גילי מאי
צילום: אפרת גל און

המחליף של אסף אזולאי: גילי מאי מונה למנכ"ל BBDO IM

מאי מכהן ב-3 השנים האחרונות כראש מטה מנכ"ל משרד רה"מ, תחת המנכ"ל הנוכחי אלי גרונר ותחת קודמו בתפקיד הראל לוקר
משה בנימין | (2)

שבועיים בלבד לאחר פרישת אסף אזולאי מניהול BBDO IM ומעברו למשרת ראש מטה השיווק של בנק הפועלים, חברת הייעוץ האסטרטגי של קבוצת גיתם BBDO מודיעה על מחליפו - גילי מאי

מאי (34) מכהן ב-3 השנים האחרונות כראש מטה מנכ"ל משרד רה"מ, תחת המנכ"ל הנוכחי אלי גרונר ותחת קודמו בתפקיד הראל לוקר. כראש מטה, הוביל מאי החלטות ממשלה, תהליכים כלכליים אסטרטגיים וכן היה שותף לקידום התכנית הכלכלית ותקציב המדינה. במסגרת תפקידו הוא ניהל את העבודה מול שרי ומשרדי הממשלה, חברות ישראליות ובינ"ל וכן הוביל מהלכים בינ"ל לקידום ישראל בתחום הכלכלה.

בעברו כיהן מאי כראש מטה מנכ"ל משרד הכלכלה ומרכז ועדת המזון הממשלתית ("ועדת קדמי"), ובין היתר היה חבר הצוות להקמת מרכזי מו"פ פיננסים בישראל. בנוסף, כיהן בתפקיד יועצו הפרלמנטארי של ח"כ נחמן שי ושל ח"כ נדיה חילו ז"ל. הוא בוגר תואר ראשון בהצטיינות במנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה בהתמחות במימון וניהול סיכונים.

עדו הר-טוב, מנכ"ל קבוצת גיתם שעומד מאחורי מינויו של מאי: "גילי מביא עמו את הידע, הניסיון והכישרון כדי לעמוד בראש חברת הייעוץ האסטרטגי המובילה בישראל. אני בטוח שהניסיון שצבר בעבודתו לצד מנהיגי הכלכלה הישראלית והבינ"ל, בשילוב עם הבנת המורכבות של חברות וארגונים בעולם החדש, יביאו את IM לגבהים חדשים נוספים. לצד צוות עובדים מיומן ומנוסה שבראשם יו"ר החברה, משה תאומים, אין לי ספק כי IM תמשיך להוביל בתחום הייעוץ האסטרטגי ואני מברך את גילי על הצטרפותו למשפחת גיתם".

על אזולאי שפרש לאחר 6 שנים ב-BBDO IM אמר הר-טוב: "אסף הוביל את BBDO IM להיות החברה המובילה בישראל ועשה זאת בכישרון רב, בעבודה קשה וביצירתיות רבה. בחירת בנק הפועלים באסף ומינויו לראש מטה השיווק היא הוכחה נוספת לאמון ולתפיסה שיש כלפי החברה שלנו ואנשיה. נמשיך לעבוד עם אסף בצמידות בתפקידו החדש".

BBDO IM הוקמה על ידי יו"ר החברה משה (מושיק) תאומים כחברת "בוטיק" המספקת ייעוץ אסטרטגי וניהול של הזירה הציבורית עבור חברות וארגונים בארץ ובחו"ל. תאומים ממשיך לייעץ במסגרתה לרבים מראשי המשק וגורמים ציבורים. לצד זאת מנהלת החברה פרויקטים שיווקיים בכלים יצירתיים ובקנה מידה גדול. החברה אינה נוהגת לפרסם את רשימת לקוחותיה, אך ביניהם נמנים בנק הפועלים, מובילאיי, סיסקו, כתר, gett, תנובה, Wix, הקרן לידידות, מכון הייצוא וכן גופים ממשלתיים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אוראל 22/02/2017 17:04
    הגב לתגובה זו
    תגידו, אתם חיים בסרט?
  • 1.
    יוסף 21/02/2017 12:49
    הגב לתגובה זו
    איש משכמו ומעלה הרטוב
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.