צפיות מאירן, מיליוני אינטראקציות ושליטה של הקהל הצעיר: כל המספרים על "הסטורי של אווה"
לפני כשעתיים (יום חמישי) עלה לאוויר הפרק האחרון בסדרת "הסטורי של אווה", הסרט פורץ הדרך של מתי כוכבי ובתו מיה על אווה היימן שהוקרן כולו באמצעות למעלה מ-60 פרקים בני 15 שניות בסטורי של אינסטגרם. שלב הסיכום של המהלך שהגדיר מחדש גם את הסטורי של אינסטגרם כמדיה וגם את הדרך בה אפשר להנגיש לדור הצעיר תכנים על השואה כבר כאן וזה עוד התוספות שעוד יגיעו מצד הקהל האמריקאי שרק מתעורר בשעות אלו.
מעבר לנתונים שפורסמו הבוקר, בהם: למעלה מ-100 מיליון צפיות בסרטונים (לא יוניקים, סך כולל של צפיות בכל הסרטונים), 741 אלף עוקבים בעמוד האינסטגרם, כ-3 מיליון ביקורים בעמוד האינסטגרם של אווה, רבים מהם ישראלים בין גילאי 13-30 שהוגדרו כקהל היעד ומיליוני תוצאות בגוגל, עולה כי הסטורי'ז של אווה שותפו 101 אלף פעמים.
לידי אייס הגיעו נתונים מפולחים נוספים, מהם עולה כי החשיפה לקהל מתפלגת לפי 84% ישראלים, 6% אמריקאים ו-10% נוספים שמתחלקים בכל רחבי העולם, כולל מדינות כגון אירן, ירדן ומדינות ערביות נוספות, וכן מדינות אירופאיות.
נתון נוסף, מאלו שמעידים על כך שמדובר באמת ובתמים שמהלך שמניח מחדש את היסודות של כלי הסטורי באינסטגרם, הוא מדד האינטראקציות של הגולשים. על גבי חלק מהסרטונים שולבו סקרים ושאלות פתוחות שהוצגו לקהל הצופה, כגון בפרק בו אווה מציגה את החברה שלה "פישטה", היא שואלת את הצופים לדעתם עליו והם יכולים לבחור בין 2 תשובות. נכון לעכשיו נרשמו כ-3.5 מיליון אינטראקציות, דהיינו 3.5 מיליון קליקים של גולשים על שאלות, מה שמעיד על מערבות גולשים גבוהה, כזו שמתארת יותר מהכל את היכולת של המהלך להניע גולשים לפעולה. מטבע הדברים, מדובר בנתונים שכל חברה מסחרית בעולם הייתה מאמצת בחום.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתוך סרטוני הסטורי של אווה
המהלך היה מוצלח עד כדי כך שבזמן מסוים במטה אינסטגרם היו בטוחים שמדובר במתקפת האקרים על המערכת, מכיוון שכמות הקליקים בזמן קצר כל כך היא במקרים רבים סימן שמכונות אוטומטיות מנסות להפיל את החשבון. הצוות הישראלי נאלץ להסביר לאנשי פייסבוק/אינסטגרם שמדובר בפעילות כשרה לחלוטין.
חשבון האינסטגרם של אווה הוא החשבון הכי צומח באינסטגרם בישראל אי פעם עם כ-800 אלף עוקבים תוך פחות מ-10 ימים. החשבון הוא במקום ה-3 בישראל מבין חשבונות האינסטגרם הישראליים שיותר ממחצית מהם, מעל ל-50% מהעוקבים, הם ישראלים. מבחינת קהל היעד מדובר גם כן בהצלחה, שכן 44% מהצפיות הגיעו מגולשים מתחת לגיל 24. 69% מהצופים הן נשים והשאר 31% הם גברים. מילות החיפוש בגוגל "הסטורי של אווה" עברו ביממה האחרונה את מילות החיפוש הפופולריות ביום השואה: "השואה" ו"יד ושם".
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
באסטרטגיית ההפצה של המהלך הוחלט לתייג משפיענים כדי שאלו יוכלו לשתף את הסטורי בלחיצת כפתור קלה. זאת מכיוון שהאופציה של שליחת הסרטונים למשפיענים כדי אלו יעלו אותם נשללה כדי לאפשר ולשמר את הרצף וההמשכיות בתוך עמוד הפעילות. בשלב מסוים, מספר גורם המעורה בפרטים לאייס, "החלו להגיע בקשות מצד משפיענים כדי שנתייג אותם בסרטונים". מתוך 100 חשבונות האינסטגרם המובילים בישראל, 97 שיתפו את הסרטונים.
השורה התחתונה של מהלך הסטורי של אווה טרם נכתבה. השיח העולמי סביב הנושא הוא בשיאו ובמטה פייסבוק ישראל עוקבים בגאווה אחר הנעשה, רק מעצם העובדה שמדובר במהלך שנולד בישראל. באופן לא רשמי פייסבוק ישראל ליוותה את המהלך מאחורי הקלעים עם שיתוף פעולה שנועד לעזור למפיקי הסרטים למקסם את הוויראליות של המהלך תוך שימוש בנתוני צפייה בזמן אמת. כך למשל נבחרה השעה הטובה ביותר להעלות סרטונים כדי להגיע לקהל גדול ככל האפשר.
שלא במודע ושלא במכוון, הסטורי של אווה הוא הדבר הכי גדול שקרה לסטורי של אינסטגרם. "אנחנו נמצאים תחת זכוכית מגדלת של פייסבוק" אומר לנו גורם המעורב בפרויקט. למרות שאין לכך שום ערובה רשמית, ייתכן שהמהלך יהפוך לקייס סטאדי שאותו פייסבוק תפיץ בעצמה, במה שיהפוך אותו לגדול עוד יותר ממה שהיה עד עתה.
- 2.פנטסטי! (ל"ת). 02/05/2019 19:16הגב לתגובה זו
- 1.ג'ק 02/05/2019 15:54הגב לתגובה זולא ממש מסתדר עם הדמוגרפיה. גם אם נספח את השטחים.
- לא יוניקים, צפיות סהכ (ל"ת)לירון 02/05/2019 23:13הגב לתגובה זו
- ערן 02/05/2019 17:51הגב לתגובה זואם היו 60 פרקים ונניח שכל יוזר צפה בממוצע ב-40 מתוך ה-60 אז אנחנו מגיעים ל-2.5 מיליון יוניקים. שזה גם מספר מרשים מאוד. ואם 84% מהם הם ישראלים אז מדובר בכ-2 מיליון ישראלים
- מגיב 02/05/2019 16:58הגב לתגובה זוכמה פעמים באותו סרטון או אותו אדם צפה בכמה סרטונים ולא רק באחד
- צפיות.. לא משתמשים. (ל"ת)שרק 02/05/2019 16:33הגב לתגובה זו
- משה 02/05/2019 16:11הגב לתגובה זוכל אחד צפה בכמה וכמה פרקים ואולי כמה וכמה פעמים
- מישהו 02/05/2019 16:10הגב לתגובה זוצפיות - הכוונה לצפייה בודדת. מישהו אחד יכול לצפות גם 100 פעמים. תחשוב כמה סרטוני סטורי יש לחשבון ותראה לכמה יכול להגיע אדם בודד.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.