רייטינג

לא כולם חגגו: אחוזי צפייה בודדים בליל הסדר, ערוץ 9 עקף את 2 בפרה-פריים

סופ"ש של רייטינג נמוך בשל החג, בעיקר בערב ליל הסדר עצמו. בשבת: ערוץ 10 נצמד ל-2. ביום ה': "החטיפה" שלא הייתה לא רשמה נתוני צפייה גבוהים
אלכסנדר כץ |

הפתעה גדולה לא נרשמה בערב ליל הסדר ביום שישי, כשערוצי הטלוויזיה רשמו נתוני רייטינג נמוכים מאד, כפי שקורה פעמיים בשנה - ערב ראש השנה וערב פסח. על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי מהדורת החג בערוץ 2 בהגשתה של נטעלי שם-טוב, רשמה 3.9%, ואילו המהדורה בערוץ 10 הניבה 1.2%. בין 20:00 ל-20:30 רשמה מהדורת סיכום חדשות העולם מלחמה ושלום של ערוץ 9 עם דמיטרי דובוב, 2.4%.

הנקודה המעניינת של הערב התמקדה ברצועת הפרה-פריים, כאשר ערוץ 9 עקף בקרב משקי בית יהודים, את הערוצים המתחרים. התכנית האוכל עלי קיבלה 1.4%, ואילו הסדרה הסולטאן הניבה 3%, בשעה בה התיישבו המוני בית ישראל לסעודת החג. בערוץ 2 ממוצע הרייטינג ברצועה זו עמד על 2%, ובערוץ 10 - על כ-1.1%.   ובפריים-טיים של ערב החג, כמובן ששידורים חוזרים: שידור חוזר של 'שרים נעמי שמר' (רשת, ערוץ 2) הניב 2.2%, לפני שידור חוזר של 'אין כמו בארץ' (רשת, ערוץ 2) שכבר התחזק ל-3%, וההופעה של שלומי שבת (רשת, ערוץ 2) עם 2.4%. שידור חוזר של 'דברים שרציתי לומר' (ערוץ 10) הסתפק ב-0.7%, ולאחריו שידור חוזר של 'פרופיל 64' (ערוץ 10) עם 1.2%, והסרט 'מוכרחים להיות שמח' (ערוץ 10) עם 1.4%.   יום שבת   את הפריים-טיים הוביל שידור חוזר של דייט בחשיכה (רשת, ערוץ 2) שקיבל 13.3%, פחות מנקודה יותר מהשידור החוזר של מערכוני הגשש (ערוץ 10) עם 12.7%. הסרט 'העולם מצחיק' (רשת, ערוץ 2) קיבל 6.8%, ואילו הסרט 'מדורת השבט' (ערוץ 10) רשם 6.1%.   בגזרת החדשות: 'חדשות חג' (חדשות 2) הניבה 18.3%, מול 9.8% למהדורה בערוץ 10 ו-2.3% למהדורה של ערוץ 1.   יום ה'   במוקד העניינים של ערב חמישי, היה סיפור החטיפה שלא הייתה. באותן שעות עוד לא נמצא "החטוף" ניב אסרף, והערוצים עברו למתכונת שידורים מיוחדת. מהדורה מורחבת של 'חדשות 2' הניבה 20.9%, ועוד לפניה תכנית חיסכון (חדשות 2) במתכונת מיוחדת, עם 15.5%. 'חדשות 10' מורחבת עם 8.2%, כאשר לפניה קיבלה מהדורת שבע מורחבת (חדשות 10) 7.1%, ואילו 'מבט' (ערוץ 1) במתכונת מורחבת, זכתה ב-5%. בהמשך הערב ניסו הערוצים לחזור לשדר עסקים כרגיל: ספיישל של הכול הולך (רשת, ערוץ 2) הניב 15%, ואילו משחק הכדורסל במסגרת היורוליג בין מכבי תל אביב לגלאטסראיי (ערוץ 10) רשם 11.5%.   'להושיט יד' (רשת, ערוץ 2) קיבלה 10.7%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) זכתה ב-9.4%, 'לילה כלכלי' (ערוץ 10) רשמה 8%, 'החדשות הלילה' (חדשות 2) ניפקה 8.1%, מול 5.6% ל'צינור לילה' (ערוץ 10). 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.