בית רשת אסור להשתמש!!!
צילום: צילום: גוגל מפות אסור להשתמש!!!

לא סוף הסיפור: פולאר דיווחה על ביטול עסקת מכירת מניותה ב'רשת' לאנדמול

הרשות ה-2 לא סיימה לבחון את עסקת אנדמול-פולאר, והחברה נאלצה לדווח על כך לבורסה בתום חודשיים. הערכות: אפשרות לשינוי קל במתווה העסקה
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה אנדמול פולאר

חברת פולאר תקשורת דיווחה היום (יום ה') לבורסה כי עסקת מכירת החזקותיה בזכיינית ערוץ 2 רשת, נפלה, וזאת משום שעד כה לא התקבל אישורה של מועצת הרשות השנייה. ואולם, יש לציין כי הודעה זו אינה סותמת את הגולל על עסקת המכירה לאנדמול, וגורמים בשוק מעריכים כי היא צפויה לצאת לפועל, אם כי עם אפשרות לשינויים קלים במתווה שלה.

כזכור, בתחילת ינואר סוכם כי חברת ההפקות ההולנדית 'אנדמול' תרכוש 33% ממניות 'רשת' - 13% של 'פולאר' ו-20% של אביב גלעדי, 2 גופים שכבר שנים נמנעים מהשקעה בזכיינית. פולאר דיווחה אז כי תמכור את חלקה תמורת 1.5 מיליון דולר.

על מנת לאשר את העסקה הזו, היא צריכה להיות מאושרת על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, ועל ידי הרשות השנייה. תוקף הזמן שניתן לכך הוא חודשיים, שהסתיימו הבוקר, מה שחייב את פולאר, חברה ציבורית, לדווח כי העסקה לא יצאה אל הפועל.

2 הגופים - רשת ואנדמול, הצהירו בתחילת ינואר ישלבו כוחות להשקת תוכן מקורי חדש שייווצר ויופק על ידי אנדמול וצוות הפיתוח של 'רשת' - עבור השוק הישראלי, על גבי הפלטפורמה של 'רשת'. תוכן זה יופץ במערך אנדמול העולמי. על ידי מינוף המשאבים העולמיים שלה, אנדמול תפיץ תכניות בכל העולם ותפיק גרסאות מקומיות ללהיטים בינלאומיים עבור 'רשת'.

מ'רשת' לא התקבלה תגובה. מהרשות השנייה נמסר כי היא "בוחנת כל העברת מניות של זכייניות הטלוויזיה, כדי לוודא כי המחזיקים בהן הינם כשירים לפי הוראות החוק להחזיק בזיכיון. הרשות מברכת על כל השקעה של גורמים משמעותיים בזכייניות. עם העברת הנתונים המלאים מ'רשת', מועצת הרשות תקיים דיון בעניין".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.