הפארסה של 'מחוז י-ם': המשטרה התנצלה על "שתילת" הרובה
הסיפור שחשף היום (יום ג') ניר חסון בעיתון הארץ על כך שהמשטרה שתלה רובה M-16 בביתו של תושב מזרח ירושלים, לטובת צילומי סדרת הדוקו-משטרה מחוז ירושלים, ממשיך לעורר הדים. המשטרה פרסמה אחר הצהריים התנצלות על האירוע, ואילו בתאגיד השידור כאן עורכים בירור בנושא עם חברת ההפקה קודה הפקות.
ב'הארץ' פורסם הבוקר כי שוטרים שתלו נשק בביתו של תושב מזרח ירושלים, וזאת לטובת תיעוד מציאתו של הנשק לטובת הסדרה, ששודרה לאחרונה בכאן 11 וזכתה להצלחה יחסית.
עם סיום החיפוש, קיבל סלימאן מהשוטרים "דו"ח חיפוש" בו נכתב כי "לא נתפס דבר", כאשר המטרה הייתה כאמור לתת לו הוכחה כי אינו חשוד בדבר. אלא שלאחר השידור, זיהו שכניו של סלימאן אותו ואת ביתו, והוא חושש כעת כי ייחשד בפעילות עבריינית-חבלנית או לחלופין, כמשתף פעולה עם ישראל.
בימים האחרונים הוסר הפרק מכל האמצעים הדיגיטליים של תאגיד השידור, ולא ניתן גם למצוא אותו ביוטיוב של התאגיד. 'הארץ' העלה את הקטע בעמוד היוטיוב שלו.
לאחר הפרסום זומן הבעלים של קודה הפקות רם לנדס לשיחה עם מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ וסמנכ"לית הטלוויזיה טל פרייפלד, ובין הצדדים סוכם כי לנדס יבדוק את האירוע ויחזיר תשובה לתאגיד.
בימים אלו מתקיימים מגעים בין התאגיד לבין קודה הפקות, לגבי המשך ההתקשרות להפקת עונה נוספת של דוקו-ריאליטי, לאו דווקא על משטרת מחוז ירושלים. האם הפרשה הנוכחית עשויה לצנן את התאגיד?
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
דוברות משטרת ישראל מסרה בשעה האחרונה: "אנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לאזרח כתוצאה משידור הקטע. המקרה נמצא בבדיקה ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".
מתאגיד השידור כאן נמסר: "התלונה נבדקת מול החברה המפיקה את התכנית, קודה תקשורת. כל בתי ההפקה העובדים עם התאגיד, בהם קודה, חתומים על חוזה המחייב עמידה בכללי האתיקה, על פי כל דין. אם יימצא כי יש שמץ של אמת בטענות החמורות, המקרה יטופל בהתאם".
- 3.הומר 07/08/2019 14:00הגב לתגובה זועד לאן אפשר להגיע????
- 2.אני 07/08/2019 00:42הגב לתגובה זוקודה אצל התאגיד או הפוך? שמישהו יעשה לי סדר
- 1.אלעד 06/08/2019 22:39הגב לתגובה זוזה הפרצוף של השידור הציבורי, זה הפרצוף של "קודה תקשורת" בבעלותו של רם לנדס, האיש שעמד בראש הועדה שהחליטה לחסל את רשות השידור, והפיק את הסידרה העלק-משטרתית. בושה וחרפה שזה פרצופו של השידור הציבורי, והמסקנה ברורה: לסגור את התאגיד מיד, ולחסל בין השאר את ההפקות שאין עליהן שום פיקוח אמיתי. איך יכול להיות שסדרה עולה לשידור בלי שמישהו בתאגיד שאל את השאלות הנדרשות? האם זה קשור לעובדה שרם לנדס הוא שהקים למעשה את תאגיד השידור, ועכשיו עושה לו הפקות? האם זה באמת תקין? האם לא צריך לבדוק זאת? הגיע הזמן לומר שלום לתאגיד השידור. גם לביזיון יש גבולות, והתאגיד חצה אותם מזמן.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
