דורון מדלי וסטפן. מחכים לכם ביוטיוב
צילום: יח"צ

דורון מדלי למען הלהט"ב: מחכה ב"חדר המתנה" ביוטיוב

חדר ההמתנה הוא למעשה מעברון פרסומת שמתחיל לפני ניגון שיר שקשור למדלי ביוטיוב. "הפרסומת" היא באורך של שעתיים וחצי ובתוכה שיחות מלב אל לב על נושא זכויות הלהט"ב בישראל
משה בנימין | (3)

דורון מדלי, הומוסקסואל פעיל לקידום השוויון והאהבה בחברה הישראלית, כך על פי הגדרתו הוא דמות מוכרת מאוד בתעשיית המוסיקה הישראלית. לאחרונה הוא פרץ את גבולות הבראנז'ה הסגורה והפך לדמות מוכרת גם בקרב הקהל הרחב לאחר שהשיר אותו כתב לנטע ברזילי - TOY - זכה באירוויזיון.

כעת מדלי רותם את הפרסום הרב לו זכה עבור המאבק לשיווין זכויות בחוק הישראלי לאזרחים מקהילת הלהט"ב - מאבק שגם הוא לוקח בו חלק ונוגע לו ולרבים מחבריו. במהלך פרסומי שמאחוריו עומד משרד הפרסום באומן בר ריבנאי המלווה את מדלי במאבקו כבר למעלה משנתיים ואחראי גם לשביתת הלהט"ב הגדולה - מדלי יחכה ב"חדר ההמתנה" עם חברים מתחומים שונים עד לשוויון זכויות. חדר ההמתנה שנבנה כדי לארח את מדלי וחבריו הוא למעשה מעברון פרסומת שמתחיל לפני ניגון סרט ביוטיוב, באורך של שעתיים וחצי (!!) המקפל בתוכו שיחות מלב אל לב על נושא זכויות הלהט"ב בישראל. 

 

בין האורחים שמארח מדלי ב"חדר ההמתנה" נמנים נועה קירל, אליעד נחום, סטפן, ניקי גולדשטיין, גל אוחובסקי ועוד רבים המייצגים את מגוון הגופים שלוקחים חלק במאבק כגון אימהות חברות בארגון תהיל"ה, נוער פעיל בארגון איג"י, הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים ואזרחים מן השורה.

 

הפרה-רול של מדלי מטורגט לשירים שקשורים אליו בדרך כזו או אחרת, שירים שאותם הלחין או כתב. על פי ההערכות, בכל חתונה בישראל ב-2018 מתנגנים קרוב ל-10 שירים שכתב והלחין דורון מדלי, כמו: "תל אביב", "מהפכה של שמחה", "רק רוצה לרקוד", "קרמלה", "הופה", "טוי", "גולדן בוי", "נמס ממך", "טיקיטאס", "בניתי עלייך", "וואי לי", "בראשית עולם" ועוד. הקמפיין בא להמחיש את אי השוויון בעצם העבודה שמדלי יכול רק להיות אורח בחתונות האלו.

"הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן בצורה הכי כנה וישירה. לדבר תכלס: אני דורון מדלי, הומוסקסואל ואזרח סוג ב׳ במדינת ישראל". אמר מדלי. "אני עומד לשלוף את כל הקלישאות: שירתי בצה”ל. הכשרתי דורות של חובשים קרביים ומדריכים. אני אוהב את המדינה שלי, אני שגריר של רצון טוב כל חיי, אני עובד כבר 20 שנה מאחורי הקלעים לקידום ושימור התרבות ומעמד היוצר בישראל וכמובן אני אזרח שומר חוק ומשלם מיסים".

"למעשה אני ממוקם במדרגת המס הגבוהה ביותר בישראל, זאת אומרת, רוצים לשמוע נתון אבסורדי?  מאות אלפי שקלים שאני מרוויח, מממנים אוכלוסיות, שנציגיהם בכנסת עושים הכל כדי שאשאר אזרח סוג ב׳, מצביעים נגד חוקים שנועדו להשוות את מעמדי בחוק, והנורא מכל - אומרים עלי ועל חבריי שקרים איומים ונוראים בחסות אמונות חשוכות".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

על שיתוף הפעולה עם באומן בר ריבנאי אומר מדלי: "בשנתיים האחרונות אני מנהל סיעור מוחות ארוך עם משרד הפרסום 'באומן בר ריבנאי', שנרתם בהתנדבות ובאהבה ונדיבות ללכת איתי את המסע. מתוך הישיבות הארוכות עלה רעיון השביתה במשק שהביאה קרוב למאה אלף איש לכיכר רבין ובעיקר גרמה לכל מקבל החלטות בישראל להחליט באיזה צד הוא רוצה להיות.

"המותגים והחברות שהצטרפו למחאה ריגשו אותי מאד, אבל יותר מרגש יהיה לראות שהן באמת מקדישים מחשבה ואהבה לעובדים הלהט"בים שלהם, גם כשהעניין ירד מהכותרות. ברמה האישית - הרגשתי שזו חובתי לעשות קמפיין מחאה פרטי ,מכיוון שיש לי את היכולת לשים על השולחן נתונים שאי אפשר להתעלם מהם. אז בימים הקרובים, אני משתלט על היוטיוב. בכל פעם שתחפשו את אחד השירים שכתבתי, תופיע פרסומת ותראו אותי מדבר. במקום לדלג על 'הפרסומת' אתם מוזמנים להקשיב. זו לא פרסומת - זה חומר להקשבה".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שימי קדוש 03/08/2018 13:16
    הגב לתגובה זו
    יש עוד כמה בודדים עם ערכים ולב בגודל 110 דונם (דורית גוילי ושאר הכוכבים של באומן) שמצליחים לייצר אי קטן של שפיות בתוך ים האי שפיות הכללי
  • 2.
    מעולה (ל"ת)
    דנה 02/08/2018 19:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מעולה (ל"ת)
    Ad 02/08/2018 18:19
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.