ספרייט. המקור מימין, ההעתק משמאל
צילום: יח"צ/ צילום מסך

היה כבר? הפרסומת של ספרייט היא העתק ברור של יוצר בינ"ל

הפרסומת ה"ביתית" שעליה חתום השחקן עידו ברטל דומה לסרטון של צוות קריאייטיב סיני שהופיעה ברשת לפני 4 חודשים, נחשפה בכתבות והגיעה ל-5 מיליון צפיות בפייסבוק 
משה בנימין | (4)

(עדכון// 15:21: ספרייט הורידה את הסרטון מעמוד הפייסבוק שלה) השבוע באייטם הסדרתי שלנו "היה כבר?" שמחפש את גרסאות המקור לסרטי פרסומות שככל הנראה הועתקו מדברים קודמים, עולה ומככבת פרסומת הרשת החדשה של ספרייט שעלתה בימים האחרונים באינסטגרם ובפייסבוק.

מאחורי הפרסומת, ויש לומר המעולה ותואמת את המדיה וקהל היעד, עומד השחקן עידו ברטל. עם זאת, גולשים חדי עין כבר הספיקו למצוא את המקור שממנו שאבו ברטל וצוותו את הרעיונות, ואיך נאמר זאת בעדינות ובלי כל הבנה משפטית רשמית? יש כאן חשש מבוסס לעבירת זכויות יוצרים וקניין רוחני. גם מבלי לרדת לדקויות משפטיות כאלו - נשאלת השאלה האם בכלל בספרייט היו מודעים לגרסת המקור ואם כן, האם לאף אחד לא הפריעה העובדה שמדובר בתוכן שאין בו גרם של מקוריות?

גרסת המקור, שבה נחשפות שיטות צילום וטריקים ויזואליים שבעזרתם מייצרים את השוטים המרהיבים שאנחנו רואים בפרסומות, שייכת לצוות קריאייטיב סיני סופר מוכשר שהראה כיצד ניתן להגיע לתוצאות מדהימות עם שימוש במוצרים ביתיים בתקציב זעום.  הסרטון הופיע לפני 4 חודשים בעמוד פייסבוק וזכה ליותר מ-5 מיליון צפיות, לצד אזכורים במדיה

 

 

הגרסה של ברטל וספרייט שעלתה השבוע

 גרסת המקור הסינית שעלתה לפני 5 חודשים

באופן אירוני למדי, הסרט של ספרייט מסתיים עם הכיתוב, שגם מופיע על החולצה של ברטל: Keep It Real, שבתרגום חופשי אפשר לפרש כ"תישארו אמיתיים". סלוגן שמתחבר לסרט שמציג את כל מה שאפשר לעשות באמצעים ביתיים וצנועים - מה שנקרא "נאה דורש, נאה מקיים".

תגובת ספרייט לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אני 07/12/2018 21:04
    הגב לתגובה זו
    זה מה שקורה ששיווק לא מקצועי פוגש ״יוצר״ חובבן. הייתי מצפה משיווק של מותג בכזה גודל לעבודה יותר רצינית ומקורית.
  • 2.
    איזה אפס (ל"ת)
    מעתיקן 06/12/2018 15:17
    הגב לתגובה זו
  • הוא באמת אפס (ל"ת)
    אחד שיודע 12/06/2019 15:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אני 06/12/2018 14:11
    הגב לתגובה זו
    אשר קורא לעצמו יוצר וידאו... מעתיקנים עלובים שולטים בפירסום
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.