ימי ה-GDPR: הרגולציה בצרפת קנסה את גוגל ב-50 מיליון אירו
הרשות לאבטחה והגנה על מידע פרטי בצרפת ה-CNIL מענישה את גוגל וקונסת אותה ב-50 מיליון אירו בגין אי עמידה בכללי ה-GDPR General Data Protection Regulation.
על פי הודעת הרשות הצרפתית המפקחת על גוגל, הקנס הושת על החברה משום שזו כשלה בהוכחת בסיס חוקי-משפטי להתאמת הפרסום הפרסונלי שהיא מבצעת עבור המפרסמים, בשימוש במידע שהיא אוספת על גולשים. גוגל שמסתמכת על הסכמת הגולשים לעיבוד המידע שאותו הם "משאירים" בזמן גלישה, שמוביל לפרסונליזציה שלהם, הואשמה שהיא עושה זאת באופן לא חוקי, על ידי הרגולציה בצרפת, מ-2 סיבות.
ראשית, אותה הסכמת גולשים שמשמשת כתנאי א-פריורי לכל פעילותה אינו ברור מספיק ואינו מובהר דיו לגולשים. לדברי ה-CNIL, המידע על אותם תנאים, כפי שהוא מוצג, אינו מגלם במלואו את היקף איסוף המידע. לדוגמה, בקטגוריית "קוסטומיזציה של פרסומות" הגולשים אינם יכולים להיחשף לרמת הפירוט של איסוף המידע מאתרים, אפליקציות ושירותים נוספים שכלולים באותה הגדרה, כגון: יוטיוב, גוגל HOME, גוגל MAPS, פלייסטור, גוגל תמונות ועוד.
הטענה השנייה כלפי גוגל נוגעת לכך שלמרות שלגולשים ישנה האפשרות לשנות את הגדרות השימוש, האופציה הזו אינה ברורה דיו. ב-CNIL מסבירים כי בזמן שגולש פותח חשבון בגוגל הוא יכול לשנות את ההגדרות באמצעות כפתור ה-More Options. לדברי הרשות, הגדרות ה-GDPR אינן מכובדות במקרה זה מכיוון שהגולש מחויב לפעול באופן אקטיבי כדי להגיע לאזור שבו הוא שולט בהגדרות ואם הוא אינו עושה זאת, ברירת המחדל פועלת כנגד האינטרס שלו ומסומנת כ"פרסום פרסונלי".
בשונה מ"גרירת הרגליים" בשוק הישראלי, עת רשות ההגבלים העסקיים מפרסמת קול קורא לחברות היי-טק ואינטרנט כדי להבין מהם את מידת השפעתן של גוגל, פייסבוק, אמזון ותאגידי אינטרנט נוספים על השוק המקומי - באיחוד האירופי מצליפים בחברות אלו ללא הרף. גוגל כבר ספגה קנס אסטרונומי מהאיחוד האירופי במהלך 2018 בגין פגיעה בתחרות, כך שהקנס הנוכחי הוא עוד מכה בכנף. מנגד, אם מדינות נוספות באירופה יאמצו את המודל הצרפתי, החזית המאוחדת כבר תייצר עבור גוגל בעיה אחרת.
הקנסות המוטלים על גוגל ופייסבוק עשויים לשמש כמודל שאפשר לאמץ בישראל. בזמן שרשות המסים מנהלת עם תאגידי האינטרנט הליכי שומה מתקדמים ייתכן שהדרך היעילה יותר היא לקבוע את הגדרות האבטחה וההגנה על חופש המידע בישראל וכך לפקח עליהן ולהעניש במידת הצורך. פרשות כגון קיימברידג' אנליטיקה בפייסבוק וממשק המשתמש העמום של גוגל על שלל האפשרויות המוסתרות כפי שה-CNIL מוצא בו הם כר פורה להכנסה עבור המדינה.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.