אפי נווה
צילום: ערוץ 10

הציוצים, הריבים ואפי נוה: הפרשה שמסעירה בעיקר את העיתונאים

ההדלפות מהטלפון של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר ממשיכות לספק כותרות ולייצר קרבות ציוצים בין עיתונאים. אך האם גם הציבור מתעניין? לפחות על פי הרשתות החברתיות - התשובה ברורה
עינת שחק | (2)
בשבוע שעבר הגיע שוב יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, לכותרות לאחר שמספר כלי תקשורת פרסמו כי חומרים רגישים מהטלפון שלו דלפו, ועלה מהם חשש לסחיטת בכירים במערכת המשפט.  בין אלפי ההתכתבויות מהטלפון הפרוץ של נוה, נכללה גם התכתבות על עסקה לכאורה, בין נוה לבין שופט בכיר שהובילה לכאורה למינויו של השופט לתפקיד. על חלקים נרחבים מההדלפה הוטל צו איסור פרסום, אולם עיתונאים שנחשפו לחומרים, ובראשם העיתונאית שרון שפורר מהמקום הכי חם בגיהנום, קראה בציוץ בטוויטר לקולגות להתאגד ולדרוש את הסרת הצו.    בשישי באותו השבוע פרסמה שפורר תחקיר שחשף רשת מסועפת של קשרי נדל"ן שיצר נוה ובו קיבל לכאורה דירות בהנחות משמעותיות תמורת בוררויות שהעביר לקולגות, והסמיכות בין שתי הפרשות הובילו אותה לפעול ביתר שאת לנסות לחשוף מידע בנושא על נוה.   סערה תקשורתית למרות הרתמות התקשורת לפרשה, בדקנו עד כמה ההדלפות מהטלפון של נוה סחפו את הרשת? על פי נתוני Vigo מבית יפעת, היקף השיח על אפי נוה ברשת מיום חמישי ועד היום כלל 8,775 פוסטים. זאת בהשוואה לשיח שבועי בהיקף ממוצע של כ-850 פוסטים בשבוע שלפני כן. המשמעות היא שהיקף השיח בעקבות הפרשה הוא יותר מפי עשרה מהממוצע.  אולם, ניתוח עיקר השיח סביב הנושא בפלטפורמות השונות העלה, כי 88% ממנו התקיים בטוויטר, 8% התרחש בפייסבוק, 2% מכלל התעבורה התקיים בטוקבקים, ביוטיוב רק 1% וכך גם בבלוגים ובפורומים השונים. עיקר מיקוד השיח בטוויטר מיוחס ככל הנראה לעובדה שזו הפלטפורמה המועדפת על עיתונאים ואנשי תקשורת רבים. למעשה, על אף חשיבותו של הנושא, הוא יצר הרבה פחות עניין מצד הציבור הרחב, לפחות בכל הקשור לרשתות החברתיות.  אף על פי כן, בהמשך לפרשה החדשה, עיתונאים רבים עסקו בנושא בהרחבה וטענו כי ישנם קשרים שונים בין עיתונאים לנוה אשר אינם ידועים לציבור הרחב. כך למשל צייץ כתב המשפט של TheMarker, גור מגידו:    כתב ראש דסק הפלילים של חדשות 13, דורון הרמן צייץ מספר ימים לאחר מכן: על כך החליט לענות מגידו:  וההתכתשות בין השניים המשיכה: 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    השיבה שופטינו בראשונה ויועצנו בתחילה - תתפללו חזק (ל"ת)
    משה ראשל"צ 02/02/2020 11:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משה ראשל"צ 02/02/2020 11:40
    הגב לתגובה זו
    לא תרדוף
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.