ספרייט. המקור מימין, ההעתק משמאל
צילום: יח"צ/ צילום מסך

היה כבר? הפרסומת של ספרייט היא העתק ברור של יוצר בינ"ל

הפרסומת ה"ביתית" שעליה חתום השחקן עידו ברטל דומה לסרטון של צוות קריאייטיב סיני שהופיעה ברשת לפני 4 חודשים, נחשפה בכתבות והגיעה ל-5 מיליון צפיות בפייסבוק 
משה בנימין | (4)

(עדכון// 15:21: ספרייט הורידה את הסרטון מעמוד הפייסבוק שלה) השבוע באייטם הסדרתי שלנו "היה כבר?" שמחפש את גרסאות המקור לסרטי פרסומות שככל הנראה הועתקו מדברים קודמים, עולה ומככבת פרסומת הרשת החדשה של ספרייט שעלתה בימים האחרונים באינסטגרם ובפייסבוק.

מאחורי הפרסומת, ויש לומר המעולה ותואמת את המדיה וקהל היעד, עומד השחקן עידו ברטל. עם זאת, גולשים חדי עין כבר הספיקו למצוא את המקור שממנו שאבו ברטל וצוותו את הרעיונות, ואיך נאמר זאת בעדינות ובלי כל הבנה משפטית רשמית? יש כאן חשש מבוסס לעבירת זכויות יוצרים וקניין רוחני. גם מבלי לרדת לדקויות משפטיות כאלו - נשאלת השאלה האם בכלל בספרייט היו מודעים לגרסת המקור ואם כן, האם לאף אחד לא הפריעה העובדה שמדובר בתוכן שאין בו גרם של מקוריות?

גרסת המקור, שבה נחשפות שיטות צילום וטריקים ויזואליים שבעזרתם מייצרים את השוטים המרהיבים שאנחנו רואים בפרסומות, שייכת לצוות קריאייטיב סיני סופר מוכשר שהראה כיצד ניתן להגיע לתוצאות מדהימות עם שימוש במוצרים ביתיים בתקציב זעום.  הסרטון הופיע לפני 4 חודשים בעמוד פייסבוק וזכה ליותר מ-5 מיליון צפיות, לצד אזכורים במדיה

 

 

הגרסה של ברטל וספרייט שעלתה השבוע

 גרסת המקור הסינית שעלתה לפני 5 חודשים

באופן אירוני למדי, הסרט של ספרייט מסתיים עם הכיתוב, שגם מופיע על החולצה של ברטל: Keep It Real, שבתרגום חופשי אפשר לפרש כ"תישארו אמיתיים". סלוגן שמתחבר לסרט שמציג את כל מה שאפשר לעשות באמצעים ביתיים וצנועים - מה שנקרא "נאה דורש, נאה מקיים".

תגובת ספרייט לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אני 07/12/2018 21:04
    הגב לתגובה זו
    זה מה שקורה ששיווק לא מקצועי פוגש ״יוצר״ חובבן. הייתי מצפה משיווק של מותג בכזה גודל לעבודה יותר רצינית ומקורית.
  • 2.
    איזה אפס (ל"ת)
    מעתיקן 06/12/2018 15:17
    הגב לתגובה זו
  • הוא באמת אפס (ל"ת)
    אחד שיודע 12/06/2019 15:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אני 06/12/2018 14:11
    הגב לתגובה זו
    אשר קורא לעצמו יוצר וידאו... מעתיקנים עלובים שולטים בפירסום
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.