אתם דווקא שובניסטיים: תלמידי 'הבצפר' בקמפיין מעולה לקראת יום האשה
מסכנים הגברים, גם כשהם מנסים להחמיא הם יוצאים שובניסטיים וחסרי רגישות. קמפיין חדש של תלמידי הבצפר, קרן ברל כצנלסון וחברת האוטובוסים מטרופולין לקראת יום האשה ניגש לסוגיית העצמת נשים והפחתת סטיגמות נפוצות (גם כשהן לכאורה לא מכוונות) מכיוון מעניין מאוד סביב המלה "דווקא" - זו שמחמיאה ולמעשה פוגעת כשהיא מצביעה על היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל.
סטודנטים ובוגרים של בית הספר ללימודי פרסום הבצפר עיצבו כרזות פרסום שיופיעו על גבי אוטובוסים של חברת מטרופולין. המודעות מעלות לדיון סוגיות הקשורות בהדרת נשים וביחס מפלה לנשים, והן נבחרו לעלות דווקא על גבי אוטובוסים במטרה לחשוף את המסרים היכן שלא פעם עולים סטראוטיפיים בעייתיים על נשים - בכביש. במקביל, יעלה הקמפיין גם בפייסבוק וברשתות החברתיות. העבודה המצטיינת תזכה לחשיפה תזכה את יוצריה במלגה על סך 3,000 שקלים שתוענק על ידי קרן כצנלסון.
במקום הראשון, מבין עשרות עבודות שהוגשו, זכו אורון הרשטיג ואליהו ברוך עבור סדרת כרזות ה"דווקא": "היא דווקא נוהגת בסדר", "היא דווקא חונה מעולה", "היא דווקא מבינה בספורט", "היא דווקא ממש מצחיקה", היא דווקא מרוויחה יפה" - כותרות שיופיעו על גבי שילוט האוטובוסים.
יגאל בראון, מנכ"ל הבצפר: "שיתוף הפעולה שלנו עם קרן ברל כצנלסון כבר הופך למסורת. בכל הזדמנות שבה ניתן לרתום את המוחות הקראטיביים של הסטודנטים שלנו לטובת קידום רעיונות חברתיים או למען הקהילה, הקרן הופכת לשותפה טבעית שלנו, ו"דווקא" כשמדובר בקידום מעמד האישה".
ערן חרמוני מקרן ברל כצנלסון: "הרשתות החברתיות, בראשן הפייסבוק, הן השופר המרכזי להסתה וקריאה לאלימות. כחלק מפעילויות הקרן, אנו משתדלים להציב מראה אל מול פניה של החברה הישראלית, באמצעות פרוייקט דו"ח השנאה, שמנטר אחר גזענות, הסתה והדרה ברשת. הגיע הזמן שאנו כחברה נתקדם ביחס שלנו לנשים. בפרוייקט הזה ביקשנו לשים מראה לנגד עיני הציבור דווקא על עניינים מחיי היום יום שנובעים מאי השוויון החברתי בין המינים".
ליבנת כהן דן, מנהלת שיווק וקשרי לקוחות במטרופולין: "אנו גאים לקדם נושא בעל משמעות חברתית כה חשובה. עוצמתן של הכרזות שנבחרו בכך שהן מפנות את תשומת ליבנו לשימוש בשפה שממקמת נשים בעמדת נחיתות, בייחוד בכל הקשור לעולם הנהיגה והכביש. מטרופולין מעסיקה עשרות נשים כנהגות אוטובוסים, שעושות עבודה מצוינת ומקבלות הערכה רבה גם מהנוסעים. העסקת נשים במקצועות שעדיין נחשבים כ"גבריים", היא בוודאי דרך אחת לשנות תפיסות ולקדם שוויון".
- 2.אורה לוי 04/03/2016 08:35הגב לתגובה זוראיתי את הכרזות, עצוב. יש לי את היכולת להסביר למה עצוב וכן-להפיק, עם הסטודנטים והסטודנטיות שלכן כרזות לביטוי השיויון המיגדרי המיוחל. צלצלו: 0504808714
- 1.אייל 03/03/2016 14:44הגב לתגובה זואורן ואליהו - אחלה עבודה. אהבתי. שלחו לי קורות חיים ותיק עבודות ל[email protected]
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
