גבוה לקיץ, נמוך מעונה קודמת: 31.5% לגמר המרוץ למיליון
גמר המרוץ למיליון (רשת, ערוץ 2) בו ניצחו האב ובנו עמית ורז גל, רשם אמש (יום ב') נתון נאה של 31.5% ו-886 אלפי צופים – כך על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה. למה מדובר בנתון סביר ואף נאה למרות שרייטינג הפעם עמד על כ-10 נקודות פחות מגמר העונה הקודמת, ומדובר היה בגמר הנמוך ביותר מאז העונה הראשונה ב-2009.
כי הקיץ הזה אופיין בנתוני צפייה כל כך נמוכים, כך שתכנית שמצליחה לעבור את רף 30 הנקודות, נחשב להישג, למרות שעד לפני שנה או שנתיים, נתון כזה היה נחשב אפילו לחלש. הממוצע של העונה החמישית עמד על 26.3%.
מוסף 'ברקוד' (ערוץ 10) רשם 9.6%, אולם הוא היה קצר מ-20 דקות ולכן לא נספר רשמית. מיד אחרי הסתפקה 'סלפי' (ערוץ 10) ב-6.3%. התכנית פוליטיקה (ערוץ 1) בהגשתו של עודד שחר, קיבלה 3%.
'המרוץ – המנצחים' (רשת, ערוץ 2) ניפקה 22.1%, ואחריה 'החדשות הלילה' (חדשות 2) עם 12.3%. 'הצינור' (ערוץ 10) קיבלה 5.4%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) זכתה ב-4.2%, ו'לילה כלכלי' (ערוץ 10) עם 3.4%.
ראש בראש בפרה-פריים: 'המרוץ – הספירה לאחור' (רשת, ערוץ 2) קיבלה 10.4%, ואחריה 'תכנית חיסכון' (חדשות 2) עם 11.1%. מנגד, הניבה 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) 9.6% ו'המוסף' (ערוץ 1) עם 2.9%.
בגזרת החדשות: 'חדשות 2' עם נתון נאה של 21.8%, מול 'חדשות 10' עם 9.7% ו'מבט' (ערוץ 1) עם 4%.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.