שאול אמסטרדמסקי
צילום: מסך: באדיבות 'כלכליסט'

שאול אמסטרדמסקי עוזב את כלכליסט - לטובת תאגיד השידור

אמסטרדמסקי חותם 9 שנים ביומון הכלכלי לטובת תפקיד ראש דסק כלכלה ופרשן בכיר בחטיבת החדשות. ומה הדבר אומר על המגעים שהתנהלו עם עודד שחר מערוץ 1?
אלכסנדר כץ | (10)
שאול אמסטרדמסקי עוזב את כלכליסט לטובת תאגיד השידור הציבורי. בכך יחתום אמסטרדמסקי 9 שנים ביומון הכלכלי של קבוצת ידיעות אחרונות, כאשר היום (יום ג') הודיע על כך לעורכיו. בתאגיד הוא יהיה ראש הדסק הכלכלי ופרשן בכיר לענייני כלכלה בחטיבת החדשות המאוחדת.  ב-2007 הצטרף אמסטרדמסקי - לאחר שעבד באגף שוק ההון והביטח באוצר, לצוות העיתונאים שהקים את 'כלכליסט', ושימש ככתב העיתון בכנסת. ב-2009 מונה לראש מערכת החדשות של העיתון ושימש בתפקיד במשך 3 שנים, עד שהחליט לעזוב את התפקיד לטובת כתיבה ככתב.      תחומי העיסוק המרכזיים שלו הם הפנסיה - ולזכותו שלל חשיפות בנושא. בימים אלה סיים לצלם סרט יחד עם נעמה סיקולר. ב-2013 קיבל את פרס סוקולוב לעיתונות כתובה.  השאלה שעולה כעת היא עניין גיוסו של עודד שחר, ראש הדסק הכלכלי של ערוץ 1. עם שחר התנהלו מגעים, אולם לדברי גורמים, שחר הבין כי הרוח אינה נושבת לכיוונו. גיוסו של אמסטרדמסקי ושלל התארים שהוא יקבל בתאגיד, מצביע על כך שגם בתאגיד לא נלחמו על שחר, עיתונאי מוערך מאד שזכה אף הוא בפרס סוקולוב. את תגובתו של עודד שחר לא ניתן היה להשיג.  שאול אמסטרדמסקי מסר: "אני מתרגש מאוד מהתפקיד החדש ושמח על ההזדמנות הנדירה ליצור עולם עיתונאי חדש שיעבוד ויספר סיפורים עיתונאיים בכל הפלטפורמות האפשריות. תודה רבה לכל האנשים המדהימים ויוצאי הדופן שהיתה לי הזכות לעבוד איתם בכלכליסט. אני מודה להם מעומק הלב על האמון הגדול וההזדמנויות שהם נתנו לי לאורך הדרך". מנהלת חטיבת החדשות של התאגיד, שלומית אברהם גלוברזון, מסרה: "אני שמחה על הצטרפותו של אמסטרדמסקי, מבכירי העתונאים הכלכליים בישראל לחטיבת החדשות בתאגיד. התאגיד רואה זכות וחובה לעסוק בנושאים הכלכליים לטובת כלל הציבור, ושאול הוא האדם הנכון והראוי ביותר להוביל מאמץ זה, ללא פשרות וללא הנחות".  

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    כתב שהוכיח את היושרה והאמינות שלו, בהצלחה. (ל"ת)
    בנצי 17/07/2016 12:26
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    כלכלן 15/07/2016 19:54
    הגב לתגובה זו
    עיתון של בורות כלכלית.
  • 8.
    ל - 6 - ריגשת אותי ושימחת אותי...תודה! (ל"ת)
    ע. 14/07/2016 10:04
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מבפנים 13/07/2016 22:33
    הגב לתגובה זו
    ישדר מה שיכתיבו לו ממשרדי ראש הממשלה והאוצר.אמסטרדמסקי עבד היטב בכלכליסט וגם ברשת ב. בתאגיד, שיאכל מידו של האוצר, לא יוכל לבקר באמת גורמי שלטון וטייקונים, כי עצמאות לא תהיה שם.
  • 6.
    נ. גומל 13/07/2016 17:27
    הגב לתגובה זו
    מהיכרות של עשרות שנים עם עודד שחר ועם איכות עבודתו בגלי צהל וברשות השידור - הימנעות מגיוסו ל"תאגיד" השידור היא אחת מן השתיים:- 1.ביצוע תכתיב ממשלתי לראשי ה"תאגיד" כדי להיפטר מן ההצלפות שלו בממשלה ובמדיניותה. 2. ביצוע תכתיב ממשלתי לראשי ה"תאגיד" כדי להיפטר מן ההצלפות שלו בממשלה ובמדיניותה. (מחק את המיותר...). לעודד עצמו אני לא דואג; שיהיה לו בהצלחה.
  • 5.
    לא עברת לנהל חברת ביטוח????? (ל"ת)
    נתי 13/07/2016 17:18
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    למה אין ציטוט מעורכי כלכליסט? (ל"ת)
    ראשלצי 13/07/2016 10:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שני 12/07/2016 23:35
    הגב לתגובה זו
    עיתונאי משכמו ומעלה
  • 2.
    אור 12/07/2016 22:47
    הגב לתגובה זו
    היא הרי הולכת להקים 'חדשות הבידור' ולא חטיבת חדשות אמיתית לוחמנית ונשכנית.
  • 1.
    מינוי ראוי! המשיכו כך ואל תכנעו ללחצי מודחי הרשות (ל"ת)
    שי 12/07/2016 21:00
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.