במגרש של הגדולים: תקציב הפרסום של 'קל אוטו' עובר לבלאנקו
משרד הפרסום בלאנקו בבעלותו של אביתר סדון מעלה הילוך ומצרף לשורותיו את תקציב קבוצת קל אוטו שיגדיל משמעותית את מחזורי הפעילות - כך נודע לאייס.
בשנים האחרונות טופל התקציב על ידי משרד הפרסום JWT ישראל לצד משרדים קטנים יותר שטיפלו ב-BTL ועוד. בשבועות האחרונים ניהלה החברה סבב פגישות עם משרדים שכלל מכרז פנימי מתחת לרדאר שכלל גם הצגת מצגות. 'בלאנקו' שגבר על המתחרים יחזיק בתקציב לבדו ובמסגרת זו יטפל במלוא תחומי הפעילות וביניהם גיבוש האסטרטגיה, ניהול מערך המדיה, הדיגיטל והסושיאל. תקציב הפרסום צפוי לעמוד על כ-13 מיליון שקלים בשנה במחירים ריאליים.
על פי יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של החברה נחתך בשנת 2018 לעומת שנים קודמות. ב-2016 וב-2017 עמד התקציב על כ-24 מיליון שקל במחירי מחירון. לעומת זאת, התקציב עד כה, חודש לפני תום שנת 2018 עומד על כ-12 מיליון שקלים. תמהיל המדיה של החברה בשנת 2018 לא כלל את הטלוויזיה והתחלק בין הדיגיטל (24%), עיתונות (9%) ובעיקר ברדיו עם כ-60% מהפעילות.
קל אוטו בבעלותו של שמוליק קליין שמכהן גם כיו"ר מנוהלת על ידי המנכ"ל אבי צור, לשעבר מנכ"ל צ'מפיון מוטורס ולובינסקי. הקבוצה היא מהגדולות בענף הרכב בישראל ומתמחה במתן פתרונות תחבורה במספר חטיבות: ליסינג פרטי ועסקי, מכירת רכב - 0 ק"מ ויד ראשונה, השכרת רכב וטרייד אין. כמו כן מציעה החברה פתרונות בתחום ההובלה והלוגיסטיקה לעסקים גדולים וקטנים ומפעילה את אתר Car bay, לרכישת רכבים אונליין.
אבי צור, מנכ"ל הקבוצה: "קבוצת קל אוטו עוברת שורה של תהליכים בעולמות התפעול השירות והטכנולוגיה אשר ימצבו אותה כאחת מהקבוצות החזקות בתחום הרכב והתחבורה. אנו נערכים שיווקית ותקשורתית כדי להציג את מגוון השירותים החדשים לקהל הלקוחות".
אביתר סדון, מנכ"ל בלאנקו: "שוק הרכב בישראל עובר בשנים האחרונות שינויים שהופכים אותו למאתגר ותחרותי. המסע הצרכני עובר שינויים מהירים ויש צורך להוביל את התהליכים הללו הן בהיבט התדמיתי והן בהיבט הדיגיטלי. אני רוצה להגיד תודה לחברי ההנהלה של קבוצת קל אוטו על האמון והבחירה במשרד להוביל יחד איתם את האתגרים העתידים לבוא".
- 7.טובי 27/01/2019 15:40הגב לתגובה זואחלה שילוב
- 6.אביתר - כבוד! (ל"ת)ליהי 03/01/2019 23:44הגב לתגובה זו
- 5.ספק מתוסכל 29/10/2018 23:54הגב לתגובה זוקל אוטומ היא חברה עם מוסר תשלומים גרוע, וכך יעידו לא מעט ספקים שאני מכירה. שומר נפשו - ירחק!!!
- 4.ביל 29/10/2018 17:21הגב לתגובה זובקרוב תפגשו את אבי צור...
- אלי 31/10/2018 18:06הגב לתגובה זוכאשר 'כוכבים' שוקעים לכיוון באר שבע הם נעשים צנועים יותר....
- 3.יפה מאוד. בהחלט תקציב מכובד. (ל"ת)טמיר 29/10/2018 16:03הגב לתגובה זו
- 2.בנץ 29/10/2018 13:18הגב לתגובה זודמבינסקי עוד מנסה להנשים את הגוויה הזו?
- 1.א.א 29/10/2018 12:37הגב לתגובה זומדהים ךראות חברה צעירה מצליחה. העבודהקשה מקצועית וערכית עם אמונה ובטחון מצליחים אמונה
- אנחנו אמורים להרכיב בעצמנו מהמילים שכתבת משפט? (ל"ת)שבצנא 29/10/2018 14:42הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
