פסטיבל מיפ
צילום: יח"צ

בדרך לריביירה: הביתן הלאומי יכלול 14 חברות - לצד עמדות של קשת, ארמוזה ודורי מדיה

תעשיית הפורמטים הכניסה גלגלה ב-2015 כ-380 מיליון ד', רבות בזכות ההשתפות ביריד הטלוויזיה בקאן. ענני תקשורת חוזרת למיפ לאחר היעדרות - בעקבות העסקה עם נטפליקס
אלכסנדר כץ |

14 חברות ישראליות ייקחו השבוע חלק בביתן הישראלי בתערוכת הטלוויזיה MIP בקאן בצרפת, שהיא אחת ממקורות ההכנסה הגדולים עבור תעשיית הטלוויזיה הישראלית, שגלגלה ב-2015 כ-380 מיליון דולר. ביריד משתתפות כ-1,600 חברות מ-100 מדינות, וצפויים להגיע אליו כ-11 אלף מבקרים.

 

את הביתן הישראלי מקים מכון היצוא, לצד מדינות כמו ארה"ב, טורקיה, מקסיקו וגרמניה. החברות הישראליות יכולות לקיים בביתן מפגשים עסקיים עם מפיקים, קניינים ומנהלי רכש. בנוסף לביתן הישראלי, כמה חברות ישראליות גדולות יפעלו מביתנים עצמאיים ביריד – בהן קשת אינטרנשיונל, דורי מדיה וארמוזה פורמטס.

 

בביתן הישראלי משתתפים השנה רות דיסקין סרטים, סיניפיל, איי.אס.ג'י מדיה, היפר ויז'ן, אלה קום, מטר הפקות, גו טו פילם, טלית הפקות, אולמן מדיה, ג'י טורנל, סקרינז, קולסופט, זברה וונטייז. גם לענני תקשורת, שביריד הקודם בחרה לא לשלוח נציגות, יש הפעם אנשים במיפ, לאחר העסקה עם נטפליקס, והעניין שהיא עוררה.

 

לפני כשנה יריד מיפ היה בסימן ישראל. בחודש ספטמבר השנה יתקיים לראשונה בישראל כנס פורמטים בינ"ל ביוזמת מכון היצוא, מינהל סחר חוץ במשרד התעשייה והכלכלה ומשרד החוץ. במסגרת הכנס יתכנסו לראשונה כל הגופים שעוסקים ביצוא תוכן טלוויזיוני ופורמטים ישראליים, במטרה לקיים מפגשים עסקיים בין יוצרי ומפיצי הפורמטים ותוכניות הטלוויזיה ובין לקוחות פוטנציאליים מחו"ל, וכן למצב את ישראל כמדינה מובילה בענף יצוא הפורמטים הטלוויזיוניים. לכנס יגיעו קניינים של חברות הפקה ומנהלי ערוצים מהעולם, מפיצים, מנהלי תכניות, מנהלי רכש וחברות הפקה.

 

לדברי מירה גשל, מנהלת ענף תוכן, קולנוע, טלוויזיה ומוזיקה במכון היצוא, "השנה מעבר לתכנים טלוויזיוניים, פורמטים וסרטים דוקומנטריים יוצגו בביתן הלאומי גם טכנולוגיות בעלות ממשק לעולם הפורמטים והטלוויזיה – כך למשל חברת וונטייז תציג את 'הנטפליקס'' הישראלי המאפשר צפייה בתכנים נבחרים מכל מכשיר נייד, וחברת סקרינז שתציג את מערכת ה- Real Time Platformשלה. המערכת מבוססת על טכנולוגיה ייחודית פרי פיתוח החברה, המאפשרת ליוצרי פורמטים, מפיקים, מפיצים וגופי שידור ליצור באופן קל, פשוט ומהיר פעילויות דיגיטליות אינטראקטיביות לתכנים שלהם ובכך להפוך את השידור לאירוע טלוויזיוני חי בו לצופים יש תמריץ לצפות בשידור". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.