יממה לדד-ליין: כ-200 איש חוסמים את צומת עזריאלי - "לא לסגור את ערוץ 10"
(עדכון, 18:08) פחות מיום וחצי לפני פקיעת הזיכיון של ערוץ 10, וההנהלה והעובדים מעלים הילוך במאבק שהם מנהלים נגד ראש הממשלה נתניהו, שלדבריהם אינו פועל להצלת הערוץ. בשעה זו מפגינים כ-250 מפגינים, עובדי הערוץ ותומכיהם בצומת עזריאלי וחוסמים אותה במחאה על הכוונות לסגירת ערוץ 10. על השלטים אותם מניפים המפגינים נכתב: "רשיון או בזיון", "נלחמים על הפרנסה, מחזקים את העיתונות, מצילים את ערוץ 10", ו"לא נותנים תירוץ, לסגור את הערוץ".
בהודעה שפרסם מוקדם יותר היום ארגון העיתונאים נכתב כי "רגע האמת של עמיתינו מ'חדשות 10' הגיע. מחר בחצות ייסגר ערוץ 10 והם כולם ייזרקו למעגל האבטלה, וערב הבחירות ייסגר כלי תקשורת חשוב בישראל".
עוד נכתב כי "בדיוק בשביל דברים כאלה בחרנו להתאגד: אסור לנו לשתוק לנוכח סגירת כלי תקשורת. אסור לנו להפקיר את חברינו בשעתם הקשה... זה רגע האמת, ועלינו להיות מאוחדים למען המטרה".
בתוך כך, בסקר שערך מכון הסקרים TNS עבור ערוץ 10, עולה כי ל-60% יפריע ויפריע מאד אם ערוץ 10 יפסיק לגמרי את שידוריו. מאידך, ל-21% לא יפריע וכלל לא יפריע. התוצאות הן בקרב 500 משיבים בגילאים 18-65, בסקר שנערך אתמול.
עוד עולה מן הסקר כי כמעט 61% אוהבים ומאד אוהבים את הערוץ, מול 8% שלא כל כך אוהבים, וכלל לא אוהבים. ל-58% מהנשאלים ערוץ 10 ו'חדשות 10' מסקרים ומקדמים נושאים שחשובים להם כאזרחים, מול כ-11% שטוענים שהסיקור הוא במידה מעטה וכלל לא.
נתון מעניין עולה מהשאלה "האם לדעת ראש הממשלה נתניהו מעוניין או לא מעוניין לסגור את ערוץ 10? לטענת 42.8% אנו בחיוב, בעוד 22.4% טענו שהוא אינו מעוניין בסגירת הערוץ. 61.1% מהנשאלים מאמינים כי הסיבה שבגללה נתניהו מעוניין לסגור את הערוץ, נעוצה בתחקירים שהערוץ פרסם, ואילו 28.1% חושבים כי הסיבה היא אי תשלום חובות הערוץ.
אתמול: פגישה בין הנהלת ערוץ 10 לתיא תקשורת
בתוך כך, המגעים בין ערוץ 10 לתיא תקשורת להכנסתה כמשקיע בערוץ, עולים שלב. אתמול התקיימה פגישה בהשתתפות מנכ"ל תיא תקשורת יואב פרץ , הבעלים עמי גניגר, מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, והיועצים המשפטיים. בפגישה הציג ערוץ 10 מצגות על מצבו הכלכלי.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
היום אחר הצהריים הודיע מנכ"ל תיא להנהלת ערוץ 10 כי על פניו הבדיקות השביעו רצון. "תיא תקשורת ואולפני הרצליה מעוניינים, בכפוף לקבלת כל האישורים הנדרשים כדין, להעמיד את המימון הנדרש להבטחת המשך פעילותו של ערוץ 10 בהתאם לתנאים שייקבעו במסגרת ההליך המתבצע בימים אלה", כתב פרץ לוורשבסקי.
במקביל, פנתה תיא במכתב לרשות השנייה בו הודעה כי החברה מעוניינת להשקיע בערוץ, וביקשה לקבל פרטים על אפשרות לקבל רישיון להפעלת הערוץ. הערכה היא כי 'תיא' כבר מוכנה לחתום על הסכם הבנות, לאחר שדירקטוריון החברה אישר להנהלה להמשיך במגעים.
ואולם, לא נראה כי הכניסה של תיא לערוץ 10 תעבור חלק. במסגרת המגעים כבר הובהר כי כניסה כזו, אם תתבצע, תעשה אך ורק שערוץ 10 יקבל רישיון, ואולם זה בדיוק אבן הנגף בפניה עומד הערוץ, שלא מקבל רישיון למרות שהשיג 36 מיליון שקלים עבור חובותיו לרשות השנייה. תנאי נוסף שהעבמידה תיא תקשורת הוא בדיקות נוספות שהחברה צריכה לבצע, למשל בדיקת נאותות ועוד.
איגוד השיווק לנתניהו: הצרכן ייפגע בלי תחרות
בתוך כך, איגוד השיווק הישראלי נרתם אף הוא למאמצים להשארת ערוץ 10 באוויר. היום (יום ג') העביר האיגוד פנייה לראש הממשלה בה הוא קורא למציאת פתרון מיידי להמשך פעילותו של ערוץ 10, יממה טרם החשכתו.
לדברי האיגוד: "המשך קיומו של ערוץ 10 הוא בעל חשיבות לאומית, והחשכתו תפגע פגיעה אנושה בתחרות החופשית בטלוויזיה המסחרית ובתקשורת הישראלית כולה . 24 שעות לפני החשכת הערוץ אנו קוראים לך למצוא פתרון דחוף, ללא השהיות נוספות, אשר יבטיח את המשך פעילותו של הערוץ. שתיקתך המתמשכת בנושא זה - רועמת באוזנינו".
עוד מוסיף האיגוד: "לא נוכל להגזים בנזק העצום שעלול להיגרם לתעשייה שלמה אם ערוץ 10 ייסגר, חלילה. בצד אובדן משרות רבות בענף, ומשבר עמוק בשוק התוכן וההפקות, הרי שלגבי המפרסמים בטלוויזיה, תהיה החשכת ערוץ 10 בבחינת נסיגה רבת שנים, חזרה לימי המונופול של ערוץ ברודקאסט אחד, והעדר תחרות. להעדר תחרות תהיה השפעה מידית על עליית מחירי הפרסום. רק החברות הגדולות תוכלנה לאפשר לעצמן לפרסם בטלוויזיה, והדבר יביא להחלשת העסקים הבינוניים והקטנים. מהעדר תחרות נפגע קודם כל ולפני כולם - הצרכן הישראלי".
- 4.אודי 31/12/2014 08:55הגב לתגובה זוחוץ מזה כשסגרו את ערוץ 7 איפה היו כל היפיי נפש? כולל ציפי ליבני
- 3.שלמה 30/12/2014 18:27הגב לתגובה זואף אחד לא מאמין לכם. את ישראל היום מותר לסגור וערוץ 10 לא ?
- 2.סקר שקרי כיסוי מגמתי. הפגנת "ענק"? חחחחה (ל"ת)וצדק לכל 30/12/2014 17:52הגב לתגובה זו
- 1.ולד 30/12/2014 16:54הגב לתגובה זויש קרבה לישראל כץ
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
