מאות השמעות רדיו בישראל ובעולם: TOY הדיח את 'הכל לטובה'

1,703 פעם הושמע השיר של נטע ברזילי מאז מארס, מתוכם 148 פעם בישראל ו-256 במדינות אחרות ביממה האחרונה. ואיך קובעים את גובה התמלוגים על ההשמעות?
אלכסנדר כץ |

הזכייה של נטע ברזילי באירוויזיון משתלמת מאד, גם בפן הכספי - כשהשיר המנצח הושמע אתמול (יום א') 148 פעמים בתחנות הרדיו הארציות והאזוריות בישראל. בסך הכל הושמע השיר מאז שיצא לראשונה ב-12 במארס, לא פחות מ-1,703 פעמים, כך על פי נתונים שסיפקה לאייס חברת Media Forest.

 

השיר TOY שבר את שיא ההשמעות היומי בתחנות הרדיו הארציות והאזורית, כשהשיא הקודם נרשם ב-22 באוקטובר 2017 על ידי סטטיק ובן אל תבורי, עם השיר 'הכול לטובה' שהושמע 85 פעמים באותו יום.

 

התמלוגים מתחלקים בין יוצר השיר, המבצע והתמלילן. לתאגיד השידור כאן אין אחוזים בשיר עצמו, כך לא יזכה להכנסות מאפיק זה. קשה לפרוט בשלב זה את הנתונים הללו לכסף, משום שגובה התמלוגים אינו אחיד לכל התחנות, ובעיקר הוא נגזרת מגובה ההכנסות של תחנות הרדיו מפרסום. יוריק בן דוד, מנכ"ל אקו"ם הפועלת לשמירת זכויותיהם של היוצרים הישראלים מתחומי המוזיקה, וגובה עבורם את התמלוגים, מסביר בשיחה עם אייס: "התמלוגים משולמים מדי חצי שנה, כאשר הסכום נקבע על פי מספר השירים שמושמעים באותה תחנה. באקו"ם בודקים את החלק היחסי של מספר ההשמעות הכללי של השיר ביחס לכלל השמעות השירים בכל תחנות הרדיו, וכך נקבע גובה התמלוגים".

 

Media Forest מנטרת מעל 1,000 תחנות רדיו ב-6 מדינות בנוסף לישראל (אנגליה, פורטוגל, אוסטריה, דנמרק, ספרד, אוסטרליה) – ורק בהן הושמע השיר של נטע ברזילי 256 פעם. ניתן להאריך שהוא הושמע עוד מאות פעמים גם במדינות אחרות. אקו"ם גובה גם את התמלוגים עבור השמעות של שירים ישראלים או של יוצרים ישראלים בחו"ל, במידה והם חברים באקו"ם, וזאת בהתאם להסכם שהוא חתום עם גופים מסוגו בכל רחבי העולם.

הפעילות שחשפה את השיר לגולשים

 

בנוסף למספר ההשמעות ברדיו, אסור לשכוח זרוע חזקה ופופולארית אחרת – יוטיוב. בתוך חודשיים רשם TOY כמעט 30 מיליון צפיות בעמוד היוטיוב הרשמי האירוויזיון, והוא ברשימת 10 השרים הנצפים ביותר בהיסטוריה של שירי האירוויזיון. חלק מההישג הזה יכול להיזקף לזכותה של אאוטבריין, שהעמידה לרשות הגולשים באירופה את האפשרות להיחשף באופן מסיבי לקליפ ב-50 אתרים המרכזיים ברחבי אירופה ביניהם, בהם הגרדיאן הבריטי, דר שפיגל הגרמני, סקיי, BBC, קוסמופוליטן, Elle, טלגרף ועוד.

 

במבחן התוצאה נרשמו כאמור יותר מ-29 מיליון צפיות במדינות אלה, הרוח הגבית הזו גם תרמה לקידום הקליפ באופן משמעותי בימים החשובים עוד טרום חצי הגמר הראשון בו עלתה נטע להתחרות ולמעשה יצרה קשר בלתי אמצעי וישיר בינה לבין הגולשים.

לקראת הגמר הגדול לאחר שהעפילה, הפעילות נמשכה במלוא החוזק ואף אפשרה לנבא מגמות שאכן התגשמו - שתיים מהמדינות שבהן בחרו מירב הגולשים לצפות בקליפ, ספרד וצרפת, היו גם אלו שהעניקו לשיר את מירב הנקודות האפשריות, בניגוד להחלטות השופטים הרשמיים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.