עמנואל אלבז-פלפס
צילום: דני בר אדון

לידיעת אברי גלעד: עמנואל אלבז-פלפס תגיש בערוץ 'כנסת'

אלבז-פלפס, כתבת חדשות 13 ומי שהתעמתה עם גלעד סביב סוגיית שריפת כנסיות בצרפת, תגיש את תכנית חדשות החוץ במקומו של ניצן הורביץ שחזר לפוליטיקה
אלכסנדר כץ | (6)

כתבת החוץ של חדשות 13, עמנואל אלבז-פלפס, מצטרפת לערוץ כנסת – כך נודע לאייס. אלבז-פלפס תגיש את תכנית חדשות החוץ 'משחק חוץ' אותו הגיש עד לאחרונה ניצן הורוביץ, שחזר לפוליטיקה וניצח בשבוע שעבר בפריימריז על ראשות מרצ. היא תמשיך בעבודתה בחדשות 13.

 

'משחק חוץ' היא תכנית מגזין חדשות החוץ של ערוץ כנסת, המביאה לצופים את הסיפורים המרכזיים בעולם בהקשרים האקטואליים הישראליים. התכנית נבנתה כחלק מלוח השידורים החדש של הערוץ עם תחילת הפעלתו על ידי קבוצת RGE באוגוסט 2018.

 

שמה של אלבז-פלפס עלה רק לאחרונה לכותרות, לאחר שהתעמתה בשידור בתכנית הבוקר של רשת 13, עם אברי גלעד שטען לגל שריפות של כנסיות על ידי מוסלמים, בעקבות השריפה בקתדרלת נוטרדאם. לפני כשבוע וחצי פורסם ראיון עם אברי גלעד ב-7 לילות של ידיעות אחרונות, בו אמר כי "היא (עמנואל אלבז-פלפס, א"כ) ונדב איל... בצד הלא נכון של ההיסטוריה... הם איבדו כל יכולת לחשיפה עצמית". בעקבות כך, פרסמה פוסט ארוך שנפתח במשפט "עובדות חשובות לי, לאברי גלעד כנראה שלא", ומקעקע את טענותיו של גלעד.

 

פלפס משמשת במשך שנים ככתבת חדשות, הן בעיתונות הכתובה והן בטלוויזיה, רוב הזמן בחדשות עשר (שהפכה לחדשות 13, א"כ). בין הישגיה - סדרת הכתבות "נמלטים" שהצביעה על הפרצה בחוק השבות המאפשרת לעבריינים יהודים מרחבי העולם לעלות לישראל, לאמץ זהות חדשה ולהסתתר מרשויות החוק; סדרת הכתבות "מבחן בגזענות" שעסקה בדעות הקדומות שמשפיעות על החברה הישראלית; הסרט שיצרה ב-2017 עם ארי פינס "העוקץ של המאה" במסגרת תכנית התחקירים 'זמן אמת' בכאן 11; ועוד.

 

בערוץ הכנסת אישרו את הפרטים, ומסרו: "משחק חוץ של ערוץ הכנסת היא תכנית חדשות החוץ הטובה ביותר כיום. אנחנו שמחים מאוד שעמנואל אלבז-פלפס, עיתונאית צעירה ומרשימה, מחליפה את ניצן הורביץ, עיתונאי מהשורה הראשונה שחזר לפוליטיקה."

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    דודו 04/07/2019 14:46
    הגב לתגובה זו
    בצד הלא נכון של ההיסטוריה...
  • 5.
    אביי בן רבא 04/07/2019 11:33
    הגב לתגובה זו
    מדוע אתם עוסקים כל הזמן בעימותים ? די לנו במלחמות היהודים , הבו לנו קצת שקט !
  • 4.
    רחל 02/07/2019 16:49
    הגב לתגובה זו
    מהממת שיהיה המון בהצלחה ??
  • 3.
    יחזקאל 02/07/2019 14:54
    הגב לתגובה זו
    רכש מצוין ,בהצלחה לעמנואל ושמח שממשיכה בערוץ 13.
  • 2.
    איזה מבטא יש לה....שתהיה בריאה (ל"ת)
    ארכימדס 02/07/2019 14:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אני מאד אוהב ומעריך את עמנואל ומאחל לה בהצלחה!!! (ל"ת)
    א' 02/07/2019 13:59
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.