שלמה רז
צילום: אלכסנדר כץ

"אמרו לי - אנחנו יודעים דברים על מבקר המדינה. אם זה לא איום, אז מה כן?"

דובר משרד מבקר המדינה טען בפאנל על פרשת הרפז-אשכנזי-ברק, כי המבקר אוים ע"י עיתונאים. איילה חסון: "אמרו לי בהתחלה - אשכנזי עבריין"

סערת גלנט ופרשת הרפז-אשכנזי ממשיכה להסעיר את התקשורת, ולהיות במוקד היום השני של כנס אילת לעיתונות. בפאנל "צו 8 לתקשורת/ התקשורת מגויסת", הטיל דובר לשכת מבקר המדינה שלמה רז, פצצה כאשר סיפר כי היו עיתונאים שאיימו על המבקר בפרסום מידע אישי.

לדבריו, "חלק מאנשי המבקר היו בהלם בעיקר מהפער העצום בין מה שהם ראו במפגשים עם עיתונאים שהוזמנו לשיחות, לבין מה שהם ראו אחר כך במציאות, במה שנאמר בחוץ. התקשורת שיחקה פה תפקיד מאד לא שיגרתי בפרשה הזאת. העיתונאים היו חלק מספקי המידע".

רז סיפר כי "אנשי מבקר המדינה פנו לעיתונאים רבים וביקשו להיפגש איתם. חלק מהעיתונאים לא הגיעו, חלק ביקש חיסיון ומסר את גרסתו. היו עיתונאים שהגיעו מתוך ניסיון להשפיע, שניסו להפעיל מניפולציה, לשכנע ולהשפיע. היו ניסיונות להרתיע את מבקר המדינה והכפיש אותו. אני קיבלתי טלפונים שאמרו לי - 'תדע לך שאנחנו יודעים על מבקר המדינה א' ב' ג'. אם זה לא איום, אז מה כן?'".

איילה חסון, מגישת 'יומן' בערוץ 1, היא אחד העיתונאיים המובילים בסיקור פרשת היחסים בין שר הביטחון לשעבר אהוד ברק לבין הרמטכ"ל גבי אשכנזי. חסון סיפרה כי "הגעתי לפרשה הזאת כחברה טובה של גבי אשכנזי ושל חבריו. היינו נפגשים באירועים משותפים. הסיפור הראשון הגיע דווקא מאשכנזי. אחר כך פגשתי מישהו במהלך הליכה בפארק הירקון, והוא אמר לי "אשכנזי עבריין".

פרשן ynet רון בן ישי, ביקר קשות את התנהלות התקשורת: "עיתונאים נותנים לנוכל הזה (כשהוא מתכוון לבועז הרפז, א"כ) להוליך אותם באף לפעמים ביודעין ולפעמים לא ביודעין. מה שקרה בפרשת מסמך הרפז, הוא יום כיפור של העיתונות הישראלית. זה התחיל בכך ש-2 עיתונאים בכירים מאד וידועים מאד (רוני דניאל ואמנון אברומוביץ', א"כ), חשפו את 'מסמך הרפז' ולא טרחו ללכת לאייל ארד ולשאול אותו אם זה יצא מהמשרד שלו (על המסמך הראשון התנוסס לוגו משרדו של ארד, במה שהתברר כמסמך מזויף, א"כ). אפשר היה לחכות יומיים עם הסיפור הזה".

"אבל זה היה הקטן בחטאים. השאר היה דבר שאני בשום פנים לא מוכן לסבול אותו. עיתונאים לקחו צד תמורת טובות הנאה, לא בכסף, אבל זה די דומה. הם נרתמו למאבק של 2 אגואים מטורפים, 2 אנשים שהאגו שלהם מפריע להם לאינטלקט שלהם. אותם אנשים ועוזריהם הפגינו יצירתיות בגיוס התקשורת ובמסע התקשורתי הזה".

בשלב זה התפרץ רונן ברגמן מידיעות אחרונות לדבריו, ופנה לבן-ישי: "זה פשטני לומר שיש 2 לשכות שרבות. יש 3.5 עיתונאים שעסקו בפרשה הזאת, וכל שאר התקשורת מחזרה את הנרטיב שבו 2 לשכות עם 2 אנשים אפופי אגו, והם החלו להילחם זה בזה והפעילו עיתונאים".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

איילה חסון חשפה כי בשלב מסוים היא אוימה בשל התעסקותה בפרשה: "באו אליי מהמשטרה ואמרו לי שביקשו מרשות השידור לדאוג לי לאבטחה אישית, כי היה מישהו אמר שיביאו מישהו מחו"ל שידרוס אותי".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אמירה יעקובוביץ 12/11/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
    בושה. כל מה שמתפרסם ניכתב בדוח המבקר . עתונאים לא קראו את הדוח במלואו . כל אחד שפוט של מי שמעביר לו חומר עכשיו הרפז הוא הנפש הטובה.מעניין למה? פתאם שכחו הכל מראיינים אותו כאילו הוא לא סולק מחיל המודיעין כאילו הסווג הבטחוני שלו לא הוסר . רון בן ישי לחלוטין צודק . תמורת מידע -ראיון שבו לא מזכירים מי האיש .
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.