מחקר חדש מגלה: כמה שינו עמדה ודעה בגלל חשיפה לסושיאל

קבוצת הגיל "המושפעת" ביותר על פי המחקר האמריקאי הם גברים בין 18 ל-29. 29% מהנשאלים בקבוצת זו הודו ששינו דעתם לגבי סוגיה פוליטית או חברתית, בשנה החולפת
משה בנימין |

מחקר חדש שנערך בארה"ב על ידי מכון המחקר PEW מגלה כי 14% מהאמריקאים שינו את דעתם לגבי סוגיות מסוימות לאחר שנחשפו לפוסטים בנושא בזירות הסושיאל. המחקר שנערך במאי-יוני השנה לא "מגלה את אמריקה" אם תרצו, אבל מצליח לשפוך אור על האופן שבו משפיע עולם הסושיאל על כל קבוצות גיל. 

קבוצת הגיל "המושפעת" ביותר, על פי המחקר, הם גברים צעירים בין הגילים 18 ל-29. 29% מהנשאלים בקבוצת הגיל הזו הודו ששינו את דעתם לגבי סוגיה פוליטית או חברתית, בשנה החולפת, לאחר שנחשפו למידע בנושא ברשתות חברתיות. יחסית לכלל האוכלוסייה במחקר, מדובר בפער של פי 2 במידת ההשפעה ומעל לכך לעומת קבוצת הגיל של גברים ונשים מעל לגיל 30. הנושאים שלגביהם השתנתה דעתם של הנשאלים אינם ידועים, אך אחת ההשערות היא שאירועי ME TOO הם אלו שחקוקים במוחם של אותם גברים צעירים שהושפעו מחשיפת ההטרדות המיניות והיקפן. 

המחקר גם גילה הבדל אתני משמעותי בין הנשאלים. בעוד ש-1 מכל 5 שחורים והיספנים אמריקאים דיווחו כי שינו את דעתם בעקבות החשיפה לתוכן בסושיאל, רק 11% מהלבנים האמריקאים הסכימו לכך.

הבדלים נוספים נמצאו תחת שייכות פוליטית, כך לדוגמא, 17% מהדמוקרטים או נוטים לתפיסה פוליטית דמוקרטית דיווחו על שינוי בדעתם, לעומת מקביליהם הרפובליקנים עם 9% בלבד. בתוך הפלג הדמוקרטי נרשמו הבדלים מגדריים בין גברים לנשים כאשר הגברים (21%) נוטים יותר לשינוי דעות מאשר נשים (14%) לעומת הרפובליקנים, שם גברם ונשים עומדים על נתון דומה של 9%. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.


פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.