כך משרד התקשורת מתכנן להגן על קשישים מניצול והונאה
מתחילת המלחמה נרשמה עלייה בניסיונות לבצע עבירות הונאה טלפוניות המכוונות בעיקר כלפי אוכלוסיית הגיל השלישי ונפוצה בעיקר בקרב עולים דוברי רוסית. הונאות אלו נעשות תוך התחזות לגופים מסחריים וציבוריים באמצעות שימוש במספרי הטלפון שלהם כמזהה כך ששיחה המתקבלת אצל המנוי מופיעה על צג הטלפון כשיחה מגורם מהימן. מטרת המתחזים היא לגנוב מידע אישי ופרטי אשראי מהקורבנות או להניע אותם לבצע העברות כספיות שונות בטענות בדויות. הפעולה מתרחשת בדרך כלל כאשר הגורמים המתחזים טוענים כי חשבונות הבנק או כרטיסי האשראי של הקורבנות נפרצו ודורשים מהם למשוך את כספם ולהעבירו לכאורה לחשבונות מאובטחים של המשטרה או לספק סיסמאות ומידע סודי. במקביל לטיפול המשטרתי בעבריינים העומדים מאחורי תופעה זו, משרד התקשורת פועל על מנת למנוע את התופעה של הצגת מספרים בדויים.
בעקבות עלייה בניסיונות עוקץ, הפוגעים בעיקר באוכלוסיית הגיל השלישי, ובהמשך לפעילויות מניעה המבוצעות ע"י הגורמים הרלוונטיים, משרד התקשורת מפרסם היום (א׳) טיוטת תיקון תקנות במסגרתו ייבחנו ההוראות שהמשרד שוקל לקבוע למיגור תופעת ההתחזות לגופי אכיפת החוק ולחברות באמצעות שימוש במספר הטלפון שלהן. תופעה זו כבר פגעה באלפי צרכנים והביאה לפגיעה כלכלית קשה בקרב רבים מהם.
בין ההוראות הנשקלות בטיוטת התקנות שפורסמו: ספק שירות בינלאומי יחסום שיחות טלפון שמקורן מחוץ לישראל אם מזהה מספר הטלפון של המנוי הקורא הוא מספר טלפון ישראלי נייח; ספק שירותי טלפוניה ניידת יחסום ללקוחותיו שיחות טלפון שמקורן מחוץ למדינת ישראל אם מזהה מספר הטלפון של המנוי הקורא הוא מספר טלפון נייד למעט ללקוח שלו הנמצא בנדידה; ספק שירות לא יאפשר למנוייו לעשות שימוש במספרים שלא הוקצו לשימושו של המנוי.
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ״לית המשרד, עו״ד עינבל משש. צילום: מארק ניימן, לע"מ.
לאחר קבלת ההערות ובתום תקופת ההיערכות הנדרשת של מספר חודשים, צפויים השינויים לצאת לפועל במהלך השנה הקרובה על מנת להבטיח הגנה מיטבית לציבור.
שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי: "השירות לציבור בכלל והגנה על הצרכן בפרט הם הבסיס לכל פעולה או התערבות בשוק החופשי. ברוב המקרים, אי התערבות בשוק משרתת את הציבור באופן מיטבי, אבל במקרים של מונופול, ניצול כח לרעה והונאה, נדרשת פעולה מתקנת. משרד התקשורת בראשותי ימשיך לפעול לטובת שוק חופשי ותחרותי באיכות ובמחיר, בד בבד עם ההגנה על אילו שחולשתם מנוצלת לרעה. כך עשינו בסוגיית החשבון בהפתעה לשיחות בחו״ל, כך עם העמלות המופרכות על הוראת קבע, כך עם אי מתן ההנחות בבנק הדואר למקבלי קצבאות וכך גם כאן בסוגיית העושק״.
- 2.נהוראי 06/04/2024 19:48הגב לתגובה זוהחרדים הבוזזים את קופת המדינה ומסרבים לשירות צבאי.
- 1.יוני 31/03/2024 14:34הגב לתגובה זוופתרתם את הנוכלות ועוקצי הקשישים בארץ. אבל מה אפשר לצפות מפוליטיקאים מושתנים מושחתים שמשרתים את חברי המרכז הנבלות. לא משנה מימין או משמאל כנסת ישראל נמקום הכי רקוב ומושחת.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
