וואטס'אפ. רשת ב'
צילום: יח"צ

השמועות בוואטסאפ יצאו משליטה? רשת ב' מנצלת את המצב לקמפיין מהיר וחכם

תעלה הערב בקמפיין תחת הכותרת: "כשאתם באמת רוצים לדעת וואטסאפ, רק רשת ב'". מנכ״ל y&r: "מזמינים את הציבור להתבסס על מקור מידע אמין"
משה בנימין | (3)

חרושת השמועות ברשת הוואטסאפ יצאה מכלל שליטה בימי מבצע 'צוק איתן' וזכתה בהתאם ובצדק לביקורת רבה מהציבור הרחב. מעבר לביקורת זו יש מי שהשכיל לנצל את הסיטואציה שנוצרה לטובת קמפיין מהיר ויצירתי.

רשת ב', באמצעות משרד הפרסום y&r ישראל תעלה הערב בקמפיין שמזמין את הציבור להתעדכן באירועים ממקור אמין ומקצועי ולא דרך קבוצות וואטסאפ בהן עוברות שמועות שונות ומשונות. הקמפיין, תחת הכותרת "כשאתם באמת רוצים לדעת וואטס אפ, רק רשת ב'", יעלה ברשתות הרדיו של קול ישראל ובעיתונות הכתובה. בנוסף יופץ קטע האודיו של תשדיר הרדיו כקמפיין ברשת הסוררת עצמה - הוואטסאפ.

גיא בר מנכ"ל y&r israel: "אנחנו חיים במדינה בה כולם רוצים להראות שהם יודעים לפני כולם ומפיצים שמועות לא מבוססות בעיקר באמצעות קבוצות וואטסאפ. רשת ב מזמינה את הציבור להיות אחראי ולהתבסס על מקורות מידע אמינים בלבד ולא על שמועות שעוברות מפה לאוזן".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ארי 27/07/2014 13:37
    הגב לתגובה זו
    הכתבים הכי מקצועיים ברדיו: גל ברגר, ערן סיקורל, כרמלה מנשה (שלאחרונה מדבררת את צה"ל יתר על המידה), איתי נבו, עודד שחר שמצטרף ועוד כמה.
  • 2.
    יפה!! (ל"ת)
    26/07/2014 11:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מאזין לכם 24/07/2014 23:49
    הגב לתגובה זו
    הדיווחים בשעת מלחמה מעולים
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.