אינסטגרם
צילום: Photo by Luke van Zyl on Unsplash

לראשונה באינסטגרם: הגידול במשתמשים צנח למספר חד-ספרתי

בשנת 2019 עמד הגידול במשתמשי האפליקציה בארה"ב על 6.7% בלבד, ושינה את התחזיות לשנים הקרובות. יחד עם זאת, הכנסות החברה צפויות דווקא לעלות
עינת שחק |

האם זהו תחילת הסוף של אינסטגרם? במסגרת סיכומי שנת 2019 ניתוח של הגידול במשתמשי האפליקציה מבית פייסבוק גילה האטה. 2019 הייתה השנה הראשונה בה חל גידול חד ספרתי בלבד במשתמשי האפליקציה ועמד על 6.7%. זאת, לעומת 10.1% ב-2018.

לאור הנתונים, תחזית חדשה של אתר eMarketer צופה כי הגידול באפליקציה בין השנים 2020-2023 יהיה איטי מכפי שהוערך. כך למשל, ב-2020 הגידול צפוי לעמוד על 4.5% במקום 5.4% בתחזית המקורית, וב-2021 הצפי הוא גידול של 3.2% במקום 4.1%.  לטענת האנליסטים של האתר, סיבה מרכזית להאטה בקצב הגידול נעוצה בכך שקבוצות גיל מבוגרות לא ממהרות להצטרף לרשת החברתית בקצב גבוה כפי שהוערך.

לעומת זאת, בארה"ב, פלח אוכלוסייה שהציג גידול גבוה מהצפוי הם בני 25-34, עם גידול של 11.4%, אולם נתונים אלה לא צפויים לגדול לאור התחרות הגוברת והולכת מצד סנאפצ’ט וטיקטוק.

"מצבה של אינסטגרם טוב מאוד, זוהי אפליקציית האינטרנט הפופולרית ביותר בארה"ב אחרי פייסבוק. על אף התחרות ההולכת וגוברת, אנו צופים כי האפליקציה תשמור על מעמדה במקום השני ובפער גדול מיתר הפלטפורמות", אמר נזמול איסלם, אנליסט ב- eMarketer.

לחיזוק הערכה זו עומד קצב גידול ההכנסות של אינסטגרם, אשר ממשיך לעמוד על מספר דו-ספרתי. התחזית ל-2019 צופה הכנסות בשווי 9.45 מיליארד דולר, וב-2020 צפוי גידול של 46.6% והכנסות בגובה 13.86 מיליארד דולר. הכנסות אלה מיוחסות לחידושים במודעות בפרסום, לרבות טאב הדיסקברי, לצד מודעות הקניות הפותחות אפשרויות חדשות למפרסמים. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.