מאות השמעות רדיו בישראל ובעולם: TOY הדיח את 'הכל לטובה'
הזכייה של נטע ברזילי באירוויזיון משתלמת מאד, גם בפן הכספי - כשהשיר המנצח הושמע אתמול (יום א') 148 פעמים בתחנות הרדיו הארציות והאזוריות בישראל. בסך הכל הושמע השיר מאז שיצא לראשונה ב-12 במארס, לא פחות מ-1,703 פעמים, כך על פי נתונים שסיפקה לאייס חברת Media Forest.
השיר TOY שבר את שיא ההשמעות היומי בתחנות הרדיו הארציות והאזורית, כשהשיא הקודם נרשם ב-22 באוקטובר 2017 על ידי סטטיק ובן אל תבורי, עם השיר 'הכול לטובה' שהושמע 85 פעמים באותו יום.
התמלוגים מתחלקים בין יוצר השיר, המבצע והתמלילן. לתאגיד השידור כאן אין אחוזים בשיר עצמו, כך לא יזכה להכנסות מאפיק זה. קשה לפרוט בשלב זה את הנתונים הללו לכסף, משום שגובה התמלוגים אינו אחיד לכל התחנות, ובעיקר הוא נגזרת מגובה ההכנסות של תחנות הרדיו מפרסום. יוריק בן דוד, מנכ"ל אקו"ם הפועלת לשמירת זכויותיהם של היוצרים הישראלים מתחומי המוזיקה, וגובה עבורם את התמלוגים, מסביר בשיחה עם אייס: "התמלוגים משולמים מדי חצי שנה, כאשר הסכום נקבע על פי מספר השירים שמושמעים באותה תחנה. באקו"ם בודקים את החלק היחסי של מספר ההשמעות הכללי של השיר ביחס לכלל השמעות השירים בכל תחנות הרדיו, וכך נקבע גובה התמלוגים".
Media Forest מנטרת מעל 1,000 תחנות רדיו ב-6 מדינות בנוסף לישראל (אנגליה, פורטוגל, אוסטריה, דנמרק, ספרד, אוסטרליה) – ורק בהן הושמע השיר של נטע ברזילי 256 פעם. ניתן להאריך שהוא הושמע עוד מאות פעמים גם במדינות אחרות. אקו"ם גובה גם את התמלוגים עבור השמעות של שירים ישראלים או של יוצרים ישראלים בחו"ל, במידה והם חברים באקו"ם, וזאת בהתאם להסכם שהוא חתום עם גופים מסוגו בכל רחבי העולם.
- היום שבו הדאו ג'ונס נפל ביותר מ-22% וההחלטה על תחרות שירים שתאחד את אירופה
- בת 22 שווה מעל 50 מיליון שקל: האימפריה של נועה קירל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפעילות שחשפה את השיר לגולשים
בנוסף למספר ההשמעות ברדיו, אסור לשכוח זרוע חזקה ופופולארית אחרת – יוטיוב. בתוך חודשיים רשם TOY כמעט 30 מיליון צפיות בעמוד היוטיוב הרשמי האירוויזיון, והוא ברשימת 10 השרים הנצפים ביותר בהיסטוריה של שירי האירוויזיון. חלק מההישג הזה יכול להיזקף לזכותה של אאוטבריין, שהעמידה לרשות הגולשים באירופה את האפשרות להיחשף באופן מסיבי לקליפ ב-50 אתרים המרכזיים ברחבי אירופה ביניהם, בהם הגרדיאן הבריטי, דר שפיגל הגרמני, סקיי, BBC, קוסמופוליטן, Elle, טלגרף ועוד.
במבחן התוצאה נרשמו כאמור יותר מ-29 מיליון צפיות במדינות אלה, הרוח הגבית הזו גם תרמה לקידום הקליפ באופן משמעותי בימים החשובים עוד טרום חצי הגמר הראשון בו עלתה נטע להתחרות ולמעשה יצרה קשר בלתי אמצעי וישיר בינה לבין הגולשים.
לקראת הגמר הגדול לאחר שהעפילה, הפעילות נמשכה במלוא החוזק ואף אפשרה לנבא מגמות שאכן התגשמו - שתיים מהמדינות שבהן בחרו מירב הגולשים לצפות בקליפ, ספרד וצרפת, היו גם אלו שהעניקו לשיר את מירב הנקודות האפשריות, בניגוד להחלטות השופטים הרשמיים.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
