עטרה בילר תאגיד אל"ה רבקה מיכאלי
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

במערכה הראשונה הגיבורה מתה, עכשיו היא נולדה מחדש בדמות מומחית לסקס – וזה טוב

עטרה בילר מרוצה מהקמפיין החדש של תאגיד אל"ה שלדבריה הבין שמסרים הנושאים איום והטפת מוסר, לא ישיגו את המטרה
עטרה בילר |

מסתבר שיש חיים אחרי המוות. רבקה מיכאלי כבר הספידה את עצמה והכריזה שהיא סיימה למחזר כי לא אכפת לה איזה עולם היא משאירה מאחוריה. כל זה כדי לשרטט את העולם שכל מי שנושם ויש לו דופק - עתיד לחיות בו, ולהציע לנו, אגב זאת, כמובן, למחזר.

 

אחרי השיא הזה, יש החושבים שכבר אין עתיד תרתי משמע, אבל מסתבר שאת הרעיון הצליחו תאגיד אל"ה ומשרד הפרסום לפתח למחוזות רעננים ומעניינים בלי לחזור על עצמם או שמא נאמר למחזר?

 

הסרטון הראשון בו נפרדת רבקה מיכאלי מהחיים

 

בסדרת הסרטונים החדשה שרובה ככולה מעודדת אותנו להשליך בקבוקים למיחזורית, מופיעה שוב מיכאלי, אבל הפעם בתפקיד אחר תוך כדי שהאינטרפרטציה החדשה למושג המיחזור מתנוססת מלמעלה. והפעם: "תקופת המיחזור" והייעוץ הסקסולוגי הראוי לה.

 

מיכאלי מופיעה בתפקיד "אלסה אנדרוקו" - יועצת לחיי מין שבהחלט קשה לא לחשוב כי מדובר בד"ר רות וסטהיימר, היועצת היידישיאית המיתולוגית למשחקים מקדימים. וכמו בכל פינה לייעוץ מיני, פונים צופים למערכת ומציבים סוגיות מיניות, מביכות באופיין ובכנותן, אלא שבמקום "מין" מופיע הפועל "למחזר". הם מדברים דרך מצלמת המחשב, רעיון מופרך שהרי אילו היתה קיימת הפינה במציאות, ברור שהם היו מעדיפים לדבר בעילום שם כאשר פניהם מפוקסלות...

 

כל הפונים מתלוננים, או אולי נאמר מתאוננים, על אספקט כזה או אחר של "מיחזור" לקוי, שתדירותו ירדה ואשר מעורר חשש שבן הזוג התרחק מהם...

 

המיחזור נארז בעטיפה סקסית ובתוך שכזו, הוא פחות משמים ויותר מרגש ומשאיר אותנו דרוכים ומרוכזים מול המסך. זה לכשעצמו הישג שהמהלך יכול לרשום לזכותו. אז אם במערכה הראשונה הגיבורה מתה, עכשיו היא נולדה מחדש בדמות מומחית לסקס. מעניין מאיזה אפר היא תתרומם בפרק הבא, ובתור מה.

 

אחת הפונות חושבת שבעלה ממחזר במילואים אחרי שלא הצליח להתאפק, והדוקטורית המיומנת מדקלמת קלישאות כמו "במיחזור כל אחד אחראי למעשיו", וכי "גברים במילואים נוהגים להתפאר במיחזורים שכלל לא היו ולא נבראו". מתלונן אחר חושד כי החברה שלו ממחזרת עם אחרים כי היא כבר לא ממחזרת איתו כמו בעבר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

"אלסה אנדרוקו" מציעה לבחור ללכת יד ביד למיחזורית כי הדרך לא פחות חשובה מהעניין עצמו, וכי בחורות שונות מבחורים שרוצים רק לדחוף את הבקבוק למיחזורית ולחזור הביתה לישון. כאשר בחורה מספרת לה היא שמה לב שבן הזוג שלה מסתכל על מיחזוריות אחרות כשהם יוצאים למחזר יחדיו - ממליצה לה ד"ר אלסה אנדרוקו להסתכל גם היא על בקבוקים אחרים, ושישים לכך לב. צופה אחרת מספרת לה שהחשק למחזר ירד עם השנים, והדוקטורית אומרת לה שזה אך טבעי, וכי כדאי לגוון ולהפוך את זה למשחק. "עייפים מדי בערב? נסו בבוקר. אולי לצרף זוג חברים כשהולכים למיחזורית??"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בכל פעם מסיימת הדוקטורית עם המשפט "זיכרו שכמו באהבה גם במיחזור, בקבוקים לא נופלים בפח, רק במיחזורית".

 

אהבתי את ההומור העצמי שתאגיד אל"ה עוטה, אל מול נושא כה רציני וקטסטרופלי כמו ההכרח למחזר בקבוקי פלסטיק. הרי ברור שבסאבטקסט מדובר בהתחממות כדור הארץ, פינצ'ור שכבת האוזון והקץ לחיים על פני האדמה. ואולי דווקא בגלל אפוקליפטיות זו, הבין התאגיד שמסרים שנושאים אך ורק איום כשלצידו הטפת מוסר, לא ישיגו את המטרה כאשר ברור שהמטרה היא בראש ובראשונה מודעות והתכוונות שהן תנאי מקדים לפעולה.

 

מהלכי החינוך למיחזור התבגרו משלבים מוקדמים רוויי הפחדה, הטפת מוסר וצדקנות, והגיעו למקום שמבין שרק מודעות עצמית ואבסורד יכולים לגרום לכולנו לעצור ולהבין שמדובר במשהו הרבה יותר גדול מהמערכונים הקצרים והמאד מצחיקים הללו, ולחבר אותנו למוטיבציה לייעד את כל בקבוקי השתיה הריקים לכלוב המיחזור, ששמו בישראל - המיחזורית.

 

ההשוואה לחיי מין והפינה המושאלת מזו של הסקסולוגית המפורסמת, רק הופכים את המיחזור ממושג שחוק ומשעמם למרגש ונישא על כפיו של נושא אחר, שלפחות פרויד חשב שהכל סובב סביבו. אז אם זה יפיח רוח חיים במוכנות שלנו לצאת מדרכנו ולהתחיל למחזר ולהקפיד על הפיכת העניין להרגל, יתכן שהעולם יהיה מקום קצת יותר טוב להמשיך לחיות בו ואולי זה אפילו יגרום לנו לשקול מחדש את חיי הזוגיות והמין שלנו, ואז בכלל.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.