JBS
צילום: מסך

עושה עלייה: הערוץ JBS היהודי אמריקאי התחיל לשדר בישראל

הערוץ שעוסק בסוגיות ובקהילה היהודית, מגיע ל-40 מיליון משקי בית בארה"ב. על רקע המשבר בין הרפורמים והקונסרבטיביים לבין ממשלת ישראל בסוגיית התפילה בכותל, הערוץ נפתח לקליטה גם בישראל - באינטרנט
אלכסנדר כץ |

ערוץ האינטרנט היהודי-אמריקאי JBS עושה עלייה, ובימים האחרונים מתאפשרת הצפייה בו גם בישראל. מדובר על ערוץ ללא מטרות רווח, ללא פרסומות ומתבסס על תרומות.

 

על פי דיווחי אנשיו, הערוץ מגיע לכ-40 מיליון משקי בית בארה"ב, מבלי שהוא משודר כלל בפלטפורמת כבלים או לוויין, אלא רק באמצעות האינטרנט. גם בישראל הוא ישודר באינטרנט ובאמצעות מכשיר הסטימר של Roku, ולא באף אחת מפלטפורמות הטלוויזיה הרב ערוציות.

 

ערוץ JBS (Jewish Broadcasting Service) משדר 24 שעות ביממה תכניות העוסקות בקהילה היהודית, בסוגיות יהודיות ובישראל. הוא זוכה למוניטין טוב בזכות משדרי החדשות והאקטואליה שלו, ומצליח למשוך אליו רשימה נאה של מרואיינים ישראלים כגון ארי שביט, קרוליין גליק, יוסי קליין הלוי, דניאל גורדיס ואיזי לייבלר, המבטאים מגוון דעות בציבוריות הישראלית.

 

הערוץ גם משדר תכניות תרבות הכוללות מגוון רחב של לימודי יהדות, ואף תכנים בתחום הבידור.

הערוץ לא משויך מוסדית או דתית לאף זרם, והכוונה שלו לפנות לקהילה היהודית בכללותה. ואולם לא בטוח שהזרם האורתודוכסי בישראל ירווה נחת למשל מדרשות יום כיפור שיועברו בשידור חי מבית הכנסת המרכזי של הקהילה הרפורמית בניו יורק.

 

הערוץ גם משדר מכנסים חשובים של הקהילה היהודית אמריקאית, כגון כנס איפא"ק, הוועד היהודי-אמריקני והאסיפה הכללית של הקהילות היהודיות.

 

הנשיא המייסד ומנכ"ל JBS הוא הרב מארק ס. גולוב, שנבחר על ידי מגזין ניוזוויק לאחד מ-50 הרבנים המשפיעים ביותר בארה"ב, בשל פעילותו בערוץ היהודי. "כולנו ב-JBS נרגשים במיוחד להביא את הטלוויזיה היהודית בשפה האנגלית אל מדינת ישראל", מסר הרב גולוב. "JBS משקף את תחושת החיבור העמוק עם מדינת ישראל ואת הגאווה שאמריקנים רבים כל כך חשים כלפי המדינה היהודית. אנחנו מקווים ש-JBS יוכיח את עצמו כמקור נפלא של מידע, השכלה, העשרה ובידור עבור כל מי שיצפו בו".

 

לדבריו, "אנחנו מקווים ש-JBS, שמהווה גשר טלוויזיוני שמחבר בין הקהילות היהודיות בישראל ובארה"ב, יהפוך לחלק מהדיונים הנערכים אודות האתגרים הרבים שעמם אנו מתמודדים כיום במסגרת החיים היהודיים".

 

דבריו של הרב גולוב מגיעים דווקא על רקע התרחקות בין יהדות אמריקה לישראל, והביקורת שסופג ראש הממשלה נתניהו בארה"ב על מדיניות הממשלה, והתנהלותה בפרשת הסדרי התפילה לרפורמים ולקונסרבטיביים בכותל המערבי, 2 הזרמים היהודים הגדולים בקרב יהדות ארה"ב.  

 

מנכ"ל JCS לשעבר גבי רוזנברג, הוא אחד מבכירי הערוץ היהודי. לדבריו, "ל-JBS תפקיד מרכזי בחייהם של מי שמתעניין ביהדות ובישראל בקרב יהודים ולא יהודים בעולם כולו. בימים אלה, לאור האירועים בעולם, ל-JBS נודעת חשיבות יתר  ואני מתכוון לעשות את כל שלעיל ידי להמשיך ולתרום להצלחת הערוץ בארה"ב בישראל ובעולם כולו". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.