JBS
צילום: מסך

עושה עלייה: הערוץ JBS היהודי אמריקאי התחיל לשדר בישראל

הערוץ שעוסק בסוגיות ובקהילה היהודית, מגיע ל-40 מיליון משקי בית בארה"ב. על רקע המשבר בין הרפורמים והקונסרבטיביים לבין ממשלת ישראל בסוגיית התפילה בכותל, הערוץ נפתח לקליטה גם בישראל - באינטרנט
אלכסנדר כץ |

ערוץ האינטרנט היהודי-אמריקאי JBS עושה עלייה, ובימים האחרונים מתאפשרת הצפייה בו גם בישראל. מדובר על ערוץ ללא מטרות רווח, ללא פרסומות ומתבסס על תרומות.

 

על פי דיווחי אנשיו, הערוץ מגיע לכ-40 מיליון משקי בית בארה"ב, מבלי שהוא משודר כלל בפלטפורמת כבלים או לוויין, אלא רק באמצעות האינטרנט. גם בישראל הוא ישודר באינטרנט ובאמצעות מכשיר הסטימר של Roku, ולא באף אחת מפלטפורמות הטלוויזיה הרב ערוציות.

 

ערוץ JBS (Jewish Broadcasting Service) משדר 24 שעות ביממה תכניות העוסקות בקהילה היהודית, בסוגיות יהודיות ובישראל. הוא זוכה למוניטין טוב בזכות משדרי החדשות והאקטואליה שלו, ומצליח למשוך אליו רשימה נאה של מרואיינים ישראלים כגון ארי שביט, קרוליין גליק, יוסי קליין הלוי, דניאל גורדיס ואיזי לייבלר, המבטאים מגוון דעות בציבוריות הישראלית.

 

הערוץ גם משדר תכניות תרבות הכוללות מגוון רחב של לימודי יהדות, ואף תכנים בתחום הבידור.

הערוץ לא משויך מוסדית או דתית לאף זרם, והכוונה שלו לפנות לקהילה היהודית בכללותה. ואולם לא בטוח שהזרם האורתודוכסי בישראל ירווה נחת למשל מדרשות יום כיפור שיועברו בשידור חי מבית הכנסת המרכזי של הקהילה הרפורמית בניו יורק.

 

הערוץ גם משדר מכנסים חשובים של הקהילה היהודית אמריקאית, כגון כנס איפא"ק, הוועד היהודי-אמריקני והאסיפה הכללית של הקהילות היהודיות.

 

הנשיא המייסד ומנכ"ל JBS הוא הרב מארק ס. גולוב, שנבחר על ידי מגזין ניוזוויק לאחד מ-50 הרבנים המשפיעים ביותר בארה"ב, בשל פעילותו בערוץ היהודי. "כולנו ב-JBS נרגשים במיוחד להביא את הטלוויזיה היהודית בשפה האנגלית אל מדינת ישראל", מסר הרב גולוב. "JBS משקף את תחושת החיבור העמוק עם מדינת ישראל ואת הגאווה שאמריקנים רבים כל כך חשים כלפי המדינה היהודית. אנחנו מקווים ש-JBS יוכיח את עצמו כמקור נפלא של מידע, השכלה, העשרה ובידור עבור כל מי שיצפו בו".

 

לדבריו, "אנחנו מקווים ש-JBS, שמהווה גשר טלוויזיוני שמחבר בין הקהילות היהודיות בישראל ובארה"ב, יהפוך לחלק מהדיונים הנערכים אודות האתגרים הרבים שעמם אנו מתמודדים כיום במסגרת החיים היהודיים".

 

דבריו של הרב גולוב מגיעים דווקא על רקע התרחקות בין יהדות אמריקה לישראל, והביקורת שסופג ראש הממשלה נתניהו בארה"ב על מדיניות הממשלה, והתנהלותה בפרשת הסדרי התפילה לרפורמים ולקונסרבטיביים בכותל המערבי, 2 הזרמים היהודים הגדולים בקרב יהדות ארה"ב.  

 

מנכ"ל JCS לשעבר גבי רוזנברג, הוא אחד מבכירי הערוץ היהודי. לדבריו, "ל-JBS תפקיד מרכזי בחייהם של מי שמתעניין ביהדות ובישראל בקרב יהודים ולא יהודים בעולם כולו. בימים אלה, לאור האירועים בעולם, ל-JBS נודעת חשיבות יתר  ואני מתכוון לעשות את כל שלעיל ידי להמשיך ולתרום להצלחת הערוץ בארה"ב בישראל ובעולם כולו". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״