הדואר החליט: תקציב הפרסום יישאר בידי גליקמן שמיר סמסונוב
תקציב הפרסום של דואר ישראל יישאר בידיו של משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב, כך החליטה חברת דואר ישראל בהודעה שהועברה הבוקר למשרדים המתמודדים.
גליקמן שמיר סמסונוב שמטפל בתקציב הדואר ב-10 השנים האחרונות גבר בשלב הגמר על משרדי הפרסום שמעוני פינקלשטיין פרלמוטר, ראובני פרידן ואדלר חומסקי. במהלך הדרך, ולאחר שהדואר הסביר כי בפעילות הפרסום תהיה התמקדות בבנק הדואר, החליטו לפרוש ממנו מקאן תל אביב ויהושע TBWA שמטפלים בהתאמה בבנק לאומי ובבנק דיסקונט.
הזכייה של גליקמן במכרז מגיעה 5 שנים לאחר המכרז הקודם על התקציב שגם בו זכה, לאחר 5 שנים שבהן כבר טיפל בתקציב. זכייתו במכרז ב-2013 התקבלה לאחר שהמכרז המקורי שאליו ניגשו הוא וזרמון DDB בוטל על ידי ועדת המכרזים של הדואר בטענה כי "אף משרד פרסום לא עמד בדרישות המכרז". לאחר מכן, חודש המכרז עם מספר שינוים, ובהתמודדות בין גליקמן שמיר סמסונוב, ראובני פרידן ו-y&r ניצח גליקמן ומאז טיפל בו במשך 5 שנים רצופות ולמעשה השלים את כל תקופת החוזה.
על פי תנאי הסף שפרסמה חברת דואר ישראל, מהמתמודדים נדרש ניסיון של 5 שנים לפחות ב-5 השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז זה, במתן שירותי פרסום בכל אחד מערוצי הפרסום הבאים: טלוויזיה, רדיו, עיתונות ואינטרנט. עוד נדרש, היקף עבודה של לפחות 50 מיליון שקל בתקציבי פרסום של לקוחות במהלך שנת 2017 - זאת על פי בדיקה ואישור של רו"ח.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי יפעת בקרת פרסום, בשנת 2017 עמד תקציב הדואר על 20 מיליון שקלים במחיר מחירון, המהווים בפועל כ-6 מיליון שקל במחיר ריאלי. עיקר התקציב, 70% מתוכו, הופנה לסקטור הטלוויזיה. הקמפיין המרכזי שהוביל את פעילות הפרסום בשנה החולפת קידם את הכרטיסים הנטענים של דואר ישראל לשליטה בקניות ברשת וכרטיסי המט"ח הנטענים בהובלת הדמויות המאוירות והמדובבות ניר וגלי.
בשמת שדה, סמנכ"ל השיווק, השירות והמכירות בדואר ישראל: "אנו מברכים על העניין הרב שמשרדי הפרסום גילו בדואר ישראל, ועל תשומת הלב וההשקעה הרבים בהיערכותם למכרז. דואר ישראל היא אחת החברות המאתגרות כיום במשק וניצבים בפנינו אתגרים שיווקיים רבים לשנים הקרובות, החל מיצירת רלוונטיות וערך ללקוחותינו הפרטיים והעסקים, דרך שיפור השירות באמצעות השקעות בכלים טכנולוגיים ודיגיטליים, תוך מיקוד במנועי הצמיחה שהם תחום הסחר המקוון, בנק הדואר ושירותי השליחים. בימים אלה אושר תהליך ההפרטה של חברת דואר ישראל, והמשרד שנבחר ילווה אותנו גם בשנים הקרובות לתוך תקופה מרתקת זו. אני מודה לכל המשרדים שניגשו למכרז הדואר, והציגו חשיבה אסטרטגית וקריאייטיבית פורצת דרך במיוחד".
צולח את התקופה המאתגרת ועומד במשימה
במבט רחב יותר על פעילותו של משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב, המשרד יכול לשחרר אנחת רווחה לאחר שעמד בשניים מתוך 3 האתגרים שניצבו בפניו ואולי אף בשלישי. כזכור, במאי 2018, בדיוק לפני 3 חודשים, המשרד ניצב בפני תקופה גורלית שהייתה יכולה להסתכם באובדן של 3 תקציבים מרכזיים: הטוטו - המועצה להסדר ההימורים בספורט, דואר ישראל ובנק בינלאומי ששלושתם יצאו למכרז במקביל.
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
על הנייר, לפני 3 חודשים, הייתה אפשרות שרירה וקיימת שהמשרד יאבד עשרות מיליוני שקלים מתוך מחזור הפעילות שלו. כעת, המשרד כבר השלים את המשימה ב-2 מתוך ה-3 כשהצליח להשאיר בידיו את תקציב הטוטו (יחד עם יהושע) ואת תקציב הדואר. יתרה מכך, מאז פרסום בידיעה על היציאה למכרז של הבנק הבינלאומי לא הרבה השתנה ונכון לעכשיו נראה שבבנק החליטו שלא להחליט ולא להמשיך עם יישום ההחלטה ונכון לעכשיו גם פעילות הפרסום שלו תישאר בידי משרד הפרסום.
- 5.מר כפתורי 22/08/2018 15:39הגב לתגובה זומי שמכיר את הנפשות הפועלות בשני הצדדים היה יכול נחש את התוצאה בסופו של יום המכרז נעשה מעצם החוק וכל השאר מצגת שווא
- 4.החלטה נכונה של הדואר. גליקמן עושים להם אחלה עבודה (ל"ת)מיכל 21/08/2018 15:39הגב לתגובה זו
- 3.מגיע לגליקמן! עושים עבודה מצוינת לדואר (ל"ת)אחת שיודעת 21/08/2018 14:28הגב לתגובה זו
- 2.שי 21/08/2018 14:19הגב לתגובה זוהדואר נשאר בגליקמן כבר 100 שנה, הטוטו נשאר ביהושע כבר 100 שנה ובכל זאת מריצים את המשרדים הפראיירים בכל פעם מחדש
- 1.תותחים! שאפו לגליקמן. עושים אחלה עבודה (ל"ת)ראול מאיר 21/08/2018 12:41הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
