"אמרו לי - אנחנו יודעים דברים על מבקר המדינה. אם זה לא איום, אז מה כן?"
סערת גלנט ופרשת הרפז-אשכנזי ממשיכה להסעיר את התקשורת, ולהיות במוקד היום השני של כנס אילת לעיתונות. בפאנל "צו 8 לתקשורת/ התקשורת מגויסת", הטיל דובר לשכת מבקר המדינה שלמה רז, פצצה כאשר סיפר כי היו עיתונאים שאיימו על המבקר בפרסום מידע אישי.
לדבריו, "חלק מאנשי המבקר היו בהלם בעיקר מהפער העצום בין מה שהם ראו במפגשים עם עיתונאים שהוזמנו לשיחות, לבין מה שהם ראו אחר כך במציאות, במה שנאמר בחוץ. התקשורת שיחקה פה תפקיד מאד לא שיגרתי בפרשה הזאת. העיתונאים היו חלק מספקי המידע".
רז סיפר כי "אנשי מבקר המדינה פנו לעיתונאים רבים וביקשו להיפגש איתם. חלק מהעיתונאים לא הגיעו, חלק ביקש חיסיון ומסר את גרסתו. היו עיתונאים שהגיעו מתוך ניסיון להשפיע, שניסו להפעיל מניפולציה, לשכנע ולהשפיע. היו ניסיונות להרתיע את מבקר המדינה והכפיש אותו. אני קיבלתי טלפונים שאמרו לי - 'תדע לך שאנחנו יודעים על מבקר המדינה א' ב' ג'. אם זה לא איום, אז מה כן?'".
איילה חסון, מגישת 'יומן' בערוץ 1, היא אחד העיתונאיים המובילים בסיקור פרשת היחסים בין שר הביטחון לשעבר אהוד ברק לבין הרמטכ"ל גבי אשכנזי. חסון סיפרה כי "הגעתי לפרשה הזאת כחברה טובה של גבי אשכנזי ושל חבריו. היינו נפגשים באירועים משותפים. הסיפור הראשון הגיע דווקא מאשכנזי. אחר כך פגשתי מישהו במהלך הליכה בפארק הירקון, והוא אמר לי "אשכנזי עבריין".
פרשן ynet רון בן ישי, ביקר קשות את התנהלות התקשורת: "עיתונאים נותנים לנוכל הזה (כשהוא מתכוון לבועז הרפז, א"כ) להוליך אותם באף לפעמים ביודעין ולפעמים לא ביודעין. מה שקרה בפרשת מסמך הרפז, הוא יום כיפור של העיתונות הישראלית. זה התחיל בכך ש-2 עיתונאים בכירים מאד וידועים מאד (רוני דניאל ואמנון אברומוביץ', א"כ), חשפו את 'מסמך הרפז' ולא טרחו ללכת לאייל ארד ולשאול אותו אם זה יצא מהמשרד שלו (על המסמך הראשון התנוסס לוגו משרדו של ארד, במה שהתברר כמסמך מזויף, א"כ). אפשר היה לחכות יומיים עם הסיפור הזה".
"אבל זה היה הקטן בחטאים. השאר היה דבר שאני בשום פנים לא מוכן לסבול אותו. עיתונאים לקחו צד תמורת טובות הנאה, לא בכסף, אבל זה די דומה. הם נרתמו למאבק של 2 אגואים מטורפים, 2 אנשים שהאגו שלהם מפריע להם לאינטלקט שלהם. אותם אנשים ועוזריהם הפגינו יצירתיות בגיוס התקשורת ובמסע התקשורתי הזה".
בשלב זה התפרץ רונן ברגמן מידיעות אחרונות לדבריו, ופנה לבן-ישי: "זה פשטני לומר שיש 2 לשכות שרבות. יש 3.5 עיתונאים שעסקו בפרשה הזאת, וכל שאר התקשורת מחזרה את הנרטיב שבו 2 לשכות עם 2 אנשים אפופי אגו, והם החלו להילחם זה בזה והפעילו עיתונאים".
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
- Daily Mail רוכשת את הטלגרף ב-655 מיליון דולר ומשנה את מפת הכוחות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
איילה חסון חשפה כי בשלב מסוים היא אוימה בשל התעסקותה בפרשה: "באו אליי מהמשטרה ואמרו לי שביקשו מרשות השידור לדאוג לי לאבטחה אישית, כי היה מישהו אמר שיביאו מישהו מחו"ל שידרוס אותי".
- 1.אמירה יעקובוביץ 12/11/2013 13:33הגב לתגובה זובושה. כל מה שמתפרסם ניכתב בדוח המבקר . עתונאים לא קראו את הדוח במלואו . כל אחד שפוט של מי שמעביר לו חומר עכשיו הרפז הוא הנפש הטובה.מעניין למה? פתאם שכחו הכל מראיינים אותו כאילו הוא לא סולק מחיל המודיעין כאילו הסווג הבטחוני שלו לא הוסר . רון בן ישי לחלוטין צודק . תמורת מידע -ראיון שבו לא מזכירים מי האיש .
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
