מקס אוקונוב
צילום: יח"צ
טור

אבודים בין ערוצי המדיה בקמפיין? הנה המערכות שעושות סדר בניהול הפרסום הדיגיטלי

בכל מקום שבו נוצרת בעיה - יש מי שמציע פתרונות. מערכות מתקדמות לניהול מדיה מאפשרות למנהלי פרסום למדוד ביצועים של כמה ערוצים במקביל ולנתח אותם כדי להגיע לאופטימיזציה. הנה כמה מערכות מתקדמות לניהול הפרסום הדגיטלי שכדאי גם לכם להכיר
מקס אוקונוב | (2)

כל מנהל פרסום מכיר את זה: בשנים האחרונות יש אינפלציה אדירה בכמות ערוצי המדיה שיש לנהל, ומי שאחראי עליהם בארגון נדרש להתמודד מדי-יום עם עומס אדיר של נכסים דיגיטליים: פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, יוטיוב, טוויטר, אינסטגרם, קמפיינים באאוטבריין, לינקדאין, פינטרסט, והרשימה עוד ארוכה. הביזור הזה מקשה על ראייה רוחבית של ערוצי המדיה, ועל העלאת תובנות אסטרטגיות מפעילות הפרסום. במרבית המקרים אפילו שאלה פשוטה לכאורה כמו "כמה עולה לי כל המרה?" נראית פתאום מסובכת מאוד עד בלתי אפשרית למענה.

 

וכך, כמו בכל מקום שבו נוצרת בעיה - יש מי שמציע פתרונות. מערכות מתקדמות לניהול מדיה מאפשרות למנהלי הפרסום למדוד ביצועים של כמה ערוצים במקביל ולנתח אותם באופן שיאפשר לחלק ולהפעיל בצורה אופטימלית את משאבי הפרסום. הנה כמה מערכות מתקדמות לניהול הפרסום הדגיטלי שכדאי גם לכם להכיר.

 

1. Media Revolution

מערכת מפיתוח ישראלי המתממשקת לפלטפורמות פרסום דיגיטליות הנפוצות בשוק, ומעבדת את כל המידע לתמונה מלאה בזמן אמת. המשתמש יכול לבנות דאשבורדים ברורים בהתאמה אישית מלאה לפי דרישה, ובהתאם לערוצי המדיה והביצועים שהוא מעוניין למדוד. המערכת לא מחייבת התקנה על מחשב המשתמש (ממשק ווב), ולאחר הפעלתה ניתן לייצר תובנות (Insights) במהירות, והדרך לאופטימיזציה רוחבית של הקמפיינים קצרה במיוחד.

Media Revolution נחשבת מערכת צעירה יחסית בשוק, עובדה המאפשרת למשתמשים לתפור אותה בדיוק לפי דרישה, והיא מציעה למשתמשים מחירים אטרקטיבים ביחס למערכות מקבילות, ומכאן - גם ROI מהיר במיוחד בעקבות ניצול מיטבי של תקציבי המדיה.

 

תכונות בולטות:

ניתוח ביצועים בזמן אמת במגוון ערוצים ונכסים דיגיטליים

דאשבורדים בהתאמה אישית מלאה לפי הגדרת המשתמש

ניתוח נתוני מדיה אוף-ליין (שלטי חוצות, קמפיינים TV, ועוד)

עלויות הקמה ושימוש מופחתות

www.media-revolution.net

 

2. Datorama 

מערכת נוספת מפיתוח ישראלי, המאפשרת מדידה של ערוצי מדיה שונים, שיקוף נוח וברור של הנתונים, בניית דו"חות תקופתיים במגוון חיתוכים, ועוד. בדומה למערכות רבות אחרות, השימוש בפלטפורמה לא מחייב התקנות בעמדת המשתמש, והגישה לנתונים נעשית דרך הדפדפן. המערכת יודעת ליצור תמונה מקיפה של ביצועי הנכסים הדיגיטלים עבור סוכנויות פרסום ופירמות. ל-Datorama יש לקוחות ברחבי העולם, והיא יקרה יותר בהשוואה למערכות אחרות בשוק.

 

תכונות בולטות:

ניתוח ביצועים במגוון ערוצים ונכסים דיגיטליים

מיפוי נתונים בזמן קצר

המחשה ויזואלית וייצוא נתונים לצורך הכנת פרזנטציות

מערכת ניהול הרשאות ברמות שונות למשתמשי קצה

www.datorama.com

 

3. Tableau

חברה המספקת מגוון גדול במיוחד של כלים לניתוח Data עבור תעשיות רבות, בהן: פיננסים, גופי ממשל, קמעונאות, נדל"ן, אנרגיה, חינוך, וגם מדיה. ייתכן שבשל סל המוצרים הגדול שלה, אין מיקוד בפתרונות יעודיים דווקא עבור תחום המדיה. זו כנראה הסיבה שמידת הגמישות ויכולות המערכת מעט מוגבלות ביחס למתחרים. גם דרך שיקוף המידע והצגתו נעשית בממשקים פחות מוצלחים עבור רוב המשתמשים.

 

תכונות בולטות:

עיבוד נתונים ויזואלים לשאילתות עבור בסיסי נתונים

עיבוד מקורות ופורמטים מגוונים של מידע לסביבת ניתוח אחידה

בניית תצוגות נתונים באמצעות ממשקי

tableau.com

 

לסיכום, חשוב לזכור כי פלטפורמות הפרסום והמדיה לא מפסיקות להתפתח, פיצ'רים ויכולות חדשות נוצרים כמעט על בסיס שבועי, ומערכות האנליזה רצות קדימה בהתאם. מי שרוצה להישאר בשליטה על משאבי הפרסום מצד אחד ופיזור הערוצים מנגד - מחויב לעשות צעד קדימה - כדי שיוכל לראות את התמונה הכוללת ולהשיג בה שליטה מלאה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

* הכותב הוא מנהל תחום דאטה וטכנולוגיות בסוכנות הפרסום הדיגיטלי GO

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מני 04/07/2016 09:12
    הגב לתגובה זו
    א. כבר כמה ארגונים בישראלים מנהלים כל כך הרבה ערוצי מדיה?! סתם לזרוק שמות לאוויר זה לא חוכמה. ב. אתם עושים פיל מעכבר בכל הקשור לדאטה. כבר כמה שכל את מצליחים להוציא מהדאטה לטובת פעילות אמיתית כלשהיא. שוב אתם זורקים שמות לאוויר מבלי להבין משהו בתחום באמת. ג. מנהלי דיגיטל בישראל בעיקר יודעים לדבר יפה. רובם בחיים לא ניהלו קמפיין בגוגל ואין להם חצי מושג איך עושים בפועל רהטרגטינג...
  • 1.
    שרון 21/06/2016 15:06
    הגב לתגובה זו
    מעריצה שיודעת
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.