זינוק בהשמעות ברדיו לשירים של ריטה. כמה כסף זה הכניס?
ריטה חוגגת 60 (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
אחת הכוכבות הגדולות של המוזיקה הישראלית בעשורים האחרונים, ריטה, ציינה בחמישי לפני שבוע וחצי יום הולדת 60, מה שהוביל מספר תחנות רדיו להפיק ספיישלים מיוחדים לכבודה. בין היתר התקיים מצעד חגיגי ב-ECO99FM בשיתוף אתר וואלה (שני הגופים שייכים לקבוצת התקשורת של אלי עזור, א"כ), ראיון ברדיו צפון (אף הוא שייך לעזור, א"כ), רצועת שידור עם שיריה בגל"צ ביום שבת לפני שבוע ועוד.
בנוסף לספיישלים, הגבירו תחנות הרדיו השונות, הארציות והאזוריות, את תדירות השמעת השירים של ריטה בתקופה האחרונה, כחלק מחגיגות יום הולדתה.
מבדיקה שערכה חברת מדיה פורסט המפעילה בקשת בקרת מוזיקה ומנטרת השמעות של שירים ברדיו, עבור "ביז מדיה", עולה כי שיריה של ריטה הושמעו במהלך השבוע שעבר, בין 20 למרץ ל-26 במרץ, 241 פעמים – מה שהביא אותה למקום ה-16 ברשימת האמנים הכי מושמעים באותו שבוע. יום הולדתה צוין ב-24 במרץ. באותו יום שודר המשדר החגיגי של וואלה ו-ECO99FM.
מדובר על מספר השמעות גבוה, ביחס לנתון שבוע לפני כן – אז מספר ההשמעות עמד על 116 פעמים (13-19.3) ואילו בשבוע שבין 6 למרץ ל-12 למרץ, שיריה הושמעו 130 פעם. כך יוצא שבשבוע חגיגות יום ההולדת של ריטה, הושמעו שיריה פי שניים יותר מבשבועות שלפני כן.
- האסטרטגיה של 103 וחולשת הרגולטור: הפיצוץ בין מגל לכספית לא מקרי
- אחרי יותר משבועיים: נתן זהבי התנצל על דבריו וחזר לשדר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה קרה בתקופה המקבילה אשתקד? בין 20 ל-26 במרץ 2021, ריטה הושמעה 164 פעמים. גם באותה תקופה צוין יום הולדתה, אם כי אז היה מדובר במספר לא עגול - 59. כך שבשבוע חגיגות ה-60 הושמעו שיריה ב-50% יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.
ואיזו תחנה הרבתה להשמיע את ריטה בשבוע החגיגות? רדיו 103 השמיע את שיריה 33 פעמים, ואילו ב- ECO99FM, בו שודר הספיישל, שיריה הושמעו 25 פעמים. בתקופה המקבילה אשתקד, גלי ישראל השמיעה הכי הרבה פעמים את ריטה - 22, ואחריה כאן גימל עם 19 פעמים.
כאמור, את הנתונים הפיקה חברת מדיה פורסט, המספקת הפצת תכנים, ניטור, הקלטה ואנליטיקה של שידורים, הפקת דוחות ומצעדי השמעות, תמלול אוטומטי של מדיה משודרת, מחקרי מדיה עבור תעשיית המוזיקה והפרסום בארץ ובעולם.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
האם הגידול של 100% ביחס לשבועות שלפני כן, גם תרם לחשבון הבנק של ריטה? כאן מדובר בסוגיה טריקית במקצת. כל השמעה הרדיו אמורה לזכות את הזמר, המלחין (כותב השיר) ופזמונאי (כותב המוזיקה) בתמלוגים, במסגרת אחד מארבעת הגופים המעניקים רישיונות להשמעה של מוזיקה: אקו"ם, הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות, עיל"ם ואשכולות. גובה התמלוגים משתנה בהתאם למספר ההשמעות, לגודל תחנת הרדיו המשדרת ופרמטרים נוספים.
כך מסבירים זאת למשל באקו"ם: "אנחנו מקבלים באופן שוטף מידע מהיוצרים על היצירות שיצרו - לדוגמה איזו יצירה יצרת? שיר פופ, ג'ינגל, קלאסי, פרוזה? מה חלקך ביצירה - מילים, לחן, עיבוד, הוצאה לאור? ואיך מתחלקים התמלוגים בינך לבין שאר השותפים ליצירה שלך. גופי השידור השונים, תחנות רדיו וגופים אחרים, מדווחים לנו באילו ובכמה יצירות הם משתמשים בשנה. בהסכמים עם כל אחד מגופי השידור נקבע הסדר תשלום תמלוגים על פי סוג השימוש ביצירות, הכנסות או תקציב של הגוף המשדר, כמות השימוש ופרמטרים נוספים. לאחר שנגבה הכסף מגופי השידור, אנחנו מחלקים אותו בין היוצרים לפי כמות ההשמעות וחלקו של היוצר ביצירה. חשוב להדגיש שכל גוף שידור משלם סכום שונה ולכן החלק היחסי שכל יוצר מקבל על כל השמעה משתנה. שיר שהושמע במקום שמשלם לנו יותר, יזכה את היוצר ביותר תמלוגים".
- 2.גוחדה 03/04/2022 15:12הגב לתגובה זוכי יש לה שירים יפים והיא זמרת נהדרת
- 1.מעניין (ל"ת)אמיל 03/04/2022 14:14הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
