סלקום TV
צילום: יח"צ

רעידת אדמה בשוק הטלוויזיה: הושק סלקום TV, המחיר - ב-99 ש' לחודש

פחות משנה לאחר ש-HOT ו-yes חויבו לשווק חבילות רזות ב-120 ש', נכנסת סלקום לתחום ומציעה חבילה משודרגת במחיר מוזל. ומה היא כוללת? צפו

חברת התקשורת סלקום השיקה הבוקר (יום ב') את שירותי 'סלקום TV', שתציב תחרות של ממש ל-HOT ו-yes ששולטות בשוק הטלוויזיה הישראלי.

החברה הודיעה הבוקר כי שירות הטלוויזיה יעלה 99 שקלים בלבד. חבילת "הכל כלול" (טלוויזיה ו-3 קווי סלולר עם שיחות ו-SMS ללא הגבלה ו-3 ג'יגה גלישה) תעלה 198 שקל בחודש. השירות זמין מהיום.

ניתן לבצע התקנה עצמאית ללא תשלום, או בסיוע טכנאי אישי להתקנה בבית הלקוח במחיר של 99 שקל, אולם הלקוחות הראשונים יזכו להתקנת טכנאי בחינם.

יש לציין כי מחיר חבילת טלוויזיה רב-ערוצים בישראל עומדת על כ-260 שקלים בחודש, מה שהוביל את משרד התקשורת לקדם מהלך להפצת שירותי בסיס ב-HOT וב-yes, במחיר מוזל של 120 שקלים. החבילות החלו להיות מופצות בחודש אפריל, אולם HOT ו-yes לא ששו לקדם את החבילות האלה, והן אכן לא זוכות לפופולריות.

אז מה תכלול החבילה של סלקום?

שירות 'סלקום TV' יועבר באמצעות האינטרנט ויכלול שידור ערוצי טלוויזיה ו-VOD במחירים תחרותיים. מחיר החבילה - 99 שקל לחודש והיא משלבת בין ערוצי עידן פלוס (שנקלטים מהאוויר דרך הממיר של סלקום) לבין ספריית VOD באינטרנט עם סרטים וסדרות לצפייה בכל זמן.

בסיס המהלך של סלקום הוא הרחבה הלכה למעשה של שירות עידן פלוס ולהרחיב אותו. בסלקום ביצעו בחודשים האחרונים מחקר ממנו עולה כי לקוחות הכבלים והלווין בישראל צופים בעיקר בערוצי עידן פלוס, עוקבים אחר 4 סדרות בממוצע (כולל כאלה שמשודרות בערוצים 1,2,10) וצופים ב-1-2 סרטים בשבוע.

עוד עלה מהמחקר כי 82% מהצופים בטלוויזיה נוהגים לצפות בתכנים בצפיה נדחית, בעיקר בתוכניות מוקלטות או ב-VOD. מחקר זה הוביל את סלקום לבנות את החבילה כפי שנבנתה - ערוצי עידן פלוס בנוסף למרתון סרטים ומרתון סדרות וכמובן שירות VOD וממיר מקליט.

הממירים הדיגיטלים הפועלים בשיטת Digital Terrestrial Television מאפשרים את קליטת הערוצים: 1, 2, 10, 33, 23 ו-99, כמו כן ניתן לקלוט כ-15 תחנות רדיו. בעתיד מספר הערוצים יורחב.

החברה מציעה גם ערוצי סרטים, סדרות (כולל ישראליות) והופעות חיות. הממיר החדש מאפשר הקלטה מיידית וכולל מערכת המלצות וחיבור לרשתות החברתיות. השירות ניתן בטלוויזיה, בטאבלט ובסמארטפון בעזרת ממיר מקליט עם סטרימר מובנה הכולל יכולות שידור באיכות HD, ספריית סרטים, סדרות, תוכניות ילדים, ספורט, מדע וטבע, תכני וידאו מאתרי אינטרנט נבחרים, ספריית מוזיקה עם למעלה ממיליון שירים לבחירה ושידורי רדיו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

סלקום רכשה את הסדרות 'בית הקלפים', 'שובר שורות', 'בוס', 'בטא', 'אלפא האוס', 'מנהטן', 'טרנספרנט', 'שחור הוא הכתום החדש', ועוד. הסדרות כלולות בחבילה החודשית ורוב התוכן יהיה באיכות HD.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר היום כי "הטלוויזיה בישראל יקרה מדי. אנחנו מציעים לכל משפחה בישראל טלוויזיה מצוינת במחיר שמאפשר חסכון של אלפי שקלים בשנה. סלקום מחוללת היום מהפכה בשוק הטלוויזיה בישראל".

עמי אראל, יו"ר החברה, הוסיף כי "למדנו מה הלקוח רוצה ומה לא, מה חשוב לו ומה מכריחים אותו לקחת. מדובר בחבילה מהפכנית שאין לה ואח ורע".

השר גלעד ארדן, לשעבר שר התקשורת, השתתף במסיבת העיתונאים שכינסה היום סלקום, ואמר כי "כל עם ישראל חיכה ליום הזה. אזרחי מדינת ישראל משלמים מחיר יקר מדי עבור הטלוויזיה. בדואופול של HOT ו-yes צריך להילחם באמצעות הגדלת התחרות. למרות שהחוק חייב את HOT ו-yes למכור חבילה יותר זולה הן עשו כל שביכולתן להסתיר מהציבור את אותה חבילה מוזלת והציבור לא יודע על קיומה בכלל. נראה הוזלה בסל השירותים ב-20%-30%".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הלאה לימור!!!. חדש חדש חדש!!! (ל"ת)
    בורקס ולימונדה 30/12/2014 11:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מה התכנים? (ל"ת)
    צופה 29/12/2014 19:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עבודה בעיניים 29/12/2014 16:57
    הגב לתגובה זו
    בסך הכל הם לא מציעים כלום מלבד VOD שגם הוא מצומצם מאוד.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.