שאול אמסטרדמסקי
צילום: מסך: באדיבות 'כלכליסט'

שאול אמסטרדמסקי עוזב את כלכליסט - לטובת תאגיד השידור

אמסטרדמסקי חותם 9 שנים ביומון הכלכלי לטובת תפקיד ראש דסק כלכלה ופרשן בכיר בחטיבת החדשות. ומה הדבר אומר על המגעים שהתנהלו עם עודד שחר מערוץ 1?
אלכסנדר כץ | (10)
שאול אמסטרדמסקי עוזב את כלכליסט לטובת תאגיד השידור הציבורי. בכך יחתום אמסטרדמסקי 9 שנים ביומון הכלכלי של קבוצת ידיעות אחרונות, כאשר היום (יום ג') הודיע על כך לעורכיו. בתאגיד הוא יהיה ראש הדסק הכלכלי ופרשן בכיר לענייני כלכלה בחטיבת החדשות המאוחדת.  ב-2007 הצטרף אמסטרדמסקי - לאחר שעבד באגף שוק ההון והביטח באוצר, לצוות העיתונאים שהקים את 'כלכליסט', ושימש ככתב העיתון בכנסת. ב-2009 מונה לראש מערכת החדשות של העיתון ושימש בתפקיד במשך 3 שנים, עד שהחליט לעזוב את התפקיד לטובת כתיבה ככתב.      תחומי העיסוק המרכזיים שלו הם הפנסיה - ולזכותו שלל חשיפות בנושא. בימים אלה סיים לצלם סרט יחד עם נעמה סיקולר. ב-2013 קיבל את פרס סוקולוב לעיתונות כתובה.  השאלה שעולה כעת היא עניין גיוסו של עודד שחר, ראש הדסק הכלכלי של ערוץ 1. עם שחר התנהלו מגעים, אולם לדברי גורמים, שחר הבין כי הרוח אינה נושבת לכיוונו. גיוסו של אמסטרדמסקי ושלל התארים שהוא יקבל בתאגיד, מצביע על כך שגם בתאגיד לא נלחמו על שחר, עיתונאי מוערך מאד שזכה אף הוא בפרס סוקולוב. את תגובתו של עודד שחר לא ניתן היה להשיג.  שאול אמסטרדמסקי מסר: "אני מתרגש מאוד מהתפקיד החדש ושמח על ההזדמנות הנדירה ליצור עולם עיתונאי חדש שיעבוד ויספר סיפורים עיתונאיים בכל הפלטפורמות האפשריות. תודה רבה לכל האנשים המדהימים ויוצאי הדופן שהיתה לי הזכות לעבוד איתם בכלכליסט. אני מודה להם מעומק הלב על האמון הגדול וההזדמנויות שהם נתנו לי לאורך הדרך". מנהלת חטיבת החדשות של התאגיד, שלומית אברהם גלוברזון, מסרה: "אני שמחה על הצטרפותו של אמסטרדמסקי, מבכירי העתונאים הכלכליים בישראל לחטיבת החדשות בתאגיד. התאגיד רואה זכות וחובה לעסוק בנושאים הכלכליים לטובת כלל הציבור, ושאול הוא האדם הנכון והראוי ביותר להוביל מאמץ זה, ללא פשרות וללא הנחות".  

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    כתב שהוכיח את היושרה והאמינות שלו, בהצלחה. (ל"ת)
    בנצי 17/07/2016 12:26
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    כלכלן 15/07/2016 19:54
    הגב לתגובה זו
    עיתון של בורות כלכלית.
  • 8.
    ל - 6 - ריגשת אותי ושימחת אותי...תודה! (ל"ת)
    ע. 14/07/2016 10:04
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מבפנים 13/07/2016 22:33
    הגב לתגובה זו
    ישדר מה שיכתיבו לו ממשרדי ראש הממשלה והאוצר.אמסטרדמסקי עבד היטב בכלכליסט וגם ברשת ב. בתאגיד, שיאכל מידו של האוצר, לא יוכל לבקר באמת גורמי שלטון וטייקונים, כי עצמאות לא תהיה שם.
  • 6.
    נ. גומל 13/07/2016 17:27
    הגב לתגובה זו
    מהיכרות של עשרות שנים עם עודד שחר ועם איכות עבודתו בגלי צהל וברשות השידור - הימנעות מגיוסו ל"תאגיד" השידור היא אחת מן השתיים:- 1.ביצוע תכתיב ממשלתי לראשי ה"תאגיד" כדי להיפטר מן ההצלפות שלו בממשלה ובמדיניותה. 2. ביצוע תכתיב ממשלתי לראשי ה"תאגיד" כדי להיפטר מן ההצלפות שלו בממשלה ובמדיניותה. (מחק את המיותר...). לעודד עצמו אני לא דואג; שיהיה לו בהצלחה.
  • 5.
    לא עברת לנהל חברת ביטוח????? (ל"ת)
    נתי 13/07/2016 17:18
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    למה אין ציטוט מעורכי כלכליסט? (ל"ת)
    ראשלצי 13/07/2016 10:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שני 12/07/2016 23:35
    הגב לתגובה זו
    עיתונאי משכמו ומעלה
  • 2.
    אור 12/07/2016 22:47
    הגב לתגובה זו
    היא הרי הולכת להקים 'חדשות הבידור' ולא חטיבת חדשות אמיתית לוחמנית ונשכנית.
  • 1.
    מינוי ראוי! המשיכו כך ואל תכנעו ללחצי מודחי הרשות (ל"ת)
    שי 12/07/2016 21:00
    הגב לתגובה זו
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 1.14%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 1.14%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״