הפגנת עובדי גלובס מול ביתו של אליעזר פישמן
צילום: אלכסנדר כץ
טור

בפלאפון לא שוכחים את התמיכה שקיבלו מגלובס: יו"ר ועד העובדים בטור לאייס

רק כמה עשרות הגיעו להפגנה מול ביתו של פישמן, אבל הייתה שם גם הרבה סולידריות. יו"ר ועד עובדי פלאפון ברק לוי, על מאבקי עובדים בלי צמיגים בוערים, ועם צעירים משכילים
ברק לוי | (2)

בדרכי רצופת הפקקים לביתו של אליעזר פישמן בסביון, על מנת להשתתף בהפגנה של חברי הוועד של גלובס המוחים על פיטורי 60 מעובדי העיתון, עלו וצצו בזיכרוני רגעים ואירועים ממאבק ההתאגדות פורץ הדרך שניהלנו בחברת פלאפון לפני כ-3 שנים על זכותנו הבסיסית והלגיטימית להקים ועד.

 

בין היתר נזכרתי איך לכל אורך המאבק קיבלנו פעם אחר פעם גב תקשורתי מאותו עיתון כלכלי ורוד המיועד בדרך קבע לאנשי עסקים ומנכ"לים של חברות גדולות. אין לראות זאת כדבר מובן מאליו. המחאה החברתית של 2011 גרמה להרחבת הפריזמה הכלכלית גם בקרב עיתונאים ועורכים, עם שחקן חדש במשוואה שעד אז באופן אבסורדי לא נלקח בחשבון - העובדים עצמם.

 

אורי יוגב, המכהן כיום כיו"ר רשות החברות הממשלתיות, התראיין לפני כעשור עת נפרד מתפקידו כממונה על השכר במשרד האוצר, וטען כי "הצלחנו לקדם את המהפכה הדרמטית מכולן - שבירת העבודה המאורגנת בישראל". אומנם "חזונו" של יוגב לא קרם עור וגידים, אך בישראל, חשוב לזכור, מספר העובדים המאוגדים נמוך מ-40%. לכן, זוהי רק התחלתו של המאבק.

 

ייתכן שהדעה הרווחת היא שבמקום עבודה כמו גלובס המספק שכר מכובד, יוקרה מקצועית ועוד שלל הטבות, אין צורך בוועד עובדים מיוזע. אלא שהמציאות, בין השאר גלי פיטורים ומשברים כלכליים, מורכבת הרבה יותר ומחייבת את מתן היכולת להתאגד והגברת המודעות ליכולת הזאת.

 

אם עד כה התרגלנו בעיקר למאבקי עובדים עם צמיגים בוערים, מגאפון רועש ומפעל נעול באזורי הפריפריה הרחוקים, באחרונה אנו עדים גם למאבקים במתכונת שונה. אט אט קמות יוזמות התאגדות מסוג חדש: ועדי עובדים של צעירים, משכילים, מאזור המרכז שמבינים כי המאבק נגד רמיסת זכויות והלנת שכר אינו נחלתם הבלעדית של עובדי מפעלים קשי־יום - המאבק הזה רלוונטי, יותר מתמיד, גם בעיתון כלכלי מוביל.

 

אחטא לאמת אם אומר שמאות מפגינים מחו מול ביתו של פישמן – בסך הכל היו במקום עשרות בודדות של מוחים, אבל עדיין היה בה משהו מרגש. נציגים של ועדי עובדים מתחום הסלולר, התשתיות, התחבורה ועוד הגיעו להפגין נגד פיטורים שלא נוגעים להם ישירות. כתף מול כתף עם עובדי גלובס. סולידריות בישראל 2015 היא כבר מזמן לא מילה גסה.

 

ברק לוי הוא יו"ר ועד העובדים בפלאפון

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יניב 24/12/2015 21:04
    הגב לתגובה זו
    כשאתה הולך עם האמת שלך אתה יודע שאתה תנצח כל דבר זה יקח יום זה קח שבועיים זה יקח שנה וזה יקח גם שלוש שנים אבל אתה תגיע למטרה שלך כי את האמת אי אפשר לסלף,אי אפשר לשנות ככה זה היה וככה זה יהיה תמיד ברק תמיד הלך עם האמת שלו לי ויתורים בלי קיצור דרך ובסוף פגשנו ועד חזק עם לויאליות אדירה מחד גיסא אך גם עקרונות צדק ושאיפה לעתיד ורוד לעובדי פלאפון מאידך גיסא וכך צמח לו ועד חזק ואמיתי בפלאפון חברי גלובוס היקרים אל תוותרו תאמינו בעצמכם ובאמת שלכם והסכם הקיבוצי יהיה מנת חלקכם בקרוב מאוד בהצלחה חברים
  • 1.
    משה עטאר 24/12/2015 20:45
    הגב לתגובה זו
    ״פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש כי הוא עם ומתחיל ללכת ״ משפט זה ליווה אותנו לאורך כל מהלך ההתאגדות בחברת פלאפון והיווה לנו ממש סוג של הימנון אבל בהחלט יש בו בכדי להסביר לכם על אדם שקם בבוקר והחליט לשים סוף לעבדות המודרנית והאדם הזה הוא ברק לוי ונכון להיום זה כבר לא רק פלאפון זה כל התאגדות שרוקמת עור וגידים ועל אחת כמה וכמה גם הבעת הסולידריות עם עובדי גלובס הנפלאים שבימים קשים היו שם לצידנו ועל כל כל הכבוד ושאפו עובדי גלובס המאבק שלכם צודק ערכי וישר ואנחנו עובדי פלאפון לצידכם
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.