זינוק בהשמעות ברדיו לשירים של ריטה. כמה כסף זה הכניס?
ריטה חוגגת 60 (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
אחת הכוכבות הגדולות של המוזיקה הישראלית בעשורים האחרונים, ריטה, ציינה בחמישי לפני שבוע וחצי יום הולדת 60, מה שהוביל מספר תחנות רדיו להפיק ספיישלים מיוחדים לכבודה. בין היתר התקיים מצעד חגיגי ב-ECO99FM בשיתוף אתר וואלה (שני הגופים שייכים לקבוצת התקשורת של אלי עזור, א"כ), ראיון ברדיו צפון (אף הוא שייך לעזור, א"כ), רצועת שידור עם שיריה בגל"צ ביום שבת לפני שבוע ועוד.
בנוסף לספיישלים, הגבירו תחנות הרדיו השונות, הארציות והאזוריות, את תדירות השמעת השירים של ריטה בתקופה האחרונה, כחלק מחגיגות יום הולדתה.
מבדיקה שערכה חברת מדיה פורסט המפעילה בקשת בקרת מוזיקה ומנטרת השמעות של שירים ברדיו, עבור "ביז מדיה", עולה כי שיריה של ריטה הושמעו במהלך השבוע שעבר, בין 20 למרץ ל-26 במרץ, 241 פעמים – מה שהביא אותה למקום ה-16 ברשימת האמנים הכי מושמעים באותו שבוע. יום הולדתה צוין ב-24 במרץ. באותו יום שודר המשדר החגיגי של וואלה ו-ECO99FM.
מדובר על מספר השמעות גבוה, ביחס לנתון שבוע לפני כן – אז מספר ההשמעות עמד על 116 פעמים (13-19.3) ואילו בשבוע שבין 6 למרץ ל-12 למרץ, שיריה הושמעו 130 פעם. כך יוצא שבשבוע חגיגות יום ההולדת של ריטה, הושמעו שיריה פי שניים יותר מבשבועות שלפני כן.
- האסטרטגיה של 103 וחולשת הרגולטור: הפיצוץ בין מגל לכספית לא מקרי
- אחרי יותר משבועיים: נתן זהבי התנצל על דבריו וחזר לשדר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה קרה בתקופה המקבילה אשתקד? בין 20 ל-26 במרץ 2021, ריטה הושמעה 164 פעמים. גם באותה תקופה צוין יום הולדתה, אם כי אז היה מדובר במספר לא עגול - 59. כך שבשבוע חגיגות ה-60 הושמעו שיריה ב-50% יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.
ואיזו תחנה הרבתה להשמיע את ריטה בשבוע החגיגות? רדיו 103 השמיע את שיריה 33 פעמים, ואילו ב- ECO99FM, בו שודר הספיישל, שיריה הושמעו 25 פעמים. בתקופה המקבילה אשתקד, גלי ישראל השמיעה הכי הרבה פעמים את ריטה - 22, ואחריה כאן גימל עם 19 פעמים.
כאמור, את הנתונים הפיקה חברת מדיה פורסט, המספקת הפצת תכנים, ניטור, הקלטה ואנליטיקה של שידורים, הפקת דוחות ומצעדי השמעות, תמלול אוטומטי של מדיה משודרת, מחקרי מדיה עבור תעשיית המוזיקה והפרסום בארץ ובעולם.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
האם הגידול של 100% ביחס לשבועות שלפני כן, גם תרם לחשבון הבנק של ריטה? כאן מדובר בסוגיה טריקית במקצת. כל השמעה הרדיו אמורה לזכות את הזמר, המלחין (כותב השיר) ופזמונאי (כותב המוזיקה) בתמלוגים, במסגרת אחד מארבעת הגופים המעניקים רישיונות להשמעה של מוזיקה: אקו"ם, הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות, עיל"ם ואשכולות. גובה התמלוגים משתנה בהתאם למספר ההשמעות, לגודל תחנת הרדיו המשדרת ופרמטרים נוספים.
כך מסבירים זאת למשל באקו"ם: "אנחנו מקבלים באופן שוטף מידע מהיוצרים על היצירות שיצרו - לדוגמה איזו יצירה יצרת? שיר פופ, ג'ינגל, קלאסי, פרוזה? מה חלקך ביצירה - מילים, לחן, עיבוד, הוצאה לאור? ואיך מתחלקים התמלוגים בינך לבין שאר השותפים ליצירה שלך. גופי השידור השונים, תחנות רדיו וגופים אחרים, מדווחים לנו באילו ובכמה יצירות הם משתמשים בשנה. בהסכמים עם כל אחד מגופי השידור נקבע הסדר תשלום תמלוגים על פי סוג השימוש ביצירות, הכנסות או תקציב של הגוף המשדר, כמות השימוש ופרמטרים נוספים. לאחר שנגבה הכסף מגופי השידור, אנחנו מחלקים אותו בין היוצרים לפי כמות ההשמעות וחלקו של היוצר ביצירה. חשוב להדגיש שכל גוף שידור משלם סכום שונה ולכן החלק היחסי שכל יוצר מקבל על כל השמעה משתנה. שיר שהושמע במקום שמשלם לנו יותר, יזכה את היוצר ביותר תמלוגים".
- 2.גוחדה 03/04/2022 15:12הגב לתגובה זוכי יש לה שירים יפים והיא זמרת נהדרת
- 1.מעניין (ל"ת)אמיל 03/04/2022 14:14הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
