היה כבר? הפרסומת של ספרייט היא העתק ברור של יוצר בינ"ל
(עדכון// 15:21: ספרייט הורידה את הסרטון מעמוד הפייסבוק שלה) השבוע באייטם הסדרתי שלנו "היה כבר?" שמחפש את גרסאות המקור לסרטי פרסומות שככל הנראה הועתקו מדברים קודמים, עולה ומככבת פרסומת הרשת החדשה של ספרייט שעלתה בימים האחרונים באינסטגרם ובפייסבוק.
מאחורי הפרסומת, ויש לומר המעולה ותואמת את המדיה וקהל היעד, עומד השחקן עידו ברטל. עם זאת, גולשים חדי עין כבר הספיקו למצוא את המקור שממנו שאבו ברטל וצוותו את הרעיונות, ואיך נאמר זאת בעדינות ובלי כל הבנה משפטית רשמית? יש כאן חשש מבוסס לעבירת זכויות יוצרים וקניין רוחני. גם מבלי לרדת לדקויות משפטיות כאלו - נשאלת השאלה האם בכלל בספרייט היו מודעים לגרסת המקור ואם כן, האם לאף אחד לא הפריעה העובדה שמדובר בתוכן שאין בו גרם של מקוריות?
גרסת המקור, שבה נחשפות שיטות צילום וטריקים ויזואליים שבעזרתם מייצרים את השוטים המרהיבים שאנחנו רואים בפרסומות, שייכת לצוות קריאייטיב סיני סופר מוכשר שהראה כיצד ניתן להגיע לתוצאות מדהימות עם שימוש במוצרים ביתיים בתקציב זעום. הסרטון הופיע לפני 4 חודשים בעמוד פייסבוק וזכה ליותר מ-5 מיליון צפיות, לצד אזכורים במדיה.
הגרסה של ברטל וספרייט שעלתה השבוע
גרסת המקור הסינית שעלתה לפני 5 חודשים
באופן אירוני למדי, הסרט של ספרייט מסתיים עם הכיתוב, שגם מופיע על החולצה של ברטל: Keep It Real, שבתרגום חופשי אפשר לפרש כ"תישארו אמיתיים". סלוגן שמתחבר לסרט שמציג את כל מה שאפשר לעשות באמצעים ביתיים וצנועים - מה שנקרא "נאה דורש, נאה מקיים".
תגובת ספרייט לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 3.אני 07/12/2018 21:04הגב לתגובה זוזה מה שקורה ששיווק לא מקצועי פוגש ״יוצר״ חובבן. הייתי מצפה משיווק של מותג בכזה גודל לעבודה יותר רצינית ומקורית.
- 2.איזה אפס (ל"ת)מעתיקן 06/12/2018 15:17הגב לתגובה זו
- הוא באמת אפס (ל"ת)אחד שיודע 12/06/2019 15:21הגב לתגובה זו
- 1.אני 06/12/2018 14:11הגב לתגובה זואשר קורא לעצמו יוצר וידאו... מעתיקנים עלובים שולטים בפירסום

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.