המרוץ למיליון 2016
צילום: עדי אורני
רייטינג

למרות שמקפצת החדשות נחלשה - המרוץ למיליון עלתה

ביום ג' שעבר 'חדשות 2' "מסרה" לריאליטי 18% שצמחו ל-26.4%, אמש החדשות קיבלו 16.3%, אבל הרייטינג של 'המרוץ' טיפס ל-28% - שיא של חודשיים. ומה קרה בערוץ 10?
אלכסנדר כץ |

המרוץ למיליון רשמה נתון גבוה ביחס לפרקים הקודמים, ובלי הרבה תחרות מצד המתחרים בערוץ 10. על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי הריאליטי של רשת הניב את הנתון הגבוה ביותר שלו בחודשיים האחרונים - 28% מול 26.4% ביום שלישי שעבר, למרות שההגשה של מהדורת החדשות אתמול הייתה חלשה מזו של שבוע שעבר.

 

לאחר התכנית שודרה המונית של טילטיל (רשת, ערוץ 2) עם נתון שיא של 19.1%. מנגד, מוסף ברקוד (ערוץ 10) רשם 9.5% ואחריו 'בדמותה' (ערוץ 10) עם 7.3%.

 

שידור חוזר של 'הערב' (רשת, ערוץ 2) קיבלה 8.3% ואחריו 'החדשות הלילה' (חדשות 2) עם 5.9%. רפי רשף אינטימי (ערוץ 10) זכתה ב-5.8%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) רשמה 6.1%, 'לילה כלכלי' (ערוץ 10) עם 5.8%.

 

ראש בראש בפרה-פריים: 'הערב' (רשת, ערוץ 2) קיבלה 8.5%, ואחריה 'תכנית חסכון' (חדשות 2) עם 10.3%. מנגד, 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) ניפקה 8.5% ו'אייל גולן קורא לכם' (ערוץ 24) עם 2.4%.

 

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' עם נתונים פושרים של 16.3%, פחות מ-6 נקודות יותר מ'חדשות 10' עם 10.6%. 'מבט' (ערוץ 1) הסתפקה ב-3%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה לא שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי. הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה על רכישת ידיעות אחרונות בהולד והלכה למעשה ביטול. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, כנראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות,  תוביל לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. הוא כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב - עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד כסף שלו על ערוץ חדשות. ולכן, המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10,000 שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15,000 שקל לשנה עד שנתיים, ו-20,000 שקל למעלה משנתיים. 

עובדים נדרשים לפנות עד סוף השבוע למשאבי אנוש, והוועד ממליץ לשקול את ההצעה בשל חוסר ודאות עתידי. יש כאן טריק - עובד שלא יפרוש מרצון יכול למצוא את עצמו מפוטר בהמשך. דרהי מצפה להגיע להיקף גדול של מפוטרים מרצון.