ברוח בנקסי: פרסומות טמבור וקוקה קולה הפכו לאקט מחאה
תעורכת האמנות של בנקסי - אומן ה-Street art המסתורי והמפורסם בעולם וגם אחד הפוליטיים שבהם, הולידה תחרות פרסום מקורית בבית הספר לפרסום של איגוד חברות הפרסום - הבצפר. הסטודנטים ובוגרי הבצפר קיבלו לידיהם אתגר - לקחת פרסומת אייקונית ולעשות אותה בטוויסט של מחאה. דור ביבי ותומר הלוי בלטו מעל כולם עם טוויסט לפרסומות של קוקה קולה וטמבור, בהתאמה.
דור ביבי לקח את פרסומת "טעם החיים" של קוקה קולה, אחת מיני רבות של המותג שמתקשר לעולם את החיים הטובים עם שוטים של אנשים צעירים מאושרים עם בקבוקי קוקה קולה צוננים ושירי קולדפליי ברקע. ביבי שילב בסרטון שערך מחדש תמונות זוועה ממלחמת האזרחים בסוריה והפך אותה למשהו מצמרר ושונה לחלוטין.
העבוה הזוכה בתחרות הייתה של תומר הלוי שנשאר בגבולות מדינת ישראל, על חשבון הקמפיין המליח של טמבור מאת אדלר חומסקי. הלוי לקח את פרסומת הפנטונים של טמבור וניסח מחדש את המסר כשהוא מעביר ביקורת חדה ומדויקת כנגד האפליה בישראל כלפי מיעוטים.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
