רשתות חברתיות פייסבוק גוגל
צילום: Istock

מחקר חדש מגלה: כמה שינו עמדה ודעה בגלל חשיפה לסושיאל

קבוצת הגיל "המושפעת" ביותר על פי המחקר האמריקאי הם גברים בין 18 ל-29. 29% מהנשאלים בקבוצת זו הודו ששינו דעתם לגבי סוגיה פוליטית או חברתית, בשנה החולפת
משה בנימין |

מחקר חדש שנערך בארה"ב על ידי מכון המחקר PEW מגלה כי 14% מהאמריקאים שינו את דעתם לגבי סוגיות מסוימות לאחר שנחשפו לפוסטים בנושא בזירות הסושיאל. המחקר שנערך במאי-יוני השנה לא "מגלה את אמריקה" אם תרצו, אבל מצליח לשפוך אור על האופן שבו משפיע עולם הסושיאל על כל קבוצות גיל. 

קבוצת הגיל "המושפעת" ביותר, על פי המחקר, הם גברים צעירים בין הגילים 18 ל-29. 29% מהנשאלים בקבוצת הגיל הזו הודו ששינו את דעתם לגבי סוגיה פוליטית או חברתית, בשנה החולפת, לאחר שנחשפו למידע בנושא ברשתות חברתיות. יחסית לכלל האוכלוסייה במחקר, מדובר בפער של פי 2 במידת ההשפעה ומעל לכך לעומת קבוצת הגיל של גברים ונשים מעל לגיל 30. הנושאים שלגביהם השתנתה דעתם של הנשאלים אינם ידועים, אך אחת ההשערות היא שאירועי ME TOO הם אלו שחקוקים במוחם של אותם גברים צעירים שהושפעו מחשיפת ההטרדות המיניות והיקפן. 

המחקר גם גילה הבדל אתני משמעותי בין הנשאלים. בעוד ש-1 מכל 5 שחורים והיספנים אמריקאים דיווחו כי שינו את דעתם בעקבות החשיפה לתוכן בסושיאל, רק 11% מהלבנים האמריקאים הסכימו לכך.

הבדלים נוספים נמצאו תחת שייכות פוליטית, כך לדוגמא, 17% מהדמוקרטים או נוטים לתפיסה פוליטית דמוקרטית דיווחו על שינוי בדעתם, לעומת מקביליהם הרפובליקנים עם 9% בלבד. בתוך הפלג הדמוקרטי נרשמו הבדלים מגדריים בין גברים לנשים כאשר הגברים (21%) נוטים יותר לשינוי דעות מאשר נשים (14%) לעומת הרפובליקנים, שם גברם ונשים עומדים על נתון דומה של 9%. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.