"לא נגמר מתכניות ריקודים או בישול; הדרך לספר סיפור צריכה להיות חדשה"
3 שעות אחרי האזעקה בבוקרו של יום רביעי השבוע, לודוביק אטאל מחכה נינוח בלובי של מלון דיוויד אינטרקונטיננטל, לקראת תחרות formagination שבה ישפוט. לידו יושב אורח אחר המתעדכן באפליקציית צבע אדום ומדווח על אזעקות בדרום. אטל, מנהל הפיתוח של חברת ההפקות של הערוץ המסחרי הגדול בצרפת TF1, הגיע לוועידת MAD לשיווק, פרסום, דיגיטל ותקשורת של גלובס. כמי שמכיר טוב את העיר (אחותו גרה בתל אביב), הוא לא ראה סיבה לחשוש מלהגיע גם השבוע.
אטל אחראי על רכש התוכן עבור חברת ההפקות של TF1, שרכשה והפיקה את רוקדים עם כוכבים, סלבריטי ספלאש, וכן על הפיתוח הפנימי בערוץ. formagination ואנשיו פיתחו, יחד עם ארמוזה פורמטס, פורמטים כמו בחזרה לדייט של מיכל ינאי ורוני קובן.
לשאלה איזו פורמטים החברה שלו מחפשת, הוא עונה כי המטרה היא גם לפתח פורמטים, ולא רק לרכוש אותם. בכל מקרה, מדובר על "פורמט שיענה על צרכי הערוץ שלנו: פריים טיים עם אלמנטים סלולאריים. מה שעבד מעולה אצלנו בשנה שעברה זה פורמטים גדולים כמו 'רוקדים עם כוכבים' ו-The voice. אנחנו מחפשים פורמט מבוסס סטודיו, שיש בו סיפור שיחזיק 10 או 12 שבועות, עם אלמנטים ויזואליים חזקים. אנחנו מחפשים את הטוויסט".
-מה זה בדיוק הטוויסט הזה?
תראי את 'סלברטי ספלאש' למשל - פורמט של הרבה טאלנטים עם שינוי. אני לא חושב שהדבר החדש הוא תחום חדש לגמרי. הטוויסט מגיע מדרך חדשה לספר את הסיפור. אני חושב ששיתוף הפעולה עם ארמוזה מביא אותנו למצוא תכניות כאלה.
- נטפליקס חותמת על הסכם היסטורי עם רשת TF1 הצרפתית לשידור טלוויזיה מסורתית
- 'החופשה המושלמת' תופק ע"י ערוץ NT1 הצרפתי - ותהיה גם גיחה לישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אטל מדבר על שיתוף הפעולה המתקיים כבר 3 שנים בין TF1 לבין 'ארמוזה פורמטס', לפיתוח תוכן משותף. במסגרת עבודת הפיתוח, ארמוזה ו-TF1 מפתחים יחד רעיונות לתכניות טלוויזיה בצוותים קריאטיביים משותפים.
-לא נמאס כבר מתכניות שירה או בישול?
ממש לא. אי אפשר להגיד שנגמר לנו מתכניות ריקודים או בישול או שירה. אני לא חושב שהנושאים האלה מוצו. אני חושב שהדרך לספר את הסיפור בהן צריכה להיות חדשה. הדרך שקיימת עכשיו קצת מיושנת. אם נראה משהו כמו The voice - אז תודה, כבר יש לנו את זה. אם לא מביאים טוויסט לאופן שבו מספרים את הסיפור, זה עדיין אותו דבר.
-אבל מה זה בדיוק הטוויסט?
למשל, I can do that של ארמוזה מביא את הטוויסט - סלברטיז לומדים מאנשים לא מפורסמים. הטוויסט הוא הדרך החדשה לספר את הנרטיב.
-ישראל מאד חזקה בשוק הפורמטים בשנים האחרונות. האם המצב הפוליטי והמלחמה ישנו את המצב?
ישראל עדיין בטופ של המדינות שמוכרות פורמטים, וכולם יודעים שבתחום הדרמה - יש פה כישרונות גדולים. בתחום הפורמטים הלא מתוסרטים, זה קורה בשנתיים-שלוש האחרונות, לרוכשים בינ"ל יש בה עניין גדול. עד לפני שנתיים-שלוש הפורמטים הלא-מתוסרטים מישראל, היו בעלי זווית פסיכולוגית שפחות מעניינת את השוק האירופאי, אבל מאז הפורמטים הם יותר של בידור בינ"ל.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
-אבל כשאתה מגיע לוועידה כזאת בתקופת מלחמה, זה לא גורם לך לחשוש לפורמטים ישראלים יהיו סחורה פחות מבוקשת באירופה?
כלל וכלל לא. זה בכלל לא קשור. כשאנחנו באים לפה, אנחנו מסתכלים על ישראל כעל מדינה קריאטיבית, ולא על הנושא הפוליטי.
-חששת לבוא?
לא. באופן אישי ממש לא, כי אני מכיר את המדינה.
-קולגות ביטלו, חששו?
ברור. אתה נוסע למדינה במלחמה ויש סיכון, אבל המטרה המקצועית שלי היא למצוא את הרעיונות הטובים לקבוצה שלי, ובשביל זה אני בא.
-דיברת על האלמנט הסלולרי - אתה יכול להרחיב?
מה שעשו בהכוכב הבא מאד מעניין. לא קנינו את זה כי יש לנו את The voice, אבל היכולת לשלב תוכן טלוויזיוני עם פעילות סלולרית, היא משהו שאנחנו הולכים אליו.
-אז איך מושכים את הצופים להיות מעורבים ופעילים סלולרית?
חשוב לציין שהתוכן בטלוויזיה הוא הכי חשוב. חייבים להמשיך לספר את הסיפור הכי טוב שאפשר. מבחינת הטכנולוגיה, מה שחשוב זה שהצופים לוקחים חלק בתכנית, לא רק בהצבעות ובסמסים כמו פעם, עכשיו הם יוצרים מה שהם יראו על המסך, וזה הדבר החדש.
-זה לא מסוכן? אולי הצופים ישפיעו כך על הנרטיב שהסיפור הטוב ייפגע?
הצופים לא מנהלים את הסיפור, אלא יוצרי התכנית. הם אלה שעורכים את החומר שהצופים יצרו.
-אלו תוכניות ישראליות אהבת בתקופה האחרונה?
'הכוכב הבא' ובום של 'קשת', מחוברים ומחוברות, חטופים, בני ערובה, תא גורדין וחברות.
-מה מאפיין פורמטים ישראלים בעיניך?
בתחום המתוסרט - זה קונספט דרמטי חזק וסיפור מסופר בדרך מתוחכמת ופסיכולוגית, ודמויות מאד עמוקות, כמו 'חטופים' למשל. בפורמטים הלא מתוסרטים - כל פורמט חדש בא עם זווית חדשה וקונספט עמוק של איך לספר את הסיפור. 'מחוברים/מחוברות' למשל שינה את הדרך שבה מספרים את הסיפור היומיומי של אנשים בעזרת היומן הדיגיטלי. מאז נולדו לו המון צאצאים בשוק וחיקויים. גם העריכה הייתה חדשה. בקרוב אהבה למשל - לקח מזה הרבה.
-מה אתה יכול לספר על הפורמט החדש שאתם מפתחים עם 'ארמוזה פורמטס'?
אני לא יכול לספר כמעט כלום. אנחנו עובדים עליו כמה חודשים. הפרויקט הזה הוא ענקי, לא מתוסרט מתחום הבידור. אנחנו מפיקים טריילר ואנחנו מתכוונים למכור אותו בצרפת קודם כל, ואז בעולם. בראש הצוות הקריאטיבי עומדים עמוס נוימן ונחמה כהן מ'ארמוזה'. אנחנו עובדים עליו במקביל בפריז ובתל אביב וביחד, בעזרת סקייפ וכו'. על התוכן אני לא יכול להגיד כלום, רק שזה מאד חדשני ומבוסס על טכנולוגיה. אבל יותר מהטכנולוגיה, זה פורמט בידורי, והטכנולוגיה היא רק הדרך לספר את הסיפור. בעוד כחודש נצלם את הטריילר.
******
ויש גם מנצח: שי ברמלי זכה בתחרות ב- formagination
תחרות הפורמטים formagination מיסודה של 'ארמוזה פורמטס', הכריזה על שי ברמלי כזוכה בתחרות לשנה זו, לאחר שניצח את 5 הפורמטים שעלו לגמר - לשלב הפיצ'יניג. מעל 130 הצעות הוגשו לתחרות.
ברמלי הציג את הפורמט Family Drop - שעשועון אולפן בו המשתתף נדרש להשליך את בני משפחתו התלויים מהתקרה בתוך מתקנים עגולים (ובטוחים) על לוח משחק משובץ. בכל משבצת מספר המסמל סכום כסף ועל המתמודד להפיל את בני משפחתו על המשבצות, על מנת לזכות בסכומים אלו.
ברמלי יזכה בחוזה פיתוח והפצה ב'ארמוזה פורמטס' ובתקציב של 50 אלף דולר, שנועד לאפשר הפקת פיילוט בעל פוטניציאל ממשי להפצה בינ"ל.
הפרס השני הוענק לאודליה יקיר על הצגת הפורמט Marry me now! המלווה נשים שנמאס להן לחכות שבן זוגן יציע להן נישואין לאחר שנות זוגיות רבות. כוכבות התכנית מחליטות לעשות את הצעד בעצמן ומתכננות הצעות נישואין מקוריות, כשעל החתן המיועד והמופתע להשיב אל מול המצלמות ואם תשובתו חיובית - להתחתן למחרת. יקיר זכתה במלגה לסמינר הטלוויזיה הבינ"ל ENTERTAINMENT MASTER CLASS.
פרס חביב הקהל ניתן לרודריגו גונזלס שהציג את הפורמטTHE SUMMER OF MY LIFE המפגיש בני נוער הסובלים מבעיות שונות, כמו למשל לא מקובלים, קשיים בלימודים, משבר משפחתי ועוד, עם סלב שמגיע מרקע דומה, ומסייע להם לצאת מהמשבר במסגרת מחנה קיץ. גונזלס זכה בכרטיס כניסה לשוק הטלוויזיה MIPCOM שיתקיים באוקטובר השנה.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)