבחור את השותף העסקי הנכון.

אז מה עושים? הנה 5 טיפים שתוכלו לאמץ עוד היום על מנת למצוא שותפים עסקיים שמתאימים לכם:

1. גבשו חזון משותף

החזון של השותפים העסקיים אמור לשמש כמצפן לקבלת החלטות. ככל שתקדימו לגבש חזון מהודק, ברור וקונקרטי יותר, כך יעלו סיכויי ההצלחה של השותפות. מנגד, שני שותפים שעובדים יחד רק בגלל מערכת יחסים אישית מעמידים את עצמם בפני סיכון. בפועל, רק חזון משותף לדרך ולעשייה יוביל אתכם ליעדים ולמטרות.

2. תאמו ציפיות לגבי רווחים

עניינים כספיים יוצרים מחלוקות גם בתוך בני משפחה, אז על אחת כמה וכמה בין שותפים שאין ביניהם קשרי דם. הפתרון גם כאן הוא לתאם ציפיות ולא להשאיר שום דבר ליד המקרה. שותפות עסקית היא ממש לא המקום לעשות טובות, לסמוך על הבטחות בעל פה או לדחות החלטות מכריעות. מה שצריך לעשות הוא לתאם ציפיות קטנות וגדולות ולפרט מה עושים עם רווחים והפסדים.

3. חלקו את העבודה לפי תחומי התמחות

לכל אחד מאתנו תחומי התמחות אחרים. בהקשר הזה, הפריבילגיה של שותפים היא לדאוג מלכתחילה שכל אחד יעשה רק מה שהוא טוב. כך למשל שותף אחד יכול לטפל בעניינים בירוקרטיים, אדמיניסטרטיביים או בכח האדם, בעוד השותף השני יהיה אחראי על שיווק, יחסי ציבור ופרסום. אם מחלקים את העבודה לפי תחומי התמחות מונעים מחלוקות ויוצרים כר פורה לשיתוף פעולה אפקטיבי.

4. אל תערבבו חיים אישיים ועסקיים

הטעות הנפוצה של שותפים עסקיים היא להפוך לחברים, או להגיע מלכתחילה לתוך הסקטור העסקי עם קשרים אישיים כאלה ואחרים. הסכנה כאן היא מפני ערבוב יתר של החיים האישיים והעסקיים ומערכת שיקולים שאינה רציונאלית. לכן עדיף להימנע מכך ולשמור על יחסים קונקרטיים בלבד.

5. הכינו תרחיש למקרה של פרידה או סגירה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: Pexelsצילום: Pexels

הלוואה לבעלי BDI שלילי – מה צריך לדעת לפני שמבקשים?

היום קיימים פתרונות רבים שמאפשרים לקבל הלוואה בצורה שקופה, אחראית ומותאמת אישית, גם למי שסווג כבעל BDI שלילי. מה האפשרויות ומה חשוב לבדוק

נושאים בכתבה BDI

עבור לא מעט אנשים, הדו"ח הפיננסי שלהם אותו BDI שכל כך הרבה תלוי בו הופך להיות מכשול ממשי. מצב שבו פרטים ישנים, טעויות עבר, עיכובים בתשלומים או אירועים חד־פעמיים משפיעים על האפשרות לקבל מימון, גורם להרבה אנשים להרגיש חסרי אונים. אבל חשוב לדעת שהיום המציאות שונה ממה שהייתה בעבר. גם מי שמוגדר כבעל BDI שלילי יכול לקבל הלוואה, ולעיתים בתנאים טובים יותר ממה שניתן לדמיין.

מערכת המימון בישראל התפתחה משמעותית, ויחד איתה גם הפתרונות שמאפשרים לאנשים לצאת ממעגל כלכלי בעייתי ולבנות מסלול חדש. כדי לעשות זאת נכון, צריך להבין מה באמת משפיע על הדו"ח, אילו אפשרויות קיימות ומה חשוב לבדוק לפני שמבקשים הלוואה בפועל.

מה זה BDI שלילי ולמה זה כל כך משפיע?

BDI הוא למעשה צילום מצב פיננסי שמציג איך התנהל החשבון בשנים האחרונות: האם היו צ'קים שחזרו, האם היו תיקים בהוצאה לפועל, האם קיימים חובות פתוחים, האם נרשמו עיכובים בתשלומים ועוד. הבעיה היא שהדוח אינו תמיד משקף את המציאות הנוכחית. הרבה אנשים הסדירו את חייהם, חזרו לעבוד, התייצבו כלכלית – אך הדו"ח ממשיך להציג אירועים שקרו לפני שנים.

במצבים כאלה האפשרות לקבל הלוואה לבעלי BDI שלילי הופכת לרלוונטית במיוחד, משום שהמערכת הבנקאית מבוססת על נתונים היסטוריים בלבד ולא על השינוי האמיתי שקרה בחיי הלקוח.

חשוב להבין שגם אם הדוח אינו חיובי, יש פתרונות פיננסיים חוץ־בנקאיים שבוחנים את האדם ולא רק את המסמך. גופי המימון החדשים שמו דגש על יכולת ההחזר הנוכחית ולא על טעויות עבר.

צילום: אריק קסביצילום: אריק קסבי

לא רק להגיע – אלא להגיע רגועים: דור חדש של שירותי הסעות בישראל

הכירו את הטרנד המרכזי בשוק התחבורה המשלב בטיחות בלתי מתפשרת עם צי רכב מהודר ונוחות טכנולוגית שיביא את עובדיכם למקום העבודה כשהם רגועים ומפוקסים

נושאים בכתבה חברת הסעות

התנועה בכבישי ישראל הפכה מזמן לכאב ראש לאומי. העומס, הפקקים והלחץ הנגזר מהם פוגעים לא רק באיכות החיים של העובד הממוצע, אלא גם בשורה התחתונה של הארגון. בעולם העסקים המודרני, שבו שימור הון אנושי הוא קריטי,

פתרון ההסעות לעובדים אינו עוד הוצאה לוגיסטית גרידא, אלא השקעה אסטרטגית ברווחת העובדים ו בפרודוקטיביות שלהם. חברת מטרומקס, הנחשבת לחברת ההסעות הגדולה והמובילה בישראל, מציעה כעת את דור העתיד של התחבורה מתקדמת – כזו שמעבירה את הנוסעים לא רק ממקום למקום, אלא גם ממצב של מתח למצב של רוגע.

  1. ההסעה העסקית החדשה: משינוע לשימור עובדים

עבור חברות וארגונים גדולים, ניהול מערך ההסעות חברות הוא משימה מורכבת ויקרה. דרישת השוק העסקי כיום היא לא רק אוטובוס שיגיע בזמן, אלא שותף עסקי שמסוגל לנהל את המערך באופן מקצועי, בטוח ושקוף.

מטרומקס משרתת מגוון רחב של לקוחות עסקיים ומוסדיים מהמובילים במשק (דוגמת שטראוס, בתי חולים-כללית ורשויות מקומיות), ומבינה שהמסע מתחיל הרבה לפני העלייה לרכב. אמינות היא המפתח: הנהגים המקצועיים של החברה נבחרים בקפידה ועוברים הכשרות שוטפות, מתוך הבנה שהם הפנים של הארגון המעסיק.