הטרנד החם

תוכן בחסות |

קניות באינטרנט כאן כדי להישאר והשימוש במרחב המקוון להתמודדות עם יוקר המחיה רק צפוי להתגבר. מה ישראלים קונים ומתי זה הכי משתלם? הנה מה שכדאי לדעת על הטרנד שכבר הפך למגמה

לפי מחקר שסקר בשנת 2016 את הרגלי הקנייה של הישראלים והשווה בין תהליך הרכישה בקניון לתהליך הקנייה אונליין, 63% מאתנו מאמינים שהקניה באינטרנט משתלמת יותר ביחס לחנות הפיזית. לטענת הישראלים, קניות באינטרנט מאפשרות היצמדות לתקציב מתוכנן ובעזרתן אפשר לבצע קניה ממוקדת. מעבר לכך, הסקר העלה שנשים מוציאות 382 שקל בממוצע בכל קניה באינטרנט, לעומת 499 שקלים שמוציאים גברים.

העובדה שישראל היא מעצמת קניות באינטרנט לא אמורה להפתיע את מי שמכיר את המרחב המקוון. כבר בחודש אוגוסט 2017 פורסמו נתונים לפיהם ישראלים שנוהגים לבצע רכישות באינטרנט מוציאים 300-500 ש"ח בחודש, ו-1 מתוך 10 ישראלים מוציא לפחות 1,000 שקל בחודש. כמו כן, מדינות ה-OECD הכתירו ב-2017 את ישראל כמובילה בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה ונתונים של פייפאל מאותה שנה הראו עלייה של 18% בסך ההוצאות: מ-11.8 מיליארד ש"ח ל-14 מיליארד.

זה לא טרנד אלא מגמה

האמת היא שקניות באינטרנט הן מזמן לא טרנד חולף. זו מגמה שקשה להתעלם ממנה והיא צפויה אפילו להתגבר. בניגוד למה שנהוג לחשוב, ישראלים לא קונים באינטרנט רק כי זול שם. החוויה של צרכנות במרחב המקוון שונה לחלוטין מזו של הסביבה הפיזית ויש לה עוד שורה ארוכה של יתרונות משמעותיים.

ראשית, קניות באינטרנט הפכו מטרנד למגמה כי הן נוחות וזמינות. לא צריכים להיות בעלי רקע במחשבים על מנת לקנות באינטרנט ואתרים בינלאומיים זמינים גם בשפה העברית. הצרכן הישראלי יודע לזהות הזדמנויות, משתמש באינטרנט כדי על יוקר המחייה ואף ממקד את הקניות בחגי קניות ולפעמים עד שבועיים לפני המועדים עצמם.

המודעות ליתרונות של קניות באינטרנט משפיעה גם על הידע של הציבור ביחס להגבלות מכס, מע"מ ומיסים. לפי סקר eBay לשנת 2016, הצרכנים מודעים למגבלות המס ומתכננים את הקניות כך שלא יחצו את הרף הרלוונטי. זו גם הסיבה בגללה הסכום לקניות באינטרנט עומד לפי הסקר על 536 ש"ח עבור ממוצע של 2 פריטים.

האם יש הבדלים בין הקטגוריות?

הקנייה המשתלמת בחגי הקניות העולמיים מבליטה את היחס של ישראלים לקטגוריות השונות. מבין אלו שערכו קניות באינטרנט בשנה החולפת, פריטי ההנעלה והבגדים היו הפופולאריים ביותר עם 51% מנתח הצרכנות, כאשר אחריהם מכשירי חשמל עם 43%, קוסמטיקה עם 12% וצעצועים עם 11%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הורייזן. צילום: עמית צורהורייזן. צילום: עמית צור

השקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר

רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה


נושאים בכתבה דובאי

עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות. 

מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?

ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.

המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.

כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170 אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה  היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.