הוצאת ויזה לארצות הברית: איך להפוך תהליך בירוקרטי לקל יותר
טיול לארצות הברית הוא חלומם של ישראלים רבים אשר מעוניינים להתנתק מהשגרה ולצאת להרפתקה מסביב לעולם. ואכן, אין דבר מעניין יותר מלבקר במדינה שמעבר לים, לראות כיצד היא מנוהלת עכשיו על ידי דונלד טראמפ, לגלוש ברכבת הרים בדיסני וורלד או לבקר חברים בברוקלין. עם זאת, עבור רבים עצם ההגעה לארצות הברית היא בגדר יעד מאתגר, בגלל הצורך לעבור את הבירוקרטיה הכרוכה בהוצאת ויזה לארה"ב.
הוצאת ויזה לארה"ב – מאיפה מתחילים
תהליך הוצאת ויזה לארה"ב נראה כמו סיוט מתמשך, אך אם נושמים עמוק ופועלים לפי כל השלבים, ניתן להוציא ויזה די בקלות:
השלב הראשון: ממלאים טפסים
הדבר בראשון שיש לעשות לפני שמתחילים לתכנן את הטיסה הוא למלא טפסים לויזה לארה"ב. לשם כך יש להיכנס לאתר הקונסוליה של ארצות הברית, להוריד טופס שנקרא DS-160 ולמלא אותו. בטופס תיתקלו בשאלות כמו סיבת הביקור בארצות הברית, המקצוע שבו אתם עוסקים או בתי הספר שבהם לומדים ילדיכם. חשוב למלא את כל הפרטים בבירור ודיוק רב, שכן אי מילוי נכון עלול לפסול את הטפסים ולעכב את תהליך היציאה שלכם מן הארץ. המטרה העיקרית של הטפסים היא לאסוף עליכם כמה שיותר מידע כדי לוודא שאינכם מתכוונים לעבור לארה"ב באופן בלתי חוקי, ואינכם מהווים עבורה איום.
השלב השני: תשלום האגרה
לאחר מילוי הטפסים יש צורך לשלם אגרה. בדרך כלל מדובר באגרה סטנדרטית בעלות של 160 דולר אשר אפשר לשלם באתר בכרטיס בין לאומי מסוג מאסטרקארד או ויזה בלבד. כמו כן, קיימת אפשרות לשלוח את הטפסים בדואר.
השלב השלישי: מתכוננים לראיון
כעת חשוב לקבוע תור לראיון בשגרירות. נציגי שגרירות ארצות הברית מעוניינים לפגוש אתכם פנים מול פנים כדי לוודא שאינכם מהווים איום על המדינה. משום כך, חשוב להתכונן בהתאם. ראשית, יש להצטייד בשתי תמונות פספורט המצולמות על רקע בהיר. חשוב להראות את כל הפנים, ולכן יש צורך להסיר כובעים ומשקפיים. נוסף על כך, יש צורך להביא מסמכים אשר מוכיחים כי יש לכם קשר אדוק למדינת ישראל וכי אינכם מתכוונים לעזוב אותה – אישורי עבודה, תלושי משכורת, יכולות כלכליות ועוד. זאת ועוד, ילדים מתחת לגיל 14 ומבוגרים מעל גיל 80 פטורים מהגעה לראיון.
- הכטב"מים הכי טובים: ארה"ב מאבדת גובה וסין סוגרת פערים
- מי שולט בשוק הגז העולמי - קטאר פותחת פער מול ארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השלב הרביעי: הריאיון
ביום הריאיון חשוב להגיע כחצי שעה לפני המועד שנקבע לכם. חשוב ללבוש בגדים נקיים אך לא מהודרים יתר על המידה, ולהיראות רגועים ונינוחים. הריאיון נמשך כ-3-5 דקות בלבד, אך זמן ההמתנה לו עשוי להיות ארוך יותר ולהימשך אף 3 שעות. אם קיבלתם אישור חיובי, תצטרכו למסור את הדרכון לצורך הדבקת הוויזה. מנגד, אם קיבלתם תשובה שלילית, הדרכון יוחזר אליכם בסיום הריאיון.
ומה קורה כאשר יש צורך לחדש את הוויזה?
חידוש ויזה לארה"ב דומה להוצאת ויזה. למעשה, תצטרכו לעבור את כל התהליכים מחדש – מילוי טפסים, תשלומי אגרה וריאיון. אמנם בעבר היו אנשים שקיבלו ויזה למשך כל חייהם, אך הממשל האמריקני ביטל את החוק הזה בסופו של דבר בשנת 2006. מצד שני, אם יש לכם כבר ניסיון בהוצאת ויזה, תוכלו להוציא ויזה מחדש בקלות רבה יותר.
זכרו שיש לכם מטרה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
