פסטיבל מיפ
צילום: יח"צ

בדרך לריביירה: הביתן הלאומי יכלול 14 חברות - לצד עמדות של קשת, ארמוזה ודורי מדיה

תעשיית הפורמטים הכניסה גלגלה ב-2015 כ-380 מיליון ד', רבות בזכות ההשתפות ביריד הטלוויזיה בקאן. ענני תקשורת חוזרת למיפ לאחר היעדרות - בעקבות העסקה עם נטפליקס
אלכסנדר כץ |

14 חברות ישראליות ייקחו השבוע חלק בביתן הישראלי בתערוכת הטלוויזיה MIP בקאן בצרפת, שהיא אחת ממקורות ההכנסה הגדולים עבור תעשיית הטלוויזיה הישראלית, שגלגלה ב-2015 כ-380 מיליון דולר. ביריד משתתפות כ-1,600 חברות מ-100 מדינות, וצפויים להגיע אליו כ-11 אלף מבקרים.

 

את הביתן הישראלי מקים מכון היצוא, לצד מדינות כמו ארה"ב, טורקיה, מקסיקו וגרמניה. החברות הישראליות יכולות לקיים בביתן מפגשים עסקיים עם מפיקים, קניינים ומנהלי רכש. בנוסף לביתן הישראלי, כמה חברות ישראליות גדולות יפעלו מביתנים עצמאיים ביריד – בהן קשת אינטרנשיונל, דורי מדיה וארמוזה פורמטס.

 

בביתן הישראלי משתתפים השנה רות דיסקין סרטים, סיניפיל, איי.אס.ג'י מדיה, היפר ויז'ן, אלה קום, מטר הפקות, גו טו פילם, טלית הפקות, אולמן מדיה, ג'י טורנל, סקרינז, קולסופט, זברה וונטייז. גם לענני תקשורת, שביריד הקודם בחרה לא לשלוח נציגות, יש הפעם אנשים במיפ, לאחר העסקה עם נטפליקס, והעניין שהיא עוררה.

 

לפני כשנה יריד מיפ היה בסימן ישראל. בחודש ספטמבר השנה יתקיים לראשונה בישראל כנס פורמטים בינ"ל ביוזמת מכון היצוא, מינהל סחר חוץ במשרד התעשייה והכלכלה ומשרד החוץ. במסגרת הכנס יתכנסו לראשונה כל הגופים שעוסקים ביצוא תוכן טלוויזיוני ופורמטים ישראליים, במטרה לקיים מפגשים עסקיים בין יוצרי ומפיצי הפורמטים ותוכניות הטלוויזיה ובין לקוחות פוטנציאליים מחו"ל, וכן למצב את ישראל כמדינה מובילה בענף יצוא הפורמטים הטלוויזיוניים. לכנס יגיעו קניינים של חברות הפקה ומנהלי ערוצים מהעולם, מפיצים, מנהלי תכניות, מנהלי רכש וחברות הפקה.

 

לדברי מירה גשל, מנהלת ענף תוכן, קולנוע, טלוויזיה ומוזיקה במכון היצוא, "השנה מעבר לתכנים טלוויזיוניים, פורמטים וסרטים דוקומנטריים יוצגו בביתן הלאומי גם טכנולוגיות בעלות ממשק לעולם הפורמטים והטלוויזיה – כך למשל חברת וונטייז תציג את 'הנטפליקס'' הישראלי המאפשר צפייה בתכנים נבחרים מכל מכשיר נייד, וחברת סקרינז שתציג את מערכת ה- Real Time Platformשלה. המערכת מבוססת על טכנולוגיה ייחודית פרי פיתוח החברה, המאפשרת ליוצרי פורמטים, מפיקים, מפיצים וגופי שידור ליצור באופן קל, פשוט ומהיר פעילויות דיגיטליות אינטראקטיביות לתכנים שלהם ובכך להפוך את השידור לאירוע טלוויזיוני חי בו לצופים יש תמריץ לצפות בשידור". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.