סלקום TV
צילום: יח"צ

רעידת אדמה בשוק הטלוויזיה: הושק סלקום TV, המחיר - ב-99 ש' לחודש

פחות משנה לאחר ש-HOT ו-yes חויבו לשווק חבילות רזות ב-120 ש', נכנסת סלקום לתחום ומציעה חבילה משודרגת במחיר מוזל. ומה היא כוללת? צפו

חברת התקשורת סלקום השיקה הבוקר (יום ב') את שירותי 'סלקום TV', שתציב תחרות של ממש ל-HOT ו-yes ששולטות בשוק הטלוויזיה הישראלי.

החברה הודיעה הבוקר כי שירות הטלוויזיה יעלה 99 שקלים בלבד. חבילת "הכל כלול" (טלוויזיה ו-3 קווי סלולר עם שיחות ו-SMS ללא הגבלה ו-3 ג'יגה גלישה) תעלה 198 שקל בחודש. השירות זמין מהיום.

ניתן לבצע התקנה עצמאית ללא תשלום, או בסיוע טכנאי אישי להתקנה בבית הלקוח במחיר של 99 שקל, אולם הלקוחות הראשונים יזכו להתקנת טכנאי בחינם.

יש לציין כי מחיר חבילת טלוויזיה רב-ערוצים בישראל עומדת על כ-260 שקלים בחודש, מה שהוביל את משרד התקשורת לקדם מהלך להפצת שירותי בסיס ב-HOT וב-yes, במחיר מוזל של 120 שקלים. החבילות החלו להיות מופצות בחודש אפריל, אולם HOT ו-yes לא ששו לקדם את החבילות האלה, והן אכן לא זוכות לפופולריות.

אז מה תכלול החבילה של סלקום?

שירות 'סלקום TV' יועבר באמצעות האינטרנט ויכלול שידור ערוצי טלוויזיה ו-VOD במחירים תחרותיים. מחיר החבילה - 99 שקל לחודש והיא משלבת בין ערוצי עידן פלוס (שנקלטים מהאוויר דרך הממיר של סלקום) לבין ספריית VOD באינטרנט עם סרטים וסדרות לצפייה בכל זמן.

בסיס המהלך של סלקום הוא הרחבה הלכה למעשה של שירות עידן פלוס ולהרחיב אותו. בסלקום ביצעו בחודשים האחרונים מחקר ממנו עולה כי לקוחות הכבלים והלווין בישראל צופים בעיקר בערוצי עידן פלוס, עוקבים אחר 4 סדרות בממוצע (כולל כאלה שמשודרות בערוצים 1,2,10) וצופים ב-1-2 סרטים בשבוע.

עוד עלה מהמחקר כי 82% מהצופים בטלוויזיה נוהגים לצפות בתכנים בצפיה נדחית, בעיקר בתוכניות מוקלטות או ב-VOD. מחקר זה הוביל את סלקום לבנות את החבילה כפי שנבנתה - ערוצי עידן פלוס בנוסף למרתון סרטים ומרתון סדרות וכמובן שירות VOD וממיר מקליט.

הממירים הדיגיטלים הפועלים בשיטת Digital Terrestrial Television מאפשרים את קליטת הערוצים: 1, 2, 10, 33, 23 ו-99, כמו כן ניתן לקלוט כ-15 תחנות רדיו. בעתיד מספר הערוצים יורחב.

החברה מציעה גם ערוצי סרטים, סדרות (כולל ישראליות) והופעות חיות. הממיר החדש מאפשר הקלטה מיידית וכולל מערכת המלצות וחיבור לרשתות החברתיות. השירות ניתן בטלוויזיה, בטאבלט ובסמארטפון בעזרת ממיר מקליט עם סטרימר מובנה הכולל יכולות שידור באיכות HD, ספריית סרטים, סדרות, תוכניות ילדים, ספורט, מדע וטבע, תכני וידאו מאתרי אינטרנט נבחרים, ספריית מוזיקה עם למעלה ממיליון שירים לבחירה ושידורי רדיו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

סלקום רכשה את הסדרות 'בית הקלפים', 'שובר שורות', 'בוס', 'בטא', 'אלפא האוס', 'מנהטן', 'טרנספרנט', 'שחור הוא הכתום החדש', ועוד. הסדרות כלולות בחבילה החודשית ורוב התוכן יהיה באיכות HD.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר היום כי "הטלוויזיה בישראל יקרה מדי. אנחנו מציעים לכל משפחה בישראל טלוויזיה מצוינת במחיר שמאפשר חסכון של אלפי שקלים בשנה. סלקום מחוללת היום מהפכה בשוק הטלוויזיה בישראל".

עמי אראל, יו"ר החברה, הוסיף כי "למדנו מה הלקוח רוצה ומה לא, מה חשוב לו ומה מכריחים אותו לקחת. מדובר בחבילה מהפכנית שאין לה ואח ורע".

השר גלעד ארדן, לשעבר שר התקשורת, השתתף במסיבת העיתונאים שכינסה היום סלקום, ואמר כי "כל עם ישראל חיכה ליום הזה. אזרחי מדינת ישראל משלמים מחיר יקר מדי עבור הטלוויזיה. בדואופול של HOT ו-yes צריך להילחם באמצעות הגדלת התחרות. למרות שהחוק חייב את HOT ו-yes למכור חבילה יותר זולה הן עשו כל שביכולתן להסתיר מהציבור את אותה חבילה מוזלת והציבור לא יודע על קיומה בכלל. נראה הוזלה בסל השירותים ב-20%-30%".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הלאה לימור!!!. חדש חדש חדש!!! (ל"ת)
    בורקס ולימונדה 30/12/2014 11:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מה התכנים? (ל"ת)
    צופה 29/12/2014 19:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עבודה בעיניים 29/12/2014 16:57
    הגב לתגובה זו
    בסך הכל הם לא מציעים כלום מלבד VOD שגם הוא מצומצם מאוד.
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.