שלישי - פעמיים כי טוב? עצרת נוספת של עיתונאי רשות השידור נגד ועדת לנדס
שבועיים לאחר
בעצרת המחאה שתתקיים גם הפעם בבית סוקולוב תחת הכותרת "שידור ציבורי לא קוברים - לא משתיקים את ערוץ 1 וקול ישראל", ינאמו ראשי אגודת העיתונאים בירושלים ותל אביב אחיה גנוסר ורותם אברוצקי, אנשי רשות השידור אילה חסון, יעקב אחימאיר, איתי לנדסברג, צ'יקו מנשה, ליאת רגב, פרופ' משה נגבי, וגם יוסי שריד, הבמאי דרור מורה ופרופ' מוטי קרמניצר.
האירוע מחר הוא חלק מפעולות המחאה של עובדי רשות השידור נגד
( 20 שניות על חיסול השידור הציבורי: סרטון שעובדי רשות השידור מפיצים)
מאבק העובדים יתמקד בעצרות הזדהות ובגיוס תמיכה בממשלה ובכנסת במטרה לגבש תמיכה ציבורית שתאפשר את המשך קיומו של השידור הציבורי במנותק מזיקה לדרג הפוליטי.
רק לאחרונה הצליחו אנשי קול ישראל וערוץ 1 לגבש חזית אחידה, לאחר פגישה שהתקיימה בין הצדדים ביום שישי האחרון. קדמו לכך מהלכים נפרדים של 2 הגופים ברשות השידור, לדוגמא אותה עצרת מהשבוע שעבר שהתמקדה במאבק להצלת קול ישראל.
במקביל, מחרתיים בשעה 9:00 בבוקר תתקיים הפגנת עובדי רשות השידור מול הכנסת במקביל לדיוני ועדת הכלכלה והכספים, בהמלצות של ועדת לנדס בדוח שהוגש לשר התקשורת גלעד ארדן.
נייר העמדה של האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל, מאגד את הסתייגויותינו מהדוח החד צדדי לדבריהם, שמשמעותו סגירת הרשות והכנסתן של 2,000 משפחות למעגל האבטלה, כך לפי נייר העמדה.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
דרישה: לבלום את דוח לנדס
על פי נייר העמדה, העיתונאים דורשים לבלום מיידית את הדוח, ולהיכנס ל"תהליך בחינה ותיקון כך שהשידור הציבורי והממלכתי לא יהפוך לערוץ מסחרי מוחלש (שכל הפקותיו חיצוניות), כפי שמוצע עתה". לדבריהם, "הדוח טומן סכנות גדולות לשידור הממלכתי והציבורי, לכלל עובדיו שהופקרו ולמעשה לכל עובדי המגזר הציבורי, שהם הבאים בתור לפיטורים במתכונת 'סגירה-פתיחה'".
עוד דרישה שעולה מנייר העמדה היא התנגדות גורפת לפיטוריהם של 1,88 עובדי רשות השידור, כפי שממליצה ועד לנדס. "העיתונאים מבינים את הצורך בשינוי עמוק ומחויבים לו, אבל פיטורים של כלל העובדים הוא בעל עלות עצומה למשק, אינו הכרחי ונועד לחסל את העבודה המאורגנת", נטען בנייר העמדה. העיתונאים דורשים גם לעמוד בהסכמי העבודה עמם, שנחתמו רק לפני חודשים אחדים במסגרת הרפורמה שהוקפאה ובוטלה לפני כמעט שנה על ידי ארדן.
בנייר העמדה דורשים העובדים כי כל שינוי ארגוני יעשה בתיאום עם נציגות העובדים; הכללת הסכמי פרישה במידה ותיושם תכנית לנדס; התייחסות למנהלת ההקמה החדשה; ניתוק השידור הציבורי מהפוליטיקה; והתייחסות להמשך הפעלתו של קול ישראל על 8 רשתות הרדיו שלו.
- 3.חיימיקו 18/03/2014 10:35הגב לתגובה זומדי שנה, בטסט השנתי לחידוש רשיון הרכב, כולנו משלמים בעד הרדיו במכוניות שלנו - גם אם אין לנו רדיו במכונית!!! איפה הייתם כל השנים? משרד התחבורה מסייע לממן מזה את השידור הציבורי ברדיו.
- 2.סימה בנצורי 18/03/2014 10:32הגב לתגובה זוהאגרה היא חלק מחוק רשות השידור, שחוקקה הכנסת לדורותיה, כנסת שכולנו בחרנו. ביטול האגרה הוא אך ורק בסמכות הכנסת והממשלה, ולא בידי העובדים ברשות השידור. לקרוא ולהפנים בבקשה.
- 1.מצצתם את דמנו שנים. הציבור שונא אתכם תפנימו (ל"ת)חבורת הזבל 17/03/2014 21:31הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.